România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- Concedieri masive în cadrul unor mari companii din România. Sute de oameni rămân fără locuri de muncă înainte de Crăciun
Se anunță concedieri masive în România chiar înainte de Crăciun! Sute de posturi din Iași, Sibiu și Timișoara vor fi desființate, în special din industria auto, care se confruntă cu un număr tot mai scăzut de comenzi. Este vorba despre o lovitură dură înainte de sărbători. O companie importantă din industria componentelor auto anunță concedieri masive, lăsând peste 600 de români fără loc de muncă înainte de Crăciun. 641 de angajați din Timișoara, Sibiu și Iași sunt chemați rând pe rând la discuții individuale, unde află că posturile lor vor fi desființate. Măsura vine într-un an extrem de greu pentru … - Zi decisivă la CCR pentru tăierea pensiilor speciale
Escrocii de la ÎCCJ susţin că actul normativ încalcă Constituţia şi afectează independenţa justiţiei. pe ordinea de zi a şedinţei CCR se află obiecţia de neconstituţionalitate formulată de ÎCCJ împotriva Legii pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu. ÎCCJ a anunţat că decizia de sesizare a CCR a fost luată în unanimitate, în şedinţa Secţiilor Unite din 5 decembrie 2025. La discuţii au participat 102 judecători. Argumentele Înaltei Curţi În comunicatul transmis, ÎCCJ a explicat că legea încalcă Constituţia deoarece: discriminează magistraţii faţă de alte categorii de beneficiari de pensii speciale afectează independenţa justiţiei elimină, … - Documentar devastator despre cum s-a transformat Justiția din România în Mafie
Portalul de investigații Recorder.ro a publicat marți seara un extrem de elocvent documentar despre situația Justiției din România, cu o zi înainte ca Curtea Constituțională să ia o decizie privind legea pensiilor de serviciu ale magistraților, pentru care Guvernul Bolojan și-a angajat răspunderea. Documentarul arată cum, în ultimii șapte-opt ani, pare să se fi încheiat o înțelegere reciproc avantajoasă între puterea politică și reprezentanți la vârf ai puterii judecătorești, prin care primii asigură, prin legi, o serie de avantaje magistraților, iar cei din urmă oferă, prin tot felul de subterfugii juridice, imunitate penală celor dintâi. Hârtia de turnesol care devoalează … - Metroul din Cluj rămâne la stadiul de proiect. Emil Boc i-a păcălit pe clujeni
Planul pentru Metroul din Cluj‑Napoca, prezentat ca mare realizare de Emil Boc, pare să rămână, pentru moment, o promisiune, realitatea pe teren denotă întârzieri serioase, obiective ambiţioase şi un progres neconvingător. În noiembrie 2025, constructorul responsabil a anunțat că gradul de execuţie al proiectului este de doar 2,3 %. Această cifră a stârnit discuţii în Consiliul Local, după ce a fost comunicată abia după insistenţe repetate ale opoziţiei. În septembrie 2025, compania a semnalat probleme tehnice semnificative: la aproximativ 22 metri adâncime, lucrările întâmpină o rocă vulcanică dificil de excavate. Spargerea acesteia avansează extrem de lent, ceea ce riscă să … - Lia Olguța Vasilescu, pune Craiova pe hartă, una dintre cele mai dinamice piețe imobiliare din România
Sub conducerea Liei Olguța Vasilescu, orașul Craiova a devenit, în 2025, una dintre cele mai dinamice piețe imobiliare din România, o transformare ce atrage atenția investitorilor și a celor aflați în căutarea unei locuințe. Conform datelor recente: Prețul mediu pentru locuințe vândute în Craiova a depășit pragul de 2.000 €/m² în iunie 2025, plasând orașul pe locul patru la nivel național, după marile centre urbane. Creșterea de aproape 24% față de 2024 arată un interes crescut pe piață — cu un ritm superior celui înregistrat în centre mari precum Capitala sau Cluj-Napoca. Unele apartamente din segmentul nou sunt listate cu … - Ajuns primar la Capitală, Ciucu e preocupat de pisica de la primăria Sector 6
