România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- De ce se teme Liana Arsenie de revenirea lui Kovesi!?
Reapariția în spațiul public a scenariului unei reveniri a Laurei Codruța Kovesi pe scena influentă a justiției românești a produs nervozitate vizibilă în anumite cercuri de putere. Printre numele care apar constant în această ecuație se află Liana Arsenie, magistrat asociat de-a lungul timpului cu decizii controversate și cu un sistem acuzat că a funcționat mai degrabă ca scut pentru rețele politice decât ca instrument real de responsabilizare. Teama nu pare una abstractă. Pentru mulți actori ai sistemului, o eventuală revenire a lui Kovesi ar însemna reluarea unui model de presiune instituțională pe care l-au considerat periculos pentru status quo-ul … - Escrocul Selly: corupție, aranjamente cu terenuri publice și jonglerii pentru ocolirea legilor în cazul Nibiru și Beach Please
Rise Project susține într-o investigație de presă că în aceste zile, la Tuzla, se dă o luptă pentru pământ, în zona unei foste livezi de stat cu o suprafață de 110 hectare. Potrivit publicației, primarul comunei forțează aprobarea planului urbanistic pentru o ramură a proiectului turistic al antreprenorului Lucian Gîtiță, omul din spatele festivalului Beach Please, și al partenerului său de afaceri, Andrei Șelaru (Selly). „Acuzații de corupție, aranjamente cu terenuri publice și jonglerii administrative pentru ocolirea legilor. Se întâmplă la Tuzla, lângă Costinești, unde organizatorii festivalului Beach Please au proiectat case de vacanță, spații comerciale și hoteluri”, au scris cei de la … - Eurostat confirmă! Bolojan și Nicu îi jefuiesc pe români – rata anuală a inflației de 8,6%
Datele Eurostat arată o realitate pe care guvernul încearcă să o mascheze prin discursuri sterile: România rămâne campioană la scumpiri, cu o rată anuală a inflației de 8,6%. În timp ce oficialii vorbesc despre „disciplină bugetară” și „reforme”, nota de plată ajunge, din nou, la români. Sub conducerea tandemului Bolojan – Nicu, puterea de cumpărare se prăbușește. Prețurile la alimente, energie și servicii esențiale cresc într-un ritm sufocant, iar salariile și pensiile rămân în urmă. Politicile fiscale și deciziile administrative nu lovesc în risipele statului, ci în gospodăriile deja împovărate. În loc să reducă aparatul bugetar supradimensionat și privilegiile de … - La Starea Civilă Sector 6 din subordinea lui Ciprian Ciucu se încasa la greu cu sacoșa de la ruși și ucraineni: 14 funcționari duși la audieri
Un nou scandal zguduie administrația Sectorului 6, condusă până de curând de primarul Ciprian Ciucu. Serviciul de Stare Civilă, aflat în subordinea directă a Primăriei, a devenit scena unei anchete de proporții, în care procurorii vorbesc deschis despre o rețea de crimă organizată, trafic de influență și obținerea frauduloasă de documente românești, cu bani grei care ar fi circulat „cu sacoșa”. Potrivit anchetatorilor, 14 funcționari publici din cadrul Stării Civile Sector 6 au fost duși la audieri, fiind suspectați că au făcut parte dintr-un mecanism bine uns, în care legea era opțională, iar șpaga – obligatorie. Investigațiile au dus la … - Municipii doar pe hârtie: condiții de sat, taxe de oraș pentru locuitorii din Ilfov
Un proiect propus de Ministerul Dezvoltării prevede transformarea unor localități din Ilfov, precum Chiajna, Bragadiru și Popești-Leordeni, în municipii, dar și retrogradarea a aproape 150 de orașe la rang de comună. Deși schimbările sunt justificate prin criterii de populație, ele riscă să aducă locuitorilor mai degrabă taxe mai mari decât servicii publice la standard urban. Guvernul ia în calcul o modificare amplă a clasificării administrativ-teritoriale, care ar putea schimba statutul a sute de localități din România. Potrivit proiectului propus de ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, comunele Chiajna, Bragadiru și Popești-Leordeni ar urma să devină municipii, fiecare având peste 40.000 de locuitori. … - Funcționarii lui Ciucu au dat acte românești oligarhilor ruși, bucureștenii l-au ales primar: Parchetul ÎCCJ – 37 de percheziţii, fiind vizați și funcționari de la Starea Civilă Sector 6
Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a declanșat o amplă operațiune care zguduie administrația locală din Sectorul 6. Nu mai puțin de 37 de percheziții au avut loc într-o anchetă ce vizează dobândirea frauduloasă a cetățeniei române, cu ramificații grave pentru siguranța statului și credibilitatea instituțiilor publice. În urma investigaţiilor derulate s-a dispus efectuarea în continuare a urmăririi penale faţă de 8 membri ai grupului infracţional organizat, 5 suspecţi care au calitatea de avocaţi în Baroul Bucureşti, 14 funcţionari publici din cadrul Serviciul Stării Civile Sector 6 şi alţi 107 suspecţi implicaţi în activităţile infracţionale. Potrivit … - VIDEO: Haos în Piaţa Luxemburg din Bruxelles, unde poliţia foloseşte tunuri cu apă şi gaze lacrimogene împotriva fermierilor
Bruxelles-ul, care găzduieşte reuniunea liderilor europeni, se confrunta joi cu perturbări majore din cauza unei manifestaţii ample a fermierilor. Încă de la răsărit, sute de tractoare s-au îndreptat spre capitală, provocând întârzieri importante şi blocaje pe principalele rute de acces, traficul fiind complet întrerupt în unele locuri. Situaţia s-a tensionat în cursul dimineţii în anumite zone, în special în apropierea pieţei Luxemburg, unde poliţia a folosit tunuri de apă şi gaze lacrimogene după ce s-a aruncat cu diverse obiecte şi au fost aprinse focuri în mai multe locuri, relatează La Libre Belgique. Utilisation de canon à eau contre les #agriculteurs … - Lia Olguța Vasilescu: Astăzi a fost inaugurat cel mai mare terminal regional din România
Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu, anunță că astăzi a fost inaugurat cel mai mare terminal regional din România. ”Astăzi a fost inaugurat cel mai mare terminal regional din România, în prezența lui Sorin Grindeanu, cel care, în calitate de ministru al Transporturilor, a deblocat acest proiect, pe care predecesorul său îl ascunsese în sertar. Craiova merită un aeroport de nivel european, dată fiind dezvoltarea turistică a orașului din ultimii ani! Felicitări, Cosmin Vasile, Sorin Manda! Felicitări echipei care a crezut în acest proiect și s-a bătut pentru el!”, scrie Lia Olguța Vasilescu. - Președinții României au distrus țara în ultimii 36 de ani. Nicușor Dan îi calcă pe urme lui Iliescu, Băsescu și Iohannis
La 36 de ani de la căderea comunismului, bilanțul președinților României arată sumbru: instituții slăbite, justiție politizată, economie fragilă și o societate tot mai divizată. De la Ion Iliescu la Traian Băsescu și Klaus Iohannis, Cotroceniul a fost mai degrabă o rampă pentru jocuri de putere decât un centru de reformă autentică. Astăzi, Nicușor Dan pare hotărât să continue același tipar al pasivității calculate și al compromisurilor toxice. Ion Iliescu a inaugurat tranziția prin mineriade, pacte de culise și conservarea vechilor rețele. România a pierdut startul reformelor reale, iar statul a fost capturat încă din primii ani de grupuri care … - De ce s-au unit mafiile din presă și politică împotriva judecătorilor onești
Atacul concertat la adresa judecătorilor onești nu este întâmplător. În ultimele luni, se vede tot mai clar cum rețelele din politică și dintr-o parte a presei acționează sincronizat pentru a discredita magistrații care nu răspund la comenzi și refuză să facă jocurile sistemului. Nu vorbim despre erori izolate sau derapaje punctuale, ci despre o strategie bine pusă la punct. Judecătorii independenți sunt periculoși pentru un stat capturat. Ei pot bloca numiri aranjate, pot invalida decizii ilegale, pot scoate la lumină legături murdare dintre politicieni, afaceriști și funcționari protejați. De aceea, prima reacție a sistemului este discreditarea: etichete, insinuări, campanii de …