România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- Premierul Bolojan îi omoară pe țărani cu impozitele, din prostie
Guvernul condus de Ilie Bolojan împinge România rurală spre faliment fiscal. Pachetul de majorări de impozite adoptat la nivel central lovește direct în cei mai vulnerabili: țăranii care trăiesc din câteva hectare de pământ, un grajd, un solar și o mașină veche folosită atât la muncă, cât și la drumurile la oraș. De la 1 ianuarie, impozitele pe locuințe, anexe gospodărești și structuri agricole cresc abrupt, baza de calcul este majorată, taxele pe mașini se măresc, iar construcțiile agricole – silozuri, depozite, solarii, sere – sunt împinse mai agresiv sub lama impozitelor locale. Pentru omul de la sat, care abia … - ANM avertizează: Vremea se schimbă și aduce temperaturi neobișnuite până pe 10 decembrie
Administratia Națională de Meteorologie (ANM) a emis prognoza meteo pentru intervalul 2 – 10 decembrie 2025, indicând o perioadă cu multe înnorări, ploi slabe, burniță și ceață în special în regiunile extracarpatice, dar și cu valori termice peste cele obișnuite ale începutului de decembrie. În zonele montane înalte, precipitațiile vor fi mixte pe tot parcursul săptămânii. 2/3 decembrie: cer acoperit, ceață și ploi slabe În noaptea de 2 spre 3 decembrie, cerul va fi mai mult noros în toată țara, iar în zonele joase se va forma local ceață. Vor fi ploi slabe sau burniță, mai ales în sudul Banatului … - Diana Buzoianu trebuie demisă urgent! A pus în pericol viața românilor: spitale, școli, uzine, centre de dializă închise
Cinci spitale cu internările suspendate, cursuri mutate online în 13 localități și peste 100.000 de oameni fără apă potabilă în Prahova și Dâmbovița. Acesta este tabloul unei crize de sănătate publică, nu al unei „neînțelegeri tehnice”. Iar în centrul furtunii se află ministrul Mediului, Diana Buzoianu. În timp ce spitale din Câmpina, Băicoi, Breaza, Florești sau Voila își suspendă internările „pentru că un spital fără apă este un spital nefuncțional”, ministrul Mediului încearcă să explice la televizor că ministerul nu operează barajul Paltinu și că orice intervenție directă ar fi fost „abuz în serviciu”. Diana Buzoianu trebuie demisă imediat, pentru … - Baronii de la Apele Române Prahova. Omul lui Iulian Dumitrescu și un fost deputat PNL controversat
Cotidianul dezvăluie legăturile politice din conducerea companiei Exploatare Sistem Zonal Prahova (ESZ). Directorul companiei Bogdan Chițescu a fost consilier la CJ Prahova în mandatul „baronului Lamborghini” Iulian Dumitrescu, iar Ervin Molnar, fost deputat PNL și fost director al Apelor Române, se află în Consiliul de Administrație (CA) al ESZ. Criza apei potabile izbucnită în județele Prahova și Dâmbovița, una dintre cele mai grave din ultimul deceniu, a afectat direct peste 107.000 de oameni, a oprit temporar centrala electrică de la Brazi și a lăsat spitale, școli și gospodării întregi fără acces la apă potabilă. Criza apei potabile izbucnită în județele Prahova … - De ce ascund hoții de la PNL contractele cu presa!? Câte milioane a plătit Ciucu și Bolojan din banii românilor jurnaliștilor de casă
În timp ce liderii PNL se dau mari apostoli ai transparenței și ai „statului responsabil”, realitatea este mult mai întunecată: partidul pompează anual zeci de milioane de lei în presa de casă, fără a publica vreodată lista reală a beneficiarilor. De la Ciprian Ciucu în București până la Ilie Bolojan, sistemul este același, bani publici transformați în propagandă, prin contracte ascunse în spatele unor rubrici opace, greu de urmărit Datele oficiale arată că partidele politice din România, inclusiv PNL, au cheltuit în primele 10 luni ale anului aproape 198 de milioane de lei din subvențiile de la stat, iar aproape … - UE anunță un pachet financiar de 210 miliarde de euro pentru Ucraina
