EconomiePrima PaginăȘtirile 60m.RO

România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.

https://www.facebook.com/60m.RO/videos/603999420219341/

Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.

Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.

Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.

Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.

Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.

Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).

O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.

Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.

”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.

Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.

Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.

„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.

Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.

”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.

Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.

”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt  ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.

Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.

Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?

  • Eduard Koler, liderul AUR, demontează abuzul lui Bolojan. AUR apără banii românilor din Pilonul II
    „Banii românilor sunt ai românilor. Nu ai Guvernului. Nu ai lui Bolojan.” — acesta este mesajul categoric transmis de Eduard Koler, liderul AUR, după ce Curtea Constituțională a spulberat tentativa premierului de a controla economiile private ale românilor. Koler a spus-o limpede: „Am luptat pentru banii voștri din pensie și astăzi am câștigat pentru voi!” Iar faptele vorbesc. Ilie Bolojan a încercat să limiteze accesul românilor la propriii bani: doar 30% retragere liberă, iar 70% blocat de stat și eliberat în rate forțate timp de opt ani. O intervenție brutală, prin care Guvernul se instala între oameni și munca lor, …
  • Salariile militarilor în 2026. Ce se întâmplă cu soldele și pensiile din sistemul de apărare
    Finalul anului 2025 aduce o imagine tensionată în instituțiile de apărare și ordine publică, iar perspectivele pentru 2026 nu par deloc mai încurajatoare. Deși autoritățile vorbesc despre obiective ambițioase și despre consolidarea rolului strategic al României în regiune, realitatea financiară din sistem este marcată de blocaje, întârzieri și venituri rămase în urmă față de evoluția prețurilor. Salarii înghețate și venituri erodate de inflație Potrivit informațiilor din surse guvernamentale și materiale apărute în spațiul public, salariile militarilor și soldele personalului din MAI și MApN au rămas înghețate în 2025, iar acest lucru se va menține și pe parcursul anului 2026. În …
  • Drulă și Ciucu au încercat o alianță secretă pentru Capitală. Știau că nu pot câștiga singuri
    Cătălin Drulă și Ciprian Ciucu erau conștienți, încă din vară, că nu au șanse reale să câștige Primăria Capitalei dacă intră separat în cursa electorală. Potrivit unor surse politice, au existat discuții pentru o înțelegere între USR și PNL, confirmate și de premierul Ilie Bolojan, însă negocierile nu s-au concretizat. Surse din mediul politic afirmă că liderul USR, Cătălin Drulă, și primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, au încercat încă din lunile iulie–august să pună la punct o înțelegere politică pentru alegerile din București, conștienți că intrarea în cursă cu candidați separați îi lasă fără șanse la Primăria Capitalei. Sondajele interne …
  • Cum jefuiește Ciolacu județul Buzău: 2.000 de hectare de teren agricol clasa I au fost scose ilegal din circuitul agricol pentru ca nepotul să facă sute de milioane de euro prin afaceri cu fotovoltaice
    În județul Buzău, pământul nu mai valorează ceea ce produce, ci ceea ce poate deveni după o semnătură. Cea mai fertilă zonă agricolă a Munteniei, unde solurile din clasa I și II erau considerate strategice, a ajuns în ultimii ani epicentrul unei transformări suspect de rapide: terenurile agricole se „degradează” miraculos în acte, devin brusc improprii pentru agricultură, sunt scoase din circuitul agricol și se transformă în parcuri fotovoltaice gigantice. În centrul acestei metamorfoze se află numele nepotului premierului Marcel Ciolacu: Mihai Cristian Ciolacu, devenit peste noapte un „dezvoltator energetic” de succes, cu profituri de milioane, fără angajați, fără activitate economică …
  • Ciucu și Drulă ar fi bine să se retragă în favoarea Anei Ciceală, singurul candidat onest și credibil din zona progresistă
