EconomiePrima PaginăȘtirile 60m.RO

România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.

https://www.facebook.com/60m.RO/videos/603999420219341/

Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.

Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.

Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.

Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.

Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.

Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).

O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.

Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.

”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.

Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.

Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.

„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.

Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.

”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.

Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.

”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt  ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.

Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.

Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?

  • Ciprian Ciucu are o campanie măcinată de scandaluri. Proiecte slabe și inexistente
    Campania pentru Primăria Capitalei în care s-a aruncat Ciprian Ciucu, primarul PNL al Sectorului 6, este tot mai mult definită de scandaluri, acuzații și contre politice, decât de proiecte clare pentru București. În timp ce sondajele sunt fluturate zilnic în spațiul public, mesajul de fond rămâne unul confuz, iar multe dintre „promisiuni” par fie slabe, fie pur și simplu inexistente. Unul dintre scandalurile care domină campania este cel al sondajelor de opinie. Cătălin Drulă l-a acuzat public pe Ciucu și PNL că folosesc sondajele pentru a manipula electoratul, vorbind despre o strategie veche prin care se creează artificial impresia de …
  • Ciprian Ciucu are imagine de pierzător. Șanse mici pentru liberali la Capitală
    Campania lui Ciprian Ciucu pentru Primăria Capitalei se clatină serios, în ciuda încercărilor PNL de a-l prezenta drept „favorit” în sondaje. De la o săptămână la alta, datele sociologice arată un candidat prins într-o luptă la limită, fără elan, cu o imagine tot mai clar conturată de pierzător într-o cursă decisivă pentru liberali. Cele mai recente sondaje publice arată fie un Ciucu aflat la egalitate cu Daniel Băluță, fie în spatele candidatului PSD, într-o marjă de eroare care nu îi garantează nimic. Un sondaj AtlasIntel îl plasează pe locul trei în anumite scenarii, după Băluță și Anca Alexandrescu, în timp …
  • Candidații dreptei proeuropene, șanse minime la Capitală
    Alegerile pentru Primăria Capitalei scot în evidență o realitate politică dură pentru dreapta proeuropeană: candidații care se revendică de la acest pol, în principal reprezentanții PNL și USR, intră în bătălia finală cu șanse tot mai mici de a câștiga Bucureștiul. Cele mai noi sondaje publice arată un lucru clar: fragmentarea dreptei și competiția internă pentru același bazin de electorat îi aruncă pe candidații proeuropeni într-o poziție de slăbiciune structurală. Daniel Băluță (PSD) se menține primul în intenția de vot, în timp ce Ciprian Ciucu (PNL) și Cătălin Drulă (USR) se bat pe locurile 2–3, la diferențe de unu-două puncte …
  • Armata poloneză se alătură grupului restrâns cu acces la comunicațiile militare prin satelit ale SUA
    Viceministrul polonez al apărării, Cezary Tomczyk, și ambasadorul american la Varșovia, Thomas Rose, au semnat joi un acord care conferă armatei poloneze acces imediat la sistemul militar de comunicații prin satelit de bandă largă Wideband Global SATCOM (WGS), administrat de SUA, scrie agenția de presă EFE. Prin acest acord, Polonia devine a șasea țară europeană cu acces prioritar la sistemul satelitar american care, potrivit lui Tomczyk, va oferi „acces global, sigur și rezistent la interferențe pentru comunicațiile sale militare”. WGS include o constelație de 12 sateliți pe orbită geostaționară cu acoperire globală, capabilă să furnizeze imagini în timp real și …
  • Pod peste râul Argeş, rupt din cauza deversărilor de la barajul Mihăileşti
