România va pierde, de la anul, 4 miliarde de euro anual

Până să ajungă România să cheltuie cele 33 de miliarde de euro pe care îi vom primi de la UE, pierdem 4 miliarde de euro din banii noștri.
Economia României suferă de o boală gravă, deficitul comercial, adică importăm mai mult decât producem. În 2019 s-au cheltuit pe importuri cu 17 miliarde de euro mai mult decât am încasat pe bunurile exportate.
Guvernul a cheltuit și el cu 10 miliarde de euro mai mult decât a putut să strângă.
Cu toate acestea economia a continuat să crească datorită investitorilor străini care aduc bani în țară, datorită românilor plecați la muncă în străinătate care trimit și ei bani în România și datorită Guvernului care se împrumută de la bancheri.
Cel mai mare plus l-au adus exportatorii români de servicii care au reușit să exporte cu 8,5 miliarde de euro mai mult decât s-a cheltuit pe importul serviciilor.
Astfel că supraviețuirea economiei românești este datorată în mare parte acestor exportatori de servicii care reusesc să compenseze risipa guvernanților și consumul românilor de mărfuri străine.
Mai mult de jumate din excedentul de 8,5 miliarde de euro al comerțului extern cu servicii se datorează transportatorilor (4,34 miliarde de euro) iar o treime vine din comerțul cu servicii IT și de comunicații (3 miliarde de euro).
O sursă majoră de deficit este turismul, unde pierdem anual 2 miliarde de euro din cauza românilor care preferă sa-și facă vacanțele în afara țării.
Transportatorii aduc în țară mai mulți bani decât investitorii străini și achită peste 40% din datoriile Guvernului create într-un an.
”Fiecare al patrulea leu pierdut din comerțul de bunuri se întoarce din comerțul cu servicii de transport și fiecare 4 lei din 10, cheltuiți de Guvern peste propriile venituri, se întorc din excedentul comerțului cu servicii de transport”, avertizează Petrișor Peiu, analist.
Printr-un nou pachet normativ adoptat de europarlamentarii din Comisia pentru Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN), în data de 8 iunie 2020, veniturile transportatorilor români se vor înjumătății.
Noul act normativ intitulat Pachetul de mobilitate nr. 1 va duce la pierderea a 4 miliarde de euro.
„Alianță Auto Europeană” (European Road Alliance) formată din 8 state UE: Austria, Belgia, Danemarca, Franța, Germania, Italia, Luxemburg și Suedia, la care se adaugă Norvegia, a impus prin presiuni politice acest pachet care este de fapt ”un set de îngrădiri majore ale liberei circulații de bunuri și de persoane pe piața europeană”, după cum afirmă analistul Petrișor Peiu, pentru spotmedia.ro.
Una din măsurile adoptate în acest pachet legislativ European, obligă camioanele să se întoarcă acasî la fiecare 8 săptămâni.
”Această obligație nu creează nicio problemă pentru un camion înmatriculat în Germania sau Austria, aflate geografic în centrul Europei, dar pentru un camion din România duce la o medie de 6 zile pierdute la fiecare 8 săptămâni, ceea ce se traduce în pierderi de cifră de afaceri de 10-14%. Revenirea în România la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică”, afirmă Peiu.
Imediat după publicarea pachetului normativ se va impune întorcerea acasă a șoferilor odată la 3-4 săptămâni și li se va interzice efectuarea repaosului săptămânal normal în cabină.
”Peste 60.000 de șoferi vor trebui să se întoarcă acasă la fiecare 3 sau 4 săptămâni, fapt ce va necesita creșterea capacității de transport și conform estimărilor ar însemna până la 400 de noi zboruri cu avionul sau 1.200 de autocare sau o alternativă între aceste 2 moduri de transport în vederea transportării între 2.000 – 3.000 șoferi zilnic”, calculează Petrișor Peiu.
Ramura la care sunt și românii competitivi, transportul de marfă pe distanțe lungi, va fi reformată în dezavantajul României și va duce la pierderea a 4 miliarde de euro anual.
