EconomiePrima PaginăȘtirile 60m.RO

România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.

https://www.facebook.com/60m.RO/videos/603999420219341/

Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.

Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.

Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.

Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.

Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.

Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).

O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.

Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.

”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.

Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.

Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.

„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.

Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.

”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.

Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.

”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt  ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.

Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.

Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?

  • Bolojan anunță un nou val de concedieri: 10% din administrația centrală
    Premierul Ilie Bolojan anunță că reforma din adiminstrația locală și centrală trebuie aplicată cât mai repede. Începând cu 2026, vor fi implementate mai multe concedieri în aparatul de stat, iar sănatatea și educația au fost incluse pe ceea ce premierul a numit „lista neagră” a instituțiilor vizate de reforma personalului. Ilie Bolojan a explicat, vineri, la Radio Europa Liberă, că măsura face parte din efortul Guvernului de a sprijini deficitul bugetar și de a reduce pierderea banilor din PNRR. „Trebuie să scădem cheltuielile financiare. Jumătate de deficit înseamnă dobânzi. Investițiile în autostrăzi nu se văd pentru că am luat bani cu împrumuturi …
  • Ciprian Ciucu minte cum respiră! Gropile de pe Calea Giulești sunt acolo de 5 ani și Ciucu nu a trecut pe acolo
    Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, se prezintă în campania electorală drept un „manager eficient” care rezolvă problemele infrastructurii în timp record. Una dintre cele mai vizibile promisiuni cu care defilează este aceea că gropile din sector sunt reparate în maximum 72 de ore de la sesizare. Însă realitatea de pe teren contrazice flagrant declarațiile primarului: străzile sunt pline de cratere vechi de ani de zile, iar locuitorii spun deschis că edilul minte. Un exemplu elocvent este Calea Giulești, în zona cuprinsă între maternitate și până la capătul liniei. O arteră intens circulată care ar fi trebuit să fie o prioritate …
  • Cătălin Drulă, un personaj nociv în campania pentru București. Caută să facă circ din orice
    Campania pentru Primăria Capitalei a intrat într-o zonă toxică odată cu implicarea lui Cătălin Drulă, liderul USR, care pare dispus să transforme orice subiect într-un spectacol ieftin. În locul unui dialog responsabil despre infrastructură, transport public, investiții sau soluții reale pentru un oraș sufocat, Drulă preferă confruntarea agresivă, scandalul și atacurile personale — un stil care întunecă dezbaterea și îi îndepărtează pe bucureșteni de problemele reale. Departe de a propune proiecte concrete, Drulă se remarcă prin aceeași retorică agitată cu care și-a obișnuit electoratul: acuzații bombastice, țipete politice și comparații absurde. Fiecare apariție publică devine un nou episod din teatrul …
  • Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația
    Economia României intră într-o zonă de risc major. Cel mai recent raport FMI, dublat de avertismentele dure ale guvernatorului BNR, Mugur Isărescu, conturează un tablou tensionat: creștere anemică, inflație ridicată până în 2026, deficit bugetar periculos, risc pentru ratingul de țară și presiuni severe asupra mediului de afaceri. Vicepreședintele Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES), Bogdan Petre, care avertizează că România se apropie de o zonă economică critică. „România este astăzi într-un punct critic în care realitatea economică nu mai poate fi cosmetizată sub nici o formă. Raportul FMI și declarațiile guvernatorului BNR, Mugur Isărescu, transmit același mesaj: am intrat într-o …
  • Sondaj CURS! Nicușor Dan și Ilie Bolojan se prăbușesc în ritm accelerat