    Într-un moment în care politica bucureșteană este tot mai marcată de scandaluri, interese obscure și promisiuni neonorate, Ana Ciceală se remarcă drept singurul candidat din zona progresistă care mai păstrează o busolă morală și o relație autentică cu cetățenii. În timp ce Ciprian Ciucu și Cătălin Drulă se luptă pentru atenție publică și calcule de partid, Ciceală rămâne singura voce coerentă, sinceră și dedicată interesului public. Ana Ciceală a demonstrat ani la rând o consecvență rară în politica locală: a documentat abuzuri, a expus contracte păguboase, a oprit derapaje administrative și a apărat banii bucureștenilor indiferent de cine se afla …
  • VIDEO: Ciprian Ciucu a cheltuit milioane pe ghene „moderne”, lăsate în paragină. Locuitorii Sectorului 6 au pierdut locurile de parcare, dar nu au primit nimic în schimb
    Un nou eșec administrativ marca Ciprian Ciucu lovește Sectorul 6: ghenele moderne pentru colectarea selectivă, lăudate agresiv de primar în campanii și filmulețe de promovare, s-au transformat în monumente ale risipei. Investiția de milioane de lei este astăzi inutilizabilă, iar locuitorii au rămas fără locuri de parcare de reședință, sacrificate pentru un proiect care nu funcționează. Ghenele, amplasate pe spațiile unde oamenii își parcau mașinile de zeci de ani, stau acum nefolosite: unități închise, pline de mizerie, vandalizate sau abandonate, multe neconectate la sistemele de ridicare a deșeurilor. Practic, investiția nu doar că nu își îndeplinește scopul, dar creează probleme …
  • VIDEO Explozie într-un apartament din Buftea. Pompierii caută persoane posibil prinse sub dărâmături / Risc de prăbușire
    Pompierii intervin în seara zilei de marți pe Aleea Tineretului din Buftea, județul Ilfov, după o explozie posibil produsă de o butelie într-un apartament aflat la parterul unui imobil din cartierul Studio, a transmis Inspectoratul pentru Situații de Urgență București-Ilfov (ISUBIF). Deflagrația nu a fost urmată de incendiu, potrivit salvatorilor.20:23 Ministerul Sănătății anunță că activitatea celulei de criză s-a încheiat la ora 20:15, cu un bilanț actualizat al victimelor.  Un pacient fără arsuri, resuscitat după un stop cardio-respirator, transportat la Spitalul Clinic de Urgență Floreasca (stare critică, intubat și ventilat mecanic). Un pacient de 57 de ani, cu arsuri pe …
  • Bolojan dă afară magistrații din universități: cea mai brutală intervenție în învățământul juridic de după 1990
    Guvernul Bolojan pregătește o lovitură grea pentru universitățile de stat. Magistrații și ofițerii care au pensii de serviciu nu vor mai putea, în mod real, să predea la catedră după pensionare, decât cu prețul renunțării la 85% din pensie. Proiectul de lege publicat de Ministerul Muncii introduce o regulă radicală pentru toți cei care au pensii de serviciu sau pensii militare și sunt plătiți din fonduri publice. Dacă vor să rămână în activitate ori să se reangajeze la stat, inclusiv în universități, primesc în continuare salariul, dar numai 15% din pensie. Restul de 85% este „pus între paranteze” pe durata activității. …
  • Traian Băsescu: „Degeaba avem Eurofighter și F-16 dacă nu doborâm nicio dronă. Începem să fim ridicoli”
    Fostul președinte Traian Băsescu crede că suntem „ridicoli” în condițiile în care drona pătrunsă în România a căzut singură și nu a fost doborâtă de trei avioane de vânătoare. Declarațiile fostului președinte al României vin după ce a 13-a pătrundere neautorizată a unui vehicul fără pilot pe teritoriul național s-a încheiat cu descoperirea dronei căzute în Vaslui, după ce survolase trei județe. „Până una alta, am dovedit că degeaba suntem plini de Eurofighter, degeaba suntem plini de F-16, degeaba le ridicăm şi spunem apăsat: am ridicat avioane de vânătoare. Am ridicat, dar nu a doborât nimeni nicio dronă. Deci, începem …
  • CCR a respins legea care limita accesul românilor la pensiile private
    Curtea Constituțională a României (CCR) a admis marți sesizările depuse de AUR și Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) privind neconstituționalitatea legii referitoare la plata pensiilor private, care vizează Pilonul II și III. Hotărârea a fost luată după mai multe amânări ale pronunțării la termenele anterioare.  Comunicatul de presă emis de CCR în urma deciziei „Curtea Constituțională, cu majoritate de voturi, a admis obiecția de neconstituționalitate formulată de deputați aparținând Grupului parlamentar al Alianței pentru Unirea Românilor și de Înalta Curte de Casație și Justiție și a constatat că prevederile art.55 alin.(2) din Legea privind plata pensiilor private sunt …
Back to top button