The Guardian: China a construit 380 de lagăre de reeducare în provincia Xinjiang

China a construit 400 de lagăre în regiunea Xinjiang, în ciuda asigurărilor date de Beijing că sistemul lor de reeducare va fi desființat, scrie The Guardian, citând un raport publicat de Institutul Australian de Politici Strategice.
Potrivit unor imagini din satelit, rețeaua de lagăre din zona de vest a Chinei include 14 noi situri aflate în construcție. Aici sunt încarcerați uigurii și membrii altor minorități etnice. Din 2017 până în prezent, ASPI a identificat în zonă 380 astfel de construcții. De la investigațiile anterioare, numărul centrelor de detenție a crescut cu 100.
„Dovezile arată că în ciuda asigurărilor date de oficialii chinezi despre faptul că persoanele reținute „au absolvit cursurile de reeducare” din lagăre, continuă să se facă investiții semnificative în construcția de noi centre de detenție”, a declarat Nathan Ruser, un cercetător de la ASPI.
ASPI a făcut publice aceste informații, inclusiv coordonatele lagărelor, într-o bază de date numită Xinjiang Data Project.
Multe dintre aceste lagăre au fost ridicate în apropierea unor parcuri industriale, existând numeroase potrivit cărora o parte dintre deținuți sunt obligați la muncă forțată.
„Centrele d detenție sunt adesea în aceeași locație cu fabricile ceea ce scoate în evidență legătura directă între detenția arbitrară din Xinjiang și munca forțată”, potrivit raportului ASPI.
Uigurii, musulmani şi turcofoni, reprezintă principalul grup etnic din Xinjiang, o imensă regiune din vestul Chinei care are frontiere comune cu Afganistan şi Pakistan.
SUA, ca şi alte ţări occidentale şi numeroase organizaţii internaţionale, acuză Beijingul că îi persecută pe uiguri la scară mare şi că a internat peste un milion de musulmani din Xinjiang în lagăre de reeducare, potrivit Agerpres. China neagă acest număr şi spune că este vorba despre centre de formare profesională, menite să ajute populaţia să găsească slujbe pentru a se îndepărta de tentaţia extremismului islamist.
Sursa: Digi24
- Coaliția amână din nou tăierile pentru primării, dar mărirea taxelor și impozitelor nu a putut fi amânatăGuvernanții trag de timp când vine vorba de reducerea cheltuielilor din administrația locală, dar nu au avut nicio ezitare în a mări taxele, impozitele și TVA-ul. În timp ce deciziile privind tăierile sunt împinse de la o săptămână la alta, cetățenii plătesc deja mai mult, fără nicio amânare. Ședințele Coaliției de guvernare s-au transformat într-un …
- Ilie Bolojan, iritat de întrebările presei: „Așa nu rezolvăm nimic”Moment tensionat la bilanțul de 100 de zile de guvernare: premierul Ilie Bolojan a izbucnit când a fost întrebat de ce evită răspunsurile complete. În timp ce vorbește despre planuri mari pentru agricultură, șeful Guvernului pare deranjat de insistențele jurnaliștilor și preferă să acuze presa de „discursuri ideologice” în loc să ofere explicații clare. Conferința …
- Guvernul îngroapă justiția: milioane de dosare blocate, avocați umiliți, cetățeni abandonațiAsociația Convențională a Avocaților (ACAv) acuză Guvernul și Ministerul Justiției de pasivitate criminală în fața unei crize fără precedent. Peste 3,6 milioane de dosare sunt blocate pe rolul instanțelor, milioane de cetățeni așteaptă soluții în cauze vitale, iar avocații sunt lăsați fără plata muncii lor. În loc de soluții, autoritățile aleg să ignore colapsul justiției. …
- SOCAR, Jetfly și rețeaua „neagră” a motorinei: Foști și actuali funcționari ai statului român, complici la una dintre cele mai mari scheme de evaziune fiscală din UEUna dintre cele mai mari rețele de evaziune fiscală din Uniunea Europeană a fost țesută în ultimii ani în jurul companiilor SOCAR PETROLEUM și Jetfly Hub SRL Ploiești. Schema a fost pusă la punct de evazioniști români și italieni, dar succesul ei nu ar fi fost posibil fără protecția oferită de foști și actuali funcționari …
- „Austeritate cu șofer personal”. Lecția de economie după modelul Jurcă-BolojanȘeful Cancelariei premierului Ilie Bolojan, Mihai Jurcă, a anunțat cu mândrie că a redus de 10 ori cheltuielile cu parcul auto al Cancelariei. Dar, întrebat de ce el beneficiază în continuare de mașină și șofer, oficialul a explicat senin: rangul său de secretar de stat îi permite acest lux. Cu alte cuvinte, austeritatea e pentru …