România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- Alegerile din 7 decembrie îi vor încheia cariera politică. Cătălin Drulă, aproape de final
Alegerile din 7 decembrie se anunță a fi nu doar un test electoral, ci momentul decisiv care va consfinți prăbușirea politică a lui Cătălin Drulă. Liderul USR intră în campanie cu o imagine grav erodată, un partid fracturat intern și o bază de susținători tot mai subțire. După ani în care retorica agresivă a ținut loc de strategie politică, Drulă ajunge acum în fața unui electorat epuizat de scandaluri și neîncrezător în promisiunile unui partid care a pierdut direcția. Rezultatele slabe din ultimele runde electorale, demisiile interne și lipsa unei viziuni coerente au transformat USR într-o umbră a formațiunii care … - La Capitală avem o luptă în cinci! Ana Ciceală le-a stricat jocurile, Drulă și Ciucu, marii perdanți
Alegerile din Capitală s-au complicat brusc, iar motivul poartă un nume: Ana Ciceală. Intrarea ei în cursa pentru București a dinamitat planurile atent construite de Cătălin Drulă și Ciprian Ciucu, care mizau pe o competiție controlată, în care jocurile erau deja făcute. Doar că realitatea politică s-a schimbat peste noapte. Ciceală a reușit să adune rapid sprijin și vizibilitate, rupând din bazinul USR și arătând că electoratul reformist nu se mai regăsește în conducerea lui Drulă, percepută ca fiind ruptă de realitate și sufocată de conflicte interne. Pentru liderul USR, această candidatură reprezintă o lovitură directă în cel mai sensibil … - Drulă este un loser de carieră: eșec pe linie în toate competițiile pentru deputatul de Timiș
Cătălin Drulă se încăpățânează să pozeze în liderul progresist al Capitalei, însă realitatea electorală îl contrazice constant. Deputatul de Timiș a bifat, în ultimii ani, o serie de eșecuri care îl plasează nu în categoria „învingătorilor de carieră”, ci în cea a politicienilor care pierd pe linie. Alegerile locale și europarlamentare de anul trecut au fost un dezastru pentru USR sub conducerea lui, tocmai în momentul în care Drulă își construia, timid și lipsit de inspirație, o candidatură la prezidențiale. Dar nici măcar propria sa formațiune nu l-a mai vrut. În locul său, Elena Lasconi a preluat partidul, lăsându-l pe … - Dogioiu, a terminat Ecologica, la fel ca Ciolacu, dar pretinde că a studiat la Universitatea București
După Ionuţ Moşteanu, de la Apărare, a venit rândul să se clatine şi CV-ul altui om din echipa premierului Ilie Bolojan. Purtătoarea de cuvânt, Ioana Dogioiu, este și ea absolventă a unei instituții de învățământ superior private, de rangul Bioterra, Universitatea Ecologică. Lucru pe care aceasta a uitat să-l menţioneze în CV-ul de pe site-ul Guvernului. A scris doar că a obţinut licenţa în Drept la Universitatea Bucureşti, în 1996. De altfel, aceasta este şi instituţia emitentă a diplomei de absolvire a cursurilor universitare. Dogioiu nu a menţionat universitatea ale cărei cursuri le-a urmat, ci doar pe cea emitentă, mai ales … - Datorii de peste 10 milioane de euro pentru Piața Gorjului, administrată de interlopul Vali Capone, apropiatul lui Ciprian Ciucu
Piața Gorjului din Sectorul 6 este administrată de opt ani de firma Fresh Fish Daily SRL, care, potrivit unui document citat de „Adevărul”, a acumulat peste 55 de milioane de lei datorii către autoritatea locală, fără să mai plătească redevența impusă prin contract. Deși acordul prevede posibilitatea rezilierii în caz de neplată, acesta a rămas în vigoare și sub administrațiile Mutu și Ciucu, fiind valabil până în 2040. Articolul semnalează totodată starea insalubră a pieței și legături politice între foști sau actuali acționari ai firmei și reprezentanți ai administrației sectorului. În acest context, autoritățile susțin că încearcă recuperarea piețelor concesionate … - Cornel Nistorescu: Școală și performanțe de tip Moșteanu, Vlad Voiculescu, Nicușor Dan etc.