    Un sondaj realizat la nivelul Bucureștiului de CURS, în perioada 3-14 noiembrie 2025, ne arată încrederea pe care bucureștenii o au în personalitățile politice, iar în cazul lui Nicușor Dan și Ilie Bolojan se observă o prăbușire accelerată. Pentru actualul președinte o mare problemă este și cea legată de percepția bucureștenilor privind ”cel mai bun primar”, clasament în care Nicușor Dan ocupă doar locul al treilea. Conform sondajului CURS, politicianul cu cel mai mare capital de încredere în București este Daniel Băluță, candidatul PSD la Primăria Capitalei, cu 64% dintre repondenți având ”părere bună sau foarte bună”. Pe locul secund se clasează Ciprian Ciucu, candidatul …
  • Ghinea și USR, acuzați că pregătesc subordonarea justiției: „Noaptea minții în politică”
    Declarația lui Cristian Ghinea potrivit căreia „CSM trebuie scos de sub controlul magistraților” a declanșat un val de indignare. Criticii susțin că USR abandonează discursul pro–stat de drept și promovează idei similare cu cele folosite de regimurile iliberale din Polonia și Ungaria pentru a captura justiția. Cristian Ghinea, fost ministru din partea USR, a devenit ținta unor critici dure după ce a afirmat că „CSM trebuie scos de sub controlul magistraților”. Potrivit reacțiilor din spațiul public, declarația este o invitație deschisă ca puterea politică să preia controlul asupra instituției care, constituțional, „este garantul independenței justiției”. Criticii îl acuză pe Ghinea …
  • Cine câștigă lupta pentru Capitală!? Candidații mai mici fură procentele celor mari
    Un sondaj realizat la nivelul Bucureștiului de CURS, în perioada 3-14 noiembrie 2025, ne arată cum stau candidații și partidele în cursa pentru Primăria Capitalei, cu mai puțin de o lună înainte de alegerile de pe 7 decembrie. Conform sondajului, candidatul PSD, Daniel Băluță, s-a desprins de pluton și prinde viteză față de Ciprian Ciucu sau Cătălin Drulă. În actuala ecuație politică, faptul că Ciprian Ciucu și Cătălin Drulă merg cot la cot toarnă gaz pe foc, asta pentru că în culise se fac presiuni enorme pentru ca unul dintre cei doi să se retragă. Jocul este unul foarte complicat, candidații …
  • Morsa securistă de la USR, Cristian Ghinea, recunoaște fără perdea că vrea justiție controlată politic
    Un fost ministru ajunge să propună, pe față, ca instituția pusă constituțional să apere independența justiției să fie „scoasă de sub controlul magistraților”. USR își dezvăluie, pe zi ce trece, agenda politică incompatibilă cu statul de drept. Fraza lui Cristian Ghinea – „CSM trebuie scos de sub controlul magistraților” – nu este doar o prostie juridică, ci o inversare cinică a tuturor standardelor europene pe care România s-a angajat să le respecte. Ghinea ambalează acest mesaj într-o poveste emoțională despre cazul Berbeceanu, pensii speciale și furia contribuabilului, dar miezul politic al postării este altul. În opinia senatorului USR, corpul magistraților trebuie scos din …
  • Ciordis umblă cu găinării! Ferma de boți a lui Marcel Ciolacu a intrat în campanie electorală
    Marcel Ciolacu se pregătește să-și joace ultima carte politică: Consiliul Județean Buzău. Devenit vinovatul de serviciu, după cum singur se victimizează, Marcel Ciolacu știe că dacă nu câștigă la Buzău, pierde absolut tot. Dar în postura aceea și-ar putea efectiv reconstrui toate rețelele de influență și ar putea reveni în poziții de putere la nivel central în anii viitori. Așa că miza e mare… Tocmai de aceea, Marcel Ciolacu și-a cumpărat niște boți și se joacă cu ei prin postările jurnaliștilor. Și nu numai. Dar facem referire la invazia boților lui Marcel Ciolacu la o postare a subsemnatei, în care …
  • România, nepregătită în criza Lukoil: nu a cerut derogare de la SUA, riscând destabilizarea pieței carburanților
    Deși Bulgaria și alte state dependente de infrastructura Lukoil au cerut și primit amânări pentru a evita o criză a carburanților, România nu a solicitat o derogare similară de la OFAC, în ciuda faptului că Lukoil controlează 20% din piața locală. Termenul limită a fost totuși împins până pe 13 decembrie 2025, însă lipsa de inițiativă a autorităților ridică semne de întrebare privind protejarea securității energetice a țării. În timp ce alte țări din regiune au negociat cu insistență pentru a evita afectarea populației și a economiei, România pare să fi adoptat o poziție pasivă în fața sancțiunilor americane aplicate …
Back to top button