Comisia Europeană a aprobat planurile pentru un pachet financiar în valoare de 210 miliarde de euro destinat achiziționării de arme pentru Ucraina și susținerii economiei sale afectate de război, transmite The Telegraph. Succesul acestuia depinde de renunțarea Belgiei la opoziția sa de lungă durată față de utilizarea activelor rusești înghețate în întreaga Uniune pentru a strânge fonduri pentru Kiev. Cea mai mare parte a banilor – 165 de miliarde de euro – va proveni dintr-un așa-numit împrumut de reparații, pe care Ucraina va trebui să îl ramburseze numai dacă Rusia acceptă să plătească despăgubiri pentru invazia sa. Dacă Moscova refuză … - Ce arată ultimul sondaj CURS cu 3 zile înainte de alegerile pentru Primăria Capitalei
Un sondaj CURS, publicat cu doar câteva zile înainte de alegerile locale pentru Primăria Capitalei, arată că e o cursă strânsă între primii candidați. Daniel Băluță conduce, urmat de Ciprian Ciucu și Cătălin Drulă, diferența dintre ultimi doi candidați fiind de doar un procent. Conform ultimului sondaj CURS, candidatul PSD la Primăria București, Daniel Băluță, ar urma să obțină 26% din voturile bucureștenilor și ar câștiga alegerile care se desfășoară într-un singur tur de scrutin. Pe locul doi se află candidatul PNL, Ciprian Ciucu, cu 23% din voturi, urmat îndeaproape de Cătălin Drulă, la o diferență de doar un procent, … - JAF! Primăria Oradea alocă peste 1 milion de lei trustului Intact
Orașul lui Ilie Bolojan păstrează tradiția de investi în imagine, chiar și în plină austeritate. Primăria Oradea alocă peste 1 milion de lei trustului Intact, pe final de an, pentru „Orașul faptelor bune”, eveniment al radioului din trust. În șase ani, Oradea a plătit Antenei tribut de peste 1 milion de euro, pentru imaginea lui Bolojan. Ediția din 2025 a campaniei „Orașul Faptelor Bune” va fi găzduită încă o dată de Oradea. Radio Zu a făcut anunțul chiar miercuri. „Ce am învățat de la oameni e că binele nu se împarte, binele se adună. Și am învățat că ura scade, … - Ciprian Ciucu și acoliții săi din PNL au pus pe butuci STB. Nicușor Dan a girat hoțiile
Transportul public din București se prăbușește sub ochii bucureștenilor, iar responsabilii reali se ascund în spatele discursurilor goale. Sub conducerea lui Ciprian Ciucu și a oamenilor săi din PNL, STB a ajuns într-o stare critică: datorii uriașe, rute tăiate fără explicații, lipsă de investiții și un haos administrativ fără precedent. Surse din interiorul companiei vorbesc despre contracte măsluite, achiziții la suprapreț și bani direcționați către firme de casă. În tot acest timp, Nicușor Dan, care promitea „minunea transparenței”, a girat tacit toate aceste derapaje. Nu a mișcat un deget pentru a opri jaful din STB cât a fost primar, nu … - Imperiul Securității din spatele useristului Cătălin Drulă
Cătălin Drulă, deputat de Timiș și vicepreședinte USR, este fiul lui Gheorghe Drulă. Începând din 1995, acesta este numărul doi în firma Felix Telekom, secondându-1 pe Traian Mihu. Până în 2015, Traian Mihu era director general, iar Gheorghe Drulă director adjunct, după 2015 Traian Mihu este administrator, iar Gheorghe Drulă consilierul administratorului. În 2015, Drulă junior a fost numit consilier personal al prim-ministrului Dacian Cioloș pe teme de infrastructură. A fost coordonatorul campaniilor electorale la alegerile europarlamentare din 2019 și la alegerile prezidențiale din 2019 din partea Uniunii Salvați România. În Camera Deputaților, Cătălin Drulă a fost ales președinte al …