România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- Ilie Sărăcie și inflația care îngroapă România: milioane de români la limita supraviețuirii
România anului 2025 a fost țara în care cifrele au bătut rușinos realitatea din teren. Potrivit celor mai recente date ale Institutului Național de Statistică (INS), aproape 3,6 milioane de români trăiau în sărăcie, incapabili să-și acopere nevoile de bază – hrană, locuință, sănătate sau educație. În ciuda discursurilor triumfaliste ale guvernanților, inflația galopantă a măcinat orice speranță de stabilitate, iar veniturile populației au fost înghițite de scumpirile în lanț. Prețurile la alimente au crescut chiar și cu 30-40% față de anul anterior, facturile s-au dublat în multe zone ale țării, iar salariul minim a rămas o glumă amară. De … - Campanie bizară a lui Drulă: candidatul USR la Primăria Capitalei se plimbă în afara Bucureștiului și promite lucruri pe care primarul nu le poate face
În loc de Capitală, Ilfov Cătălin Drulă, candidatul USR la alegerile parțiale pentru Primăria Municipiului București din 7 decembrie 2025, își continuă campania într-un mod neobișnuit: vizitând localități din județul Ilfov și criticând administrațiile din jurul Capitalei. Într-o postare pe Facebook, Drulă acuză „mafia imobiliară PSD” din Popești-Leordeni, Bragadiru și Chiajna, afirmând că aceste localități ar fi victimele unui „urbanism dezastruos”, în care blocurile se ridică fără reguli, iar oamenii se sufocă între betoane. Politicianul USR a mers până la a spune că „la Ilfov, PNL și PSD sunt pe o mână”, semn că mesajul său se îndreaptă mai degrabă împotriva partidelor … - Stenograme din dosarul mitei de un milion de euro: O parte din bani urmau să meargă și în campania lui Drulă
Gândul publică, în exclusivitate, interceptări uluitoare din dosarul în care Marius Isăilă – fost parlamentar PSD condamnat și în alt dosar pentru fapte de corupție – este acuzat de DNA de săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență. Isăilă a fost arestat, vineri, după ce fusese, inițial, reținut de procurorii anticorupție. Potrivit informațiilor obținute de Gândul, în exclusivitate, traseistul politic Octavian Berceanu, fost USR-ist, fost Șef al Gărzii de Mediu, a fost denunțător în acest caz. „Bă, spune-i că asta-i înțelegerea dacă nu o-nțelege și-l ajutăm și la Primăria Capitalei să câștige Drulă!” „ISĂILĂ MARIUS-OVIDIU: Ai să vezi! Bă, spune-i că asta-i înțelegerea dacă … - Cătălin Drulă, milionarul care cerșește bani de la români: liderul USR are milioane în conturi, dar le cere oamenilor să-i plătească afișele și clipurile de campanie
Ipocrizia politică atinge noi culmi în tabăra USR. Cătălin Drulă, președintele partidului și candidatul formațiunii pentru Primăria Capitalei, le-a trimis românilor un mesaj de-a dreptul revoltător: îi roagă să doneze bani pentru campania sa electorală, în timp ce el însuși are milioane de euro în conturi personale. „Fiecare donație ne ajută să tipărim mai multe afișe, să facem mai multe bannere online, mai multe clipuri video pe Facebook și TikTok. Fiecare leu ne ajută să ajungem la mai mulți oameni. Cei mai mulți oameni donează în jur de 100 de lei”, le-a transmis Drulă simpatizanților prin e-mail. Mesajul a stârnit … - Demagogul Ciucu să desecretizeze contractele cu presa! Câte sute de mii de euro plătește la Digi24!?
