EconomiePrima PaginăȘtirile 60m.RO

România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.

https://www.facebook.com/60m.RO/videos/603999420219341/

Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.

Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.

Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.

Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.

Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.

Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).

O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.

Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.

”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.

Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.

Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.

„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.

Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.

”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.

Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.

”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt  ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.

Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.

Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?

  • CSM a dat aviz negativ pe proiectul privind pensiile magistraților 
    Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) a dat, joi, un aviz negativ pentru noul proiect al pensiilor magistraților, au declarat surse oficiale. Avizul este consultativ, dar permite Guvernului să continue procedura de adoptare. Avizul a fost adoptat cu votul tuturor membrilor CSM, cu excepția ministrului Justiției, Radu Marinescu, care s-a abținut. CSM trebuie să trimită avizul la Guvern. Executivul s-a întrunit într-o ședință săptămânală, joi la ora 11.00, însă este posibil să nu primească avizul până la finalizarea acesteia. Cel mai probabil, imediat ce sosește avizul la Guvern, va fi convocată o ședință extraordinară pentru a aproba proiectul de lege privind pensiile magistraților. În …
  • Ministrul Moşteanu, acuzat că şi-a falsificat studiile. Universitatea pe care spune că a absolvit-o susţine că nu l-a avut student
    CV-ul ministrului Apărării Naţionale, Ionuţ Moşteanu, începe să aibă tot mai multe locuri goale şi pline de întrebări după ce, pe zi ce trece, se dovedeşte că studiile pe care spune că le are sunt contrazise de instituţiile unde spune că le-ar fi şi urmat.  Ziariştii de la Libertatea publică joi un articol din care reiese că, pe lângă neclarităţile din CV-ul lui Moşteanu, ar mai fi şi ilegalităţi. Astfel, în perioada 2015 – 2016, acesta era consilier  de ministru în Ministerul Transporturilor și  membru în CA al unor companii de stat. Pentru a ocupa astfel de demnităţi, Moşteanu ar …
  • Se pregătește o grevă la STB din cauza liberalilor lui Ciucu: numirile politice făcute de PNL în conducerea societății aruncă transportul public al Capitalei în haos
    Surse din interiorul Centrului de Sănătate al STB confirmă că la nivelul conducerii STB și al ASSMB (Administrația Spitalelor din Capitală) au fost inițiate demersuri pentru încetarea contractului de prestări servicii dintre Centrul de Sănătate și STB, precum și pentru mutarea laboratorului de analize al centrului din clădirea aflată în administrarea ASSMB. Măsurile, luate fără consultarea sindicatelor, au provocat nemulțumiri masive în rândul angajaților, iar tensiunile escaladează pe fondul faptului că în conducerea STB au fost numiți, în ultimii ani, oameni proveniți direct din zona PNL și girate de Ciprian Ciucu, fără experiență în transport public, dar cu influență politică. …
  • Cerealele românești sunt exportate la preț de mizerie, în timp ce țara devine tot mai dependentă de importuri
    România continuă să joace cel mai prost rol posibil în lanțul alimentar european: exportăm cereale ieftine, materie primă fără valoare adăugată, iar în schimb importăm carne de porc scumpă, lapte scump și produse procesate la prețuri de vest. Este fotografia perfectă a unei economii dependente, lăsate intenționat fără industrie alimentară competitivă. Tractoarele românilor scot din pământ milioane de tone de grâu, porumb și floarea-soarelui, însă aceste cereale pleacă pe bani puțini către fermele și fabricile altora. În loc să hrănim cu ele porcul românesc, să procesăm laptele aici sau să producem carne și brânzeturi, noi vindem materia primă și cumpărăm …
  • Ciprian Ciucu minte de îngheață apele într-un clip electoral: O mașină electrică ID.3 a costat 4500 de euro. Pentru Libertatea a spus că 19.000 de euro