Ciprian Ciucu a preluat mandatul de primar general într-un moment în care Bucureștiul are nevoie urgentă de soluții pentru trafic, infrastructură, poluare și siguranță publică. În loc să își asume responsabilitățile uriașe pentru care a cerut votul bucureștenilor, noul edil pare blocat în preocupările mărunte care l-au definit în Sectorul 6, inclusiv faimoasa pisică de la primărie, subiect ridicat din nou în spațiul public, de parcă ar avea vreo relevanță pentru Capitală. În timp ce orașul se confruntă cu probleme reale și presante, Ciucu reușește să își saboteze singur credibilitatea prin aceeași atitudine superficială care l-a făcut notoriu în administrația … - Demisia este necesară! Deciziile Dianei Buzoianu pun în pericol securitatea națională
Diana Buzoianu se află într-un punct în care orice zi petrecută în fruntea Ministerului Mediului adâncește haosul instituțional și vulnerabilitățile statului. Gestionarea defectuoasă a crizei apei din Prahova, lipsa de reacție în fața avertismentelor tehnice și incoerența decizională au scos la iveală o realitate greu de ignorat: România nu se poate baza pe un ministru care tratează cu superficialitate riscuri majore ce afectează populația, infrastructura strategică și funcționarea serviciilor publice esențiale. Erorile acumulate în ultimele săptămâni au expus țara în fața unor pericole care depășesc simpla administrare a unui portofoliu tehnic. Barajele, rețelele de alimentare și resursele de apă nu … - Ilie Bolojan nu face nici o reformă, pensiile magistraților ar urma să pice din nou la CCR. Un escroc care ține România în sărăcie
Așa-numitele „reforme” ale lui Ilie Bolojan se dovedesc încă o dată un exercițiu de imagine, nu o schimbare reală. În timp ce se laudă cu tăieri și austeritate, proiectele sale legislative sunt atât de prost concepute încât riscă din nou să fie spulberate de Curtea Constituțională, inclusiv cele privind pensiile magistraților, un punct sensibil pe care Bolojan îl folosește doar ca să bifeze promisiuni politice superficiale. Liderul de la Palatul Victoria nu urmărește reforme, ci cosmetizări care arată bine în conferințe, dar nu rezistă nici măcar unui control de constituționalitate. Asta în timp ce familiile din România sunt împovărate cu … - Energia electrică se scumpește iar din 2026
Prețul energiei electrice va crește iar în 2026, iar efectele nu se vor simți numai la factura de electricitate, ci și la cea de la termoficare. Deși pe hârtie majorarea poate părea modestă, efectele vor fi vizibile în buzunarele românilor încă din ianuarie 2026. Dar ce este taxa de cogenerare și care este motivul introducerii acesteia? Contribuția pentru cogenerare de înaltă eficiență a fost instituită pentru a susține centrale capabile să producă simultan energie electrică și termică, cu un randament superior instalațiilor tradiționale. Ideea inițială era ca populația să plătească o sumă redusă, urmând ca eficiența sporită să ducă, în timp, la … - Nicușor Dan, moment de confuzie. Vrea aderarea României la OSCE, organizație din care facem parte de zeci de ani
În conferința de presă susținută marți la Paris, după întâlnirea cu omologul său francez, președintele Nicusor Dan a făcut o confuzie. Șeful statului a încurcat OCDE cu OSCE. Președintele a fost întrebat ce așteptări are de la noul primar general al Capitalei și cum comentează analiza unora dintre comentatorii de la București, care văd în rezultate o înfrângere pentru el, având în vedere că unul dintre candidați, Cătălin Drulă (USR), s-a prezentat în campanie drept continuatorul proiectelor din mandatele de primar ale lui Nicușor Dan și s-a clasat abia pe locul al patrulea. „Cu titlu general, eu cred că și …