SocialȘtirile 60m.RO

Calea ferată Gara de Nord – Aeroportul Otopeni este gata în proporție de 97%

Linia de cale ferată Gara de Nord-Aeroportul Otopeni este finalizată în proporție de 97%, a anunțat, miercuri, CFR Infrastructură. „Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, a transmis compania, citată de Digi24.ro

„Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică”, transmite CFR Infrastructură.

Conform comunicatului, la stația Aeroport mai sunt de executat lucrări de finisaje interioare, de montare a instalaţiilor electrice, de așternere a membranei pe peroane, de instalare a difuzoarelor, camerelor video, dar și lucrări de alimentări cu apă și realizare rigolă de preluare a apelor meteorice, precum și de montare a parapetului de protecție.

De asemenea, mai sunt de făcut lucrări la viaduct, lucrări de suprastructură, dar și la drumuri.

„Proiectul Modernizarea liniei de cale ferată București Nord – Aeroportul Internațional Henri Coandă București – FAZA I: Racord C.F. la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București prevede construirea unei căi ferate simple pe o lungime de 2,95 km, cu 3 podete, un viaduct de 1,52 km lungime (37 de pile și o culee) care supratraversează DN1 şi o stație CF, cu linie dublă, la Terminalul T1”, se mai arată în comunicat.

Valoarea contractului este de 398,1 milioane lei, lucrarea fiind finanțată din fonduri europene nerambursabile.

Sursa: Digi24.ro

  • Guvernul Ilie Bolojan a mai luat 4 miliarde de euro. România trăiește din datorii
    Guvernul Bolojan se laudă cu „cea mai de succes emisiune de euroobligațiuni din 2025”. În realitate, succesul constă în faptul că băncile și fondurile străine s-au grăbit să cumpere datoria României, atrași de dobânzile uriașe pe care le vom plăti ani la rând. Statul a împrumutat 4 miliarde de euro, prin obligațiuni cu scadențe de …
  • România, tot mai aproape de Turcia: moneda se poate prăbuși oricând
    România merge pe urmele Turciei, pas cu pas. Importurile cresc vertiginos, producția internă se prăbușește, iar deficitul comercial a ajuns colosal. În loc să corecteze dezechilibrul, guvernul menține artificial cursul de schimb, ascunzând sub preș realitatea unei economii care trăiește din împrumuturi și consum pe datorie. Datoria externă e uriașă, iar banii străini care mai …
  • Sectorul construcțiilor e prăbușit! Zeci de mii de români trimiși în șomaj
    Criza lovește în plin construcțiile, unul dintre ultimele motoare ale economiei reale. Zeci de mii de muncitori și ingineri sunt trimiși în șomaj, șantierele se închid, iar firmele românești își pierd ultimele rezerve. Cauza? Statul nu și-a plătit obligațiile și a stopat lucrările începute. Antreprenorii au livrat, au lucrat, au emis facturi — dar statul …
  • Firmele românești obligate să plătească TVA la facturile neîncasate de la stat. Jaf legalizat
    Statul român a găsit o nouă metodă de a jefui economia: obligă firmele să plătească TVA pentru facturi neîncasate chiar de la el. Antreprenorii care au lucrat pentru instituții publice, au livrat materiale sau au executat lucrări, sunt puși acum să achite taxe pe bani pe care nu i-au primit niciodată. Este o nedreptate strigătoare …
  • România plătește 1 miliard de euro lunar doar pe dobânzi. Țara trăiește pe datorie
    România a ajuns să plătească peste 1 miliard de euro pe lună doar pentru dobânzile la datoria publică. Este prețul uriaș al guvernărilor care au preferat împrumuturile în locul reformelor, al risipei în locul investițiilor. Statul se împrumută ca să plătească alte împrumuturi — un carusel al nebuniei financiare care nu mai poate fi oprit. …
Back to top button