Știrile 60m.RO

Școala a devenit un loc în care elevii se simt în pericol: Un copil din trei suferă în tăcere din cauza bullying-ului

Bullying-ul a devenit o problemă alarmantă în școlile din România, iar statisticile recente arată că unul din trei elevi este victima acestui fenomen. Mai grav, cei mai mulți aleg să sufere în tăcere, de teamă sau rușine, în timp ce sprijinul real din partea profesorilor și părinților rămâne limitat. Specialiștii trag un semnal de alarmă și cer măsuri urgente pentru prevenirea violenței psihologice în mediul școlar.

Într-o societate în care educația ar trebui să fie pilonul formării unui viitor sigur și sănătos, realitatea din școlile românești devine tot mai îngrijorătoare. Potrivit unui studiu recent realizat de organizația „Salvați Copiii”, 1 din 3 elevi este victima bullying-ului – fie verbal, fizic sau psihologic. Copiii sunt insultați, marginalizați, hărțuiți în mod repetat, uneori chiar în prezența cadrelor didactice care aleg să ignore sau nu știu cum să intervină.

Maria, o elevă de clasa a VII-a, povestește cu voce joasă că „nu mai vrea să meargă la școală” din cauza colegilor care o râd și o umilesc zilnic. „Nu am spus nimic acasă, mi-a fost rușine. Nici doamna dirigintă n-a făcut nimic, doar mi-a zis să nu-i bag în seamă”, spune ea. Din păcate, povestea Mariei nu este singulară.

Bullying-ul nu lasă urme doar pe trup, ci și în suflet. Psihologii atrag atenția că efectele pot fi devastatoare: anxietate, depresie, scăderea stimei de sine, izolare socială, iar în cazuri grave, chiar tentative de suicid.

„Este nevoie urgentă de programe reale de prevenție în școli, de profesori pregătiți să gestioneze astfel de situații și de un dialog deschis între elevi, cadre didactice și părinți”, explică psihologul Adina Tănase.

Ministerul Educației a promis în repetate rânduri strategii anti-bullying, însă punerea lor în practică rămâne lentă și ineficientă. În multe cazuri, cazurile de hărțuire sunt trecute cu vederea, iar victimele sunt lăsate să sufere în singurătate.

Pentru ca școala să redevină un spațiu sigur, este nevoie de mai mult decât campanii simbolice. Este nevoie de empatie, intervenție fermă și o cultură a respectului construită în fiecare clasă. Până atunci, tot mai mulți elevi vor continua să pășească zilnic pe holurile școlii cu teamă în suflet.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button