Ce păzesc cei 33 de europarlamentari români de la Strasbourg și Bruxelles?
- Nicușor Dan i-a permis Liei Savonea să captureze justiția. Nu a blocat concursul de la CSM, iar acum joacă suspect cu mafia politică
În timp ce societatea aștepta un președinte activ în apărarea statului de drept, Nicușor Dan a ales calea tăcerii și a inacțiunii. Unul dintre cele mai controversate episoade ale acestui început de mandat este legat de concursul de la Consiliul Superior al Magistraturii, proces care a deschis larg ușa pentru consolidarea influenței Liei Savonea asupra sistemului judiciar. Deși avea pârghiile instituționale și legitimitatea publică pentru a interveni, șeful statului nu a blocat procedura, permițând perpetuarea unei structuri de putere contestate chiar din interiorul magistraturii. Concursul de la CSM, organizat într-un climat tensionat și marcat de suspiciuni, a fost semnalat de … - Topul aplicațiilor din 2025 rămâne aproape neschimbat: ChatGPT, TikTok și Instagram ocupă primele trei locuri
Topul celor mai descărcate aplicații din 2025 rămâne aproape neschimbat, însă selecțiile Google Play pentru cele mai bune aplicații ale anului aduc câteva noutăți interesante Ne uităm la câteva dintre cele mai descărcate aplicații din 2025; topul rămâne aproape neschimbat. Avem ChatGPT, de exemplu, pe locul trei, alături de TikTok și Instagram. Mai interesant este că, dacă analizăm două dintre cele mai populare magazine de aplicații pentru telefoane mobile, tablete, televizoare, dar și computere, observăm următoarele: în Google Play, topul celor mai bune aplicații, cărți și jocuri din 2025 – realizat de Google – include cele mai reușite aplicații care … - Fără venituri la vedere, soțul judecătoarei Lia Savonea își face bloc de 9 milioane de euro
La câteva luni după ce Lia Savonea a ajuns șefa Înaltei Curți de Casație și Justiție, soțul acesteia, Mihai Savonea, a dat lovitura în imobiliare. Astfel, pe 23 octombrie a.c., o modificare a unei autorizații de construire emise de Primăria Sectorului 1 a confirmat că o firmă a lui Mihai Savonea este în spatele unui proiect de milioane de euro. Este vorba de o clădire de 40 de metri înălțime în Băneasa (șoseaua București-Ploiești). Proiect de un milion de euro la Chiajna pe banii altcuiva Soțul șefei Înaltei Curți de Casație și Justiție nu este un novice în imobiliare. Consortul … - Ratații de la USR compromit protestele pentru justiție. Poate acesta este rolul lor în caracatița Nordis
Protestele pentru justiție, născute din revoltă civică autentică și din dorința de a curăța un sistem profund viciat, ajung din nou să fie deturnate de aceiași actori politici care au dovedit constant că nu sunt capabili să producă reforme reale. De această dată, în prim-plan apar lideri și activiști ai USR, un partid care, deși pozează în apărător al statului de drept, reușește performanța de a compromite orice demers public în care se insinuează. În loc să lase societatea civilă să se exprime liber, USR încearcă să își lipească sigla de nemulțumirea populară, transformând protestele pentru justiție în platforme de … - Donald Trump apasă pedala pentru planul de pace. Întâlnire-cheie la Berlin pentru terminarea războiului din Ucraina
Trimisul special al SUA, Steve Witkoff, și ginerele președintelui Donald Trump, Jared Kushner, se vor întâlni cu președintele ucrainean Volodimir Zelenski și cu liderii europeni la Berlin în acest weekend, a declarat un oficial american informat cu privire la acest subiect, relatează Reuters. Witkoff se va întâlni, de asemenea, cu omologii săi din Franța, Marea Britanie și Germania duminică și luni, a adăugat oficialul. The Wall Street Journal a relatat prima dată despre această întâlnire. Alegerea de a-l trimite pe Witkoff, care a condus negocierile cu Ucraina și Rusia privind o propunere de pace a SUA, subliniază nevoia urgentă a … - Reuters scrie despre revolta din justiția română, în care sute de judecători și procurori s-au solidarizat împotriva abuzurilor