    Un pod peste râul Argeş s-a rupt în judeţul Călăraşi din cauza deversărilor de la barajul Mihăileşti. Primarul din Budeşti, Mihai Ilie, afirmă că nu sunt persoane izolate, întrucât nu este singura cale de acces în localitate. De asemenea, primarul afirmă că nu se impune evacuarea locuitorilor din zonă. Administraţia Naţională Apele Române anunţă, joi, că în bazinul hidrografic superior al râului Argeş s-au înregistrat cantităţi importante de precipitaţii, care au dus la viituri importante pe toate cursurile de apă din zona montană. Pentru a gestiona situaţia s-a impus evacuarea controlată a apei din mai multe acumulări. Podul din judeţul …
  • Un nou sondaj dă peste cap calculele pentru Primăria București. Distanță importantă pentru primii doi candidați
    Cursa pentru Primăria Capitalei este una extrem de strânsă, iar câștigătorul depinde de mobilizarea oamenilor la vot, arată un sondaj INSCOP publicat joi. Daniel Băluță, primarul PSD al Sectorului 4, conduce clasamentul celor care au exprimat o opțiune de vot. Ambii candidații, Ciprian Ciucu și Daniel Băluță, au crescut în sondajul realizat în perioada 2-3 decembrie, față de scorurile pe care le aveau în precedentul sondaj INSCOP din luna noiembrie. Distanța dintre Ciucu și Băluță s-a mărit față de candidata care se află pe locul 3, Anca Alexandrescu, în rândul celor care spun că merg sigur la vot. Daniel Băluță, pe primul …
  • Înalta Curte vrea din nou să sesizeze Curtea Constituțională pe legea privind pensiile speciale
    Președinta Înaltei Curți de Casație și Justiție, Lia Savonea, a convovat pentru mâine, 5 decembrie, la ora 12, Secțiile Unite ale instanței supreme pentru a analiza oportunitatea sesizării Curții Constituționale cu privire la noul proiect de lege privind pensiile de serviciu ale magistraților. Iată integral textul convocatorului: „În conformitate cu dispozițiile art. 10 pct.2 lit,a) din Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea administrativă a Înaltei Curți de Casaţie şi Justiţie, la data de 05 decembrie 2025, orele 12.00, judecătorii instanței supreme sunt convocați, în sistem de videoconferință, pentru constituirea în SECȚII UNITE în vederea exercitării atribuţiei prevăzută de dispozițiile art.27 lit. …
  • Operațiunea „Mama sunt eu”. Rețeaua secretă a primarului Ciucu: mama, sinecurile la Stat și mâncarea de campanie
    Numele Angelina Ștefan nu spune mare lucru alegătorilor din București, însă în spatele ușilor închise din Primăria Sectorului 6, acesta deschide orice lacăt. Mama primarului Ciprian Ciucu nu este o simplă pensionară, ci o verigă cheie într-o rețea complexă de influență, bani publici și numiri politice controversate. De la împărțirea hranei în campanie, la accidentele cu mașinile statului și funcții înalte în ministere, ancheta noastră scoate la iveală Operațiunea „Mama sunt eu”. 1. Pensionara-activistă: Cine este Angelina Ștefan? Deși pozează într-o doamnă pensionară, pasionată de călătorii în țările nordice și sport, Angelina Ștefan este un personaj extrem de influent în …
  • EXCLUSIV DOC. Dovada clară despre cum încasa Cătălin Drulă șpăgile de la drumari prin Asociația Pro Infrastructură
    Fostul ministru al Transporturilor și candidat al USR la Primăria Capitalei ar fi creat un mecanism ingenios prin care constructorii de drumuri erau obligați să „doneze” către un ONG apropiat USR – pentru a primi plățile de la stat. Mandatul său la Ministerul Transporturilor a devenit simbolul unei noi generații de corupție: corupția cu acte ONG-istice, rafinată, ambalată frumos în concepte de „transparență” și „monitorizare civică”. Astăzi, tot mai multe voci din interiorul sistemului de infrastructură vorbesc despre rețeaua Pro Infrastructură, un mecanism prin care Drulă ar fi transformat un ONG prietenos într-un instrument de presiune și colectare de fonduri …
  • Jaf din banii românilor pentru corupții din partide: Indemnizații de 27.000 lei net la Aeroporturi București, aprobate de Ministerul Transporturilor
    În plină perioadă în care Guvernul Bolojan propune reforme în administrația de stat, Ministerul Transporturilor a aprobat o indemnizație de 46.560 lei brut/lună (circa 27.200 lei net) pentru fiecare membru din Consiliul de Administrație al Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB). De regulă, un consiliu de administrație se întrunește o dată pe lună. Fondul Proprietatea, acționar minoritar în companie, a propus o indemnizație de 19.885 lei brut (circa 11.600 lei net), însă solicitarea a fost respinsă de Ministerul Transporturilor, în Adunarea Generală a Acționarilor din 2 decembrie. Trebuie precizat că acționar majoritar este Ministerul Transporturilor, cu 80%. Ilie Bolojan a criticat, …
Back to top button