    Controversa privind achiziția mașinilor electrice pentru Poliția Locală Sector 6 se amplifică după ce Ciprian Ciucu a publicat pe TikTok un clip electoral în care afirmă că o mașină electrică Volkswagen ID.3 ar fi costat „4.500 de euro”. Declarația ridică serioase semne de întrebare, mai ales că informațiile oficiale și datele publice arată cu totul altă realitate. Prețul de listă al unui Volkswagen ID.3 nou în România începe de la peste 43.000 de euro cu TVA, potrivit datelor furnizate de dealerii din țară. Chiar și în contextul reducerilor oferite de producător sau al promoțiilor aplicate flotelor, costurile rămân în jur …
  • Surse: Guvernul discută comasarea localităților mici, dar ritmul e mult prea lent pentru nevoile țării
    Pe surse, executivul lucrează la un plan amplu de reorganizare administrativă care ar urma să includă comasarea localităților cu un număr foarte mic de locuitori. Discuțiile sunt avansate, dar încă nu a fost stabilit pragul minim de populație, acesta variind între câteva sute și o mie de locuitori, în funcție de scenariile analizate. Surse apropiate procesului spun că măsura este considerată necesară pentru reducerea birocrației și eficientizarea administrațiilor locale. Potrivit discuțiilor aflate pe masa Guvernului, localitățile care nu sunt capabile de autofinanțare urmează să fie comasate în structuri administrative mai mari, astfel încât noile entități să se poată autosusține din …
  • Cătălin Drulă, marele perdant al campaniei pentru București, 10 ani de pariuri politice greșite
    Cătălin Drulă intră în istoria recentă a politicii românești nu ca liderul reformator pe care l-a promis electoratului USR, ci ca unul dintre cei mai mari perdanți ai campaniei pentru București. După un deceniu de prezență publică, bilanțul său este marcat de ezitări, ambiții personale ratate și o serie lungă de pariuri politice greșite. Un lider care și-a pierdut partidul înainte de a-și pierde electoratul Ascensiunea lui Drulă în USR a fost rapidă, însă lipsită de fundament. În loc să construiască un proiect durabil, orientat spre expertiză și coerență administrativă, acesta a ales confruntarea permanentă, epurările interne și gestionarea partidului …
  • Surse politice: Ana Ciceală, supriza campaniei pentru București, 12% în sondaje
    Ana Ciceală devine, potrivit unor surse politice, revelația campaniei pentru Primăria Capitalei. Cu un scor de 12% în cele mai recente sondaje interne, candidata independentă susținută de mediile civice din București intră în liga mare a competiției și schimbă calculele politice ale marilor partide. Ascensiunea sa este cu atât mai remarcabilă cu cât Ciceală nu dispune de mașinării de partid, bugete masive sau echipe de campanie supra-dimensionate. În schimb, mizează pe un mesaj radical diferit: transparență, anticorupție reală, curățenie administrativă și recuperarea demnității orașului. Un discurs care prinde tot mai mult, în special în rândul tinerilor și al electoratului urban …
  • Biroul Electoral: Ciprian Ciucu a încălcat legea electorală pe Facebook și Tiktok
    Biroul Electoral al Circumscripției București a emis patru ordine de eliminare a reclamelor politice ale lui Ciprian Ciucu de pe Facebook și TikTok. Biroul Electoral al Circumscripției nr. 42 – Municipiul București (BEM) a emis patru hotărâri prin care obligă platformele Facebook și TikTok să elimine mai multe postări, fotografii și clipuri video publicate de Ciprian Ciucu în campania pentru alegerile parțiale din 7 decembrie 2025 pentru funcția de primar general al Capitalei. Deciziile au fost adoptate în urma unor plângeri formulate de doi petenți care au reclamat caracterul publicitar al acestor materiale și lipsa respectării cerințelor de transparență prevăzute …
  • Ciprian Ciucu, „familistul exemplar”, prins într-o aventură fierbinte cu o colegă din primărie! Vacanțe de lux, tensiuni acasă și dovezi care fac ravagii
    Unul dintre candidații de top ai acestei campanii la Primăria Capitalei este lovit în plin de zvonuri și materiale compromițătoare. Ciprian Ciucu, politicianul care s-a promovat ani la rând drept protectorul unei familii perfecte, ar trăi de câteva luni o aventură intensă cu o colegă influentă din primărie. Cei doi au apărut împreună în delegații interne și externe, iar colegi din instituție spun sub anonimat că „nu mai e niciun secret între ei”, notează Flash Paparazzi. În plus, surse interne susțin că mama primarului, extrem de prezentă în viața instituției, ar avea o relație foarte apropiată cu această colegă. Se …
Back to top button