Mă gîndesc ce să scriu despre marele specialist român în „alimentație publică și agroturism” mai ales pentru că a venit vremea să ne întrebăm la modul îngrijorător despre calitățile celor care ne conduc. Specializarea agro-turistică a ministrului Apărării, bun la pregătit fasolea cu gaze și la sărit pîrleazul prin vecini, seamănă cu titlul tezei de doctorat a lui Nicușor Dan, intitulată „Courant de Green et prolongemant meromorphe” (Curentul Verde în prelungirea meromorfă….), nouă trebuindu-ne curentul de verde și popa de ghindă meromorf de dimineața pînă seara și de la Est la Vest. Cel lăudat pentru doctoratul său s-a mai dezumflat … - Liberalii și useriștii se sfâșie între ei. Drulă, atac la Ciucu: Protejează mafia imobiliară
Era în poza cu mafiotul Iulian Dumitrescu Atacuri în rafală între Ciprian Ciucu și Cătălin Drulă. Candidații PNL și USR și-au spus cuvinte grele în direct, după ce au văzut că pierd teren la Capitală. Ciprian Ciucu susține că Drulă fabulează, după ce candidatul USR l-a acuzat că protejează mafia imobiliară și că a închis ochii la manevrele făcute de baronul Lamborghini. Fostul baron PNL Iulian Dumitrescu deține o avere impresionantă care nu este trecută în declarația de avere. Supranumit baronul Lamborghini, acesta deține doi bolizi a căror valoare este de peste 500 de mii de euro. Mai mult, Iulian … - Ionuț Moșteanu și-a dat demisia
Ionuț Moșteanu și-a anunțat demisia din Guvern, într-o postare pe pagina sa de Facebook. Decizia sa vine după ce Ionuț Moșteanu susține că a „discutat cu președintele, cu premierul, cu președintele partidului”, dar și „cu o parte dintre colegii din USR”. Ilie Bolojan a transmis că „a luat act de demisia domnului Ionuț Moșteanu din funcția de ministru al Apărării Naționale și vicepremier al guvernului României”. „Îi mulțumesc pentru activitatea depusă în exercitarea mandatului. Îi voi propune președintelui României ca interimatul funcției să fie asigurat de dl. Radu Miruță, ministrul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului și Turismului”, a trasmis prim-ministrul. „Mi-am depus … - Marius Lulea, despre Unirea Bucovinei cu țara: „Românii și-au ridicat fruntea și au construit un ideal mai mare decât ei înșiși”
28 noiembrie 1918 rămâne unul dintre acele momente în care istoria a verificat, din nou, fibra acestui popor. Bucovina s-a unit cu Regatul României într-o vreme în care țara abia ieșise dintr-un război devastator, cu „pierderi și suferințe greu de imaginat”. Și totuși, așa cum subliniază Marius Lulea, românii au reușit atunci „să se adune, să-și ridice fruntea și să construiască împreună un ideal mai mare decât ei înșiși.” În esență, acesta a fost secretul renașterilor succesive ale națiunii noastre. De fiecare dată când încercările au fost copleșitoare, „națiunea română a renăscut”, iar poporul a rămas vertical chiar și atunci … - A băgat în faliment Blue Air, dar a fost numită de Bolojan la șefia Agenției pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice
Premierul Ilie Bolojan a aprobat numirea echipei de conducere la Agenţia pentru Monitorizarea şi Evaluarea Performanţelor Întreprinderilor Publice (AMEPIP), Anişoara Ulceluşe fiind aleasă preşedinte, iar Oana-Mihaela Petrescu şi Nicolae-Bogdan-Codruţ Stănescu vicepreşedinţi, cu mandat de 4 ani. Oana-Mihaela Petrescu a fost CEO al Blue Air din 2019 în 2022. Blue Air a intrat în insolvență în 22 martie 2023. Compania este deținută de stat, după ce a fost executată garanția pentru ajutorul de stat primit în timpul pandemiei. Ulterior a intrat in faliment. Din 6 septembrie 2022 compania nu a mai operat niciun zbor, lăsând atunci pe aeroporturi mii de pasageri.