România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- Omul lui Dogioiu, ofițer de presă la Guvern, verificat disciplinar după ce a bruscat jurnaliștii
Jurnaliștii de pe holurile Parlamentului au fost împiedicați să se apropie de premierul Ilie Bolojan de către un angajat al Guvernului care s-a pus în fața acestora, iar pe unii i-a împins. Potrivit imaginilor, bărbatul, care lucrează ca ofițer de presă, le-a blocat trecerea și i-a prins de mâini când se duceau cu telefonul spre premier. Totodată, a împins un jurnalist care a încercat să treacă pe lângă el și să ajungă la premier. Incidentul a avut loc miercuri, pe holurile Parlamentului, unde premierul Ilie Bolojan a fost prezent pentru ședința în care președintele Nicușor Dan a prezentat Strategia Națională de Apărare … - România cumpără sistemele de rachete MISTRAL din Franţa, în valoare de peste 600 de milioane de euro
Ministerul Apărării Naționale și Ministerul Forţelor Armate şi al Veteranilor din Republica Franceză, prin Direcțiile generale pentru armamente, au semnat marți, 25 noiembrie, contractul privind achiziția sistemelor de rachete antiaeriene cu bătaie apropiată/rază foarte scurtă de acțiune, portabile – MANPAD MISTRAL. Prețul achiziției este de 625.591.000 euro, fără TVA, și include 231 de sisteme MANPAD MISTRAL, 934 de rachete MISTRAL, servicii de instruire, muniții de antrenament, documentații, un simulator și suport logistic. Achiziția se realizează în cadrul inițiativei „European Joint Acquisition of Mistral System”, coordonată de Franța, în care România este parte, alături de alte state europene precum Belgia, Cipru, … - Restricții de trafic în București de 1 Decembrie: Parada Militară și Târgul de Crăciun
Restricții de trafic vor fi impuse în București pe 29 noiembrie și 1 decembrie cu ocazia ceremoniei de Ziua Națională a României. Brigada Rutieră va închide circulația în zona Arcul de Triumf și pe Șoseaua Kiseleff pentru desfășurarea Paradei Militare Naționale. Restricții de trafic vor afecta și zona Pieței Constituției unde se desfășoară Târgul de Crăciun între 28 noiembrie și 28 decembrie. Măsurile vizează fluidizarea și restricționarea traficului rutier în zonele unde se organizează evenimente. În data de 1 decembrie 2025, între orele 06.00-11.00, va avea loc ceremonie militară și religioasă cu depunere de coroane la Monumentul Ostașului Necunoscut din … - The Insider: Kirill Dmitriev a elaborat multe puncte ale planului de pace al SUA în urmă cu câteva luni, inclusiv unul care prevedea crearea unei „noi coaliții creștine” împotriva Chinei
Planul american inițial în 28 de puncte pentru încheierea războiului din Ucraina este, în mare parte, o revizuire a unui document rus redactat de reprezentantul special al președintelui rus, Kirill Dmitriev, la scurt timp după revenirea lui Donald Trump la Casa Albă, în ianuarie 2025, scrie The Insider, care a primit documentul lui Dmitriev de la o sursă apropiată guvernului rus în urmă cu câteva luni, potrivit Meduza.io. Documentul, redactat presupus de Dmitriev, conținea următoarele puncte: recunoașterea de facto de către Statele Unite a Crimeei, Luganskului și Donețkului ocupate de Rusia; încetarea ostilităților în regiunile Zaporijia și Herson de-a lungul actualei … - Ambasadorul rus a dat nas în nas cu drona, la Chișinău
Ministerul de Externe al Republicii Moldoveni l-a convocat pe ambasadorul Rusiei la Chișinău pentru a da explicații cu privire la incidentul în urma căruia șase drone au încălcat spațiul aerian al țării. MAE moldovean i-a înmânat reprezentantului Federației Ruse la Chișinău o notă de protest cu privire la acest incident. La ieșire din sediul instituției, acesta a fost întâmpinat cu una dintre cele șase drone care au intrat neautorizat în spațiul aerian al Republicii Moldova. Pe fondul unui nou atac aerian provocat de Rusia în Ucraina, șase drone au pătruns în spațiul aerian al Republicii Moldova. Unul dintre aparatele de … - Marius Lulea: „O națiune nu prosperă prin resurse, ci prin oameni educați care știu să le transforme”
