Regatul Unit ar fi avut nu unul, ci 1356 de „pacienți zero” de coronavirus

Epidemia de coronavirus nu a avut un pacient zero în Regatul Unit, ci 1300. Aceasta este cea mai nouă concluzie a unui studiu care a încercat să afle dacă niște măsuri mai timpurii ar fi putut preveni răspândirea rapidă a virusului în comunitățile britanice.
Conform cercetătorilor, virusul a fost introdus în comunitate cu cel puțin 1300 de ocazii. Descoperirea a dus la noi critici pentru guvernul britanic care a ratat mai multe oportunități de a opri răspândirea infecției în februarie și martie, scrie The Guardian.
Studiul, realizat pentru descoperirea secvenței genetice a virusului, arată că intrarea sa în țară a avut un vârf în luna martie, atunci când ratele infectărilor creșteau în restul Europei, dar înainte ca guvernul să pună interdicții asupra călătoriilor internaționale non-esențiale. Criticii spun că dacă guvernul ar fi luat măsuri cu o săptămână mai devreme, atunci numărul cazurilor ar fi fost mult mai mic.
Cercetătorii spun că și foarte puține cazuri au venit din China, epicentrul inițial al pandemiei, virusul fiind adus în Regat din Spania, Franța și Italia.
Studiul a analizat eșantioane virale de la peste 20.000 de oameni care au suferit de COVID-19 în Regatul Unit și a examinat codul său viral. Cu aceste informații a fost realizat arborele genealogic al virusului. Combinând aceste informații cu cele legate de călătoriile internaționale, cercetătorii au putut să reconstruiască felul în care a avut loc răspândirea epidemică în țară. Analiza nu a trecut încă prin procesul academic de peer-review.
Astfel, concluzia este că virusul nu a fost adus de un singur pacient 0 ci de cel puțin 1356 de ori și s-a răspândit din fiecare dintre aceste puncte mai departe. 34% dintre cazuri au ajuns din Spania, 29% din Franța și 14% din Italia. Doar 0.1% au avut ca sursă China.
Sursa: www.digi24.ro
- Lege de robi: dacă nu îți plătești amenda îți iau carnetulRomânia pare hotărâtă să-și strivească propriii cetățeni sub bocancul unui stat tot mai abuziv. Noua propunere legislativă, care prevede suspendarea permisului de conducere pentru neplata unei amenzi timp de 90 de zile, nu este o simplă măsură administrativă. Este o formă de represiune economică. O lege de robi. Întâi îți dă statul o amendă, apoi …
- Nicușor Dan, în presa germană: Serviciile secrete nu s-au implicat suficient în problema anulării alegerilor din decembrie 2024Nicușor Dan, aflat într-o vizită în Germania, a afirmat într-un interviu acordat publicației Frankfurter Allgemeine Zeitung că serviciile secrete nu s-au implicat suficient în gestionarea situație create de anularea alegerilor prezidențiale în 2024 și că are de gând să numească în fruntea serviciilor două persoane care să nu provină nici din servicii, nici din politică. …
- Familia tradițională, model de carieră la stat: mamă, tată, fiu și nora, toți angajați la primărieÎn multe primării din România, mai ales în mediul rural, „familia tradițională” nu mai este doar o valoare culturală, ci a devenit o schemă perfectă de ocupare a instituțiilor publice. Mamă, tată, fiu și noră ajung angajați pe posturi bine plătite în aceeași primărie, în timp ce mii de tineri calificați nu prind niciun loc …
- Recalcularea pensiilor întârzie inexplicabil: sistemul informatic cedează, iar pensionarii așteaptăRecalcularea pensiilor bate pasul pe loc, cu întârzieri de luni de zile, în timp ce autoritățile invocă probleme informatice și măsuri fiscale neclare. Ministrul Muncii, Florin Manole, recunoaște că nici așa-numita „mică recalculare” nu avansează, iar softul Casei de Pensii este „suprasolicitat”. Pensionarii rămân în continuare victimele unui sistem blocat între promisiuni și erori de …
- Guvernul taie 40% din posturi, dar inventează o nouă direcție! Austeritate cu parfum de sinecuri la Palatul VictoriaMăsuri de austeritate anunțate cu surle și trâmbițe, dar în spatele „reformei” se naște o nouă structură de stat. Se dau afară sute de oameni, dar se înființează „Departamentul pentru Continuitate Guvernamentală” , o invenție birocratică cu 7 posturi noi și zero eficiență. Iar flota de mașini de lux merge mai departe, pe 12 milioane …