Cum arată trenul diesel produs la Pașcani

La final de 2019 pasionații de trenuri au fotografiat în București, pe Valea Prahovei sau pe magistralele spre Moldova un automotor diesel alb fabricat la Pașcani. Rar putem vedea un tren nou pe liniile românești, iar în articol puteți citi despre ce viteză prinde trenul, de când se lucrează la el și când l-am putea vedea plin cu călători. Nu sunt multe locurile din România unde se produce material rulant feroviar: la Craiova se fac trenuri electrice și locomotive, la Arad se construiesc vagoane, iar la Pașcani se repară vagoane și se lucrează la aceste automotoare diesel.
Automotorul diesel este produs de Electroputere VFU Pașcani, este destinat transportului pe distanțe medii cu viteză maximă de 120 km/h și este alcătuit din trei vagoane (vagon motor + vagon remorcă+ vagon motor). Pot călători în total 164 de pasageri (142 la clasa a 2-a și 22 la clasa 1), iar trenul are 60 de metri lungime.

Doar 40% din rețeaua feroviară românească este electrificată, iar după 1989 nu s-a mai continuat cu electrificarea, astfel că trenurile diesel sunt încă de bază chiar și pe unele magistrale importante.
Proiectul trenului de la Pașcani a început în 2011 – 2012, atunci s-a decis construirea unui DMU (Diesel Multiple Unit), iar materialele au început să sosească în 2013-2014 pentru construirea acestui prim prototip. O mare parte dintre componente vin de la companii cunoscute din Europa, iar designul exterior și cel al cabinei au fost realizate la Pașcani.

Trenul a ajuns la Făurei în octombrie 2019, iar testele de la Predeal s-au făcut în decembrie 2019. Trenul a rulat și cu 120 km/h între Pașcani și București. Automotorul are și sistem electronic de informare a călătorilor, dar și sistem de numărare a lor, pentru a monitoriza constant gradul de ocupare.
Automotorul a atins 143 km/h în testele făcute în poligonul de la Făurei unde trenul a parcurs peste 5.000 km. Au fost făcute teste și spre Predeal, pentru a se vedea dacă trenul pornește în condiții optime la altitudine mai mare (1.000 de metri) și s-au făcut și teste cu trenul gol, dar și cu trenul încărcat cu saci de nisip, pentru a simula situația când trenul este foarte plin (și deci greu).

Sursa de putere este asigurată de două motoare diesel tip ,,MTU”, având o putere de câte 390 kW/motor, acestea fiind montate împreună cu transmisia și serviciile auxiliare în două module ,,POWER-PACK”. Compunerea automotorului rămâne fixă în exploatare. Automotorul tip DMU se poate descompune în unitățile componente doar în atelierele de întreținere reparații specializate.
Încă nu au fost finalizate testele pentru omologare. Direcția tehnică a companiei estimează că mai durează 2-3 luni până la finalizare. Automotorul va fi disponibil după obținerea certificatului de omologare.

Producția de serie va începe odată cu semnarea unui contract de vânzare. La aceasta dată, ca perspectivă, se are în vedere piața României, flota de vehicule feroviare fiind în stare critică și se au în vedere achiziții prin fonduri europene