Peste 500 de judecători și procurori români au denunțat public ceea ce ei numesc abuzuri sistemice și disfuncționalități profunde în sistemul judiciar din România, unul dintre cele mai corupte state ale Uniunii Europene, determinându-l pe președintele Nicușor Dan să anunțe consultări oficiale cu magistrații, relatează, vineri seara, Reuters. Agenția internațională de presă face referire la documentarul Justiție Capturată care susține că judecători-șefi numiți politic ar fi exploatat lacune legislative pentru practici neetice, inclusiv achitări controversate în dosare sensibile. Potrivit investigației, magistrații care semnalează astfel de derapaje riscă frecvent anchete disciplinare, retrogradări sau transferuri. Judecătorii și procurorii români denunță abuzurile sistemice din justiție, … - Ilie Bolojan anunță înghețarea marilor lucrări de infrastructură – distrugerea totală a economiei
Premierul Ilie Bolojan a declarat că a aflat din discuţiile cu conducerea CNAIR că există o intenţie a constructorilor să înceapă lucrările, pe cheltuiala lor, mai repede. Premierul le-a cerut celor de la CNAIR ca toate lucrările care nu au început să fie înghețate în anul 2026 și să fie reluate abia în anul 2027. ”În condiţiile în care între constructori şi companie se ajunge la o înţelegere în acest sens, putem să găsim o formulă prin care lucrările să înceapă în cursul anului viitor, dar nu avem posibilitatea să facem plăţi în cursul anului viitor, dar dacă constructorii şi compania găsesc acest aranjament, … - Judecătorii din Craiova ies în stradă
Sorina Marinaș, judecătoare la secția penală de la Curtea de Apel Craiova, a anunțat că sâmbătă se alătură protestelor față de starea sistemului de justiție din țara noastră, pe fondul valului de nemulțumire declanșat de dezvăluirile din documentarul Recorder „Justiție Capturată”. „Cu siguranță ce fac eu acum se poate numi sinucidere profesională. Eu, judecător penalist, voi face asta, deși îmi tremură mâinile, și știu că poate însemna finalul carierei mele”, a scris judecătoarea vineri seară, într-un mesaj publicat pe pagina ei de Facebook. Spune că a promovat doar pe examene „Cariera mea s-a dezvoltat exclusiv pe bază de INM și examene. Eu … - La 36 de ani de la Revoluție, Bucureștiul nu e legat de Suceava și nici Timișoara de Iași
Au trecut 36 de ani de la Revoluție și România încă nu reușește un lucru elementar: să-și lege marile regiuni istorice prin autostrăzi. Bucureștiul nu este conectat de Suceava, iar Timișoara nu este legată de Iași. Nu vorbim despre proiecte futuriste, ci despre infrastructura minimă a unui stat modern. În timp ce alte țări au construit mii de kilometri de autostrăzi, România a produs studii, promisiuni, hărți colorate și inaugurări electorale. Moldovenii sunt izolați, vestul e conectat mai mult cu Europa decât cu restul țării, iar capitala rămâne un nod sufocat, nu un centru de legătură națională. Lipsa infrastructurii nu … - Românii au dreptate: Justiția apără hoții din partide. Cine a anulat alegerile?
Tot mai mulți români spun ceea ce ani la rând a fost șoptit: Justiția nu mai este percepută ca apărătoarea legii, ci ca scutul politic al hoților din partide. Când mari dosare se pierd, se prescriu sau sunt „corectate” pe traseu, iar cei mici sunt striviți fără milă, sentimentul de nedreptate devine generalizat. Nu e propagandă, e experiență directă. Întrebarea care arde este una simplă și legitimă: cine a anulat alegerile? Cine a luat decizia care a lovit direct în votul cetățenilor și în suveranitatea lor? Nu s-au prezentat vinovați clari, nu s-au asumat răspunderi, nu au existat consecințe. Doar …