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a devenit un adevărat campion al aparițiilor televizate, dar nu prin competență administrativă, ci prin contracte grase cu presa plătite din bani publici. În timp ce locuitorii sectorului se plâng de gropi, mizerie și lipsa investițiilor reale, edilul liberal își finanțează imaginea prin campanii de PR ascunse sub eticheta „informare publică”. Tot mai multe voci din presa centrală cer ca Ciucu să desecretizeze urgent contractele semnate de PNL cu trusturile de presă, în special cu Digi24, televiziunea unde edilul apare aproape zilnic pentru a-și promova imaginea. Se vorbește despre sume care depășesc câteva sute de … - Politico: România și Bulgaria, acuzate că protejează rafinăriile rusești în fața sancțiunilor lui Trump
România și Bulgaria sunt acuzate că se grăbesc să protejeze rafinăriile rusești în contextul sancțiunilor impuse de Donald Trump. Potrivit unei analize realizată de Politico, ambele țări analizează cererile de prelungire a sancțiunilor pentru instalațiile deținute de cea mai mare rafinărie rusească de petrol din România. Totul se petrece în condițiile în care, pe piața românească, cea mai mare rafinărie de petrol rusească are zece la sută din distribuția de carburanți și este al treilea cel mai mare jucător pe piața petrolieră din România, după austrieci. Potrivit aceleiași surse, România nu a luat încă o decizie oficială, însă Bucureștiul ia … - Octavian Berceanu despre Ionuț Moșteanu: „Da, mă, da! Și plus ce-i băgăm noi în buzunar, e treaba ta! Io-ți dau ție și tu te-ocupi de el! La geantă, ca să nu avem urme! Fără urme!”
Interceptări uluitoare din dosarul în care Marius Isăilă – fost parlamentar PSD condamnat și în alt dosar pentru fapte de corupție – este acuzat de DNA de săvârșirea infracțiunii de cumpărare de influență. Isăilă a fost arestat, vineri, după ce fusese, inițial, reținut de procurorii anticorupție. Potrivit informațiilor obținute în exclusivitate, traseistul politic Octavian Berceanu, fost USR-ist, fost Șef al Gărzii de Mediu, a fost denunțător în acest caz. Conform surselor judiciare, acesta a purtat de 17 ori microfon pe el, în discuțiile cu fostul senator arestat Marius Isăilă. În datele de 09 și 15 octombrie 2025, în București, Marius Isăilă … - Ciucu nu e în stare să asfalteze străzile din Sectorul 6 dar ne prezintă desene pe Facebook cu modernizarea Bd. Magheru
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, pare tot mai preocupat de campanii de imagine, în timp ce realitatea din sectorul pe care îl administrează arată jalnic. Gropi, trotuare sparte, străzi neasfaltate și cartiere întregi uitate de investiții — acestea sunt problemele de zi cu zi cu care se confruntă locuitorii din Sectorul 6. În loc să repare infrastructura locală, Ciucu se laudă pe Facebook cu randări colorate și „viziuni” despre modernizarea Bulevardului Magheru. Ironia este amară: în timp ce bucureștenii din Drumul Taberei sau Militari își rup mașinile în gropi, edilul preferă să publice desene futuriste despre centrul Capitalei, încercând să … - R. Moldova a intrat oficial în recesiune! Cea mai gravă cădere economică de după anii 90
Republica Moldova a intrat în anul 2024 în recesiune economică, după ce două trimestre consecutive au fost marcate de scăderea Produsului Intern Brut (PIB). Expertul în politici economice Veaceslav Ioniță, de la IDIS „Viitorul”, a declarat vineri, 7 noiembrie 2025, că recesiunea nu este un eveniment izolat, ci semnul unei slăbiciuni cronice a economiei naționale, care de ani buni nu reușește să depășească problemele structurale. „În ultimii cinci ani, PIB-ul Republicii Moldova a crescut cu doar 0,4%. Pentru 2025 prognozăm o creștere de cel mult 1%, ceea ce înseamnă practic stagnare. Mai rău decât atât a fost doar în anii … - România are una dintre cele mai ridicate accize la motorină din UE
Diferențele de preț la motorină dintre România și statele vecine afectează considerabil marja de profit a transportatorilor, iar fără un mecanism real de rambursare a accizei, România își pierde competivitatea și veniturile la bugetul public, susțin reprezentanții Uniunii Naționale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR). ‘Majorarea accizei la motorină a generat o pierdere accelerată de competitivitate pentru transportatorii români, cu efecte directe asupra economiei naționale. Diferențele de preț dintre România și statele vecine diminuează cu jumătate până la două treimi marja operatorilor, care este deja foarte redusă’, se menționează în comunicat. În aceste condiții, alimentarea în România devine economic nerentabilă, …