Resursele materiale nu asigură bunăstarea unei națiuni. O spune limpede Marius Lulea, care subliniază că prosperitatea reală se construiește exclusiv pe calitatea resursei umane: educație, cercetare, tehnologii avansate, empatie socială și respect față de cei vulnerabili. O societate în care omul este bine format, responsabil și solidar poate genera progres indiferent de cât de sărace sunt resursele naturale. Exemplele internaționale sunt clare. Japonia, Coreea de Sud, Olanda – state aproape lipsite de resurse naturale, dar care au construit sisteme educaționale și tehnologice de vârf și au devenit lideri globali. În schimb, numeroase țări bogate în petrol, gaze sau minereuri rămân … - Cătăllin Drulă a promovat un fakenews despre blocul din cimitirul Bellu. Patronul: Este locația fostei fabrici Kandia
Candidatul Uniunea Salvați România (USR) la Primăria Capitalei, Cătălin Drulă, a declanșat recent o serie de acuzații puternice împotriva contracandidatului său Daniel Băluță (PSD). Într-o postare publică şi în emisiuni, Drulă a susţinut că Băluță a aprobat construirea unui bloc de 11–12 etaje „între morminte” pe o parcelă din zona Cimitirului Bellu, sugerând că autorizația ar fi fost dată în mod iresponsabil într-o zonă protejată monument istoric şi „aflată între cavouri”. Cătălin Drulă face jocuri murdare după ce a picat în sondaje Pe de altă parte, dezvoltatorul proiectului în cauză, firma care construieşte blocul, oferă o altă versiune: reprezentantul companiei … - STB, o gaură neagră prin care sunt evaporați banii bucureștenilor: pile, salarii de lux și afaceri de partid marca PNL, USR, PMP
Transportul public din București ar trebui să fie coloana vertebrală a mobilității urbane, însă realitatea din Societatea de Transport București (STB) arată cu totul altfel. În loc să fie un serviciu public modern, eficient și orientat spre nevoile cetățenilor, STB a devenit o structură greoaie, opacă și suprapopulată de interese politice. Banii bucureștenilor se scurg printr-o instituție pe care chiar presa o numește „o gaură neagră sufocată de numiri politice, sindicat și măsuri populiste”. Deși cifra de afaceri a STB depășește 1,6 miliarde de lei anual, profitul raportat este ridicol de mic, sub un milion de lei. Diferența enormă dintre … - Clanul olimpicilor! Campanie ilegală de afișaj în București pentru Cătălin Drulă
Pe străzile Capitalei au început să apară stikere lipite ilegal pe stâlpi, semne de circulație și mobilier urban, toate conținând imaginea lui Nicușor Dan alături de Cătălin Drulă, însoțite de mesajul ridicol „Clanul olimpicilor continuă drumul onest al Bucureștiului”. Campania, evident neasumată, pare să fie o ultimă încercare a lui Cătălin Drulă de a-și reanima imaginea publică după ce s-a prăbușit în sondaje. În loc să vină cu soluții reale sau cu un mesaj coerent, liderul USR recurge la metode ieftine, ilegale și vizibil disperate. Afișajul stradal fără autorizație este sancționat de lege, iar amplasarea unor materiale de campanie pe … - Ciprian Ciucu, primarul care face reclamă la pariuri ilegale. Edilul Sectorului 6 promovează Polymarket, un site interzis în România
Primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, se remarcă din nou printr-un comportament complet incompatibil cu funcția publică pe care o ocupă. De această dată, edilul a ajuns să promoveze în mod direct Polymarket, un site de pariuri interzis în România, accesibil doar prin ocolirea restricțiilor geografice. Imaginile publicate chiar de Ciucu arată că acesta ar fi utilizat un VPN pentru a se conecta pe platforma de pariuri. Faptul că un primar accesează un site interzis ridică o problemă gravă: de ce un demnitar al statului promovează activități care încalcă legislația românească? Situația este cel puțin penibilă, dacă nu chiar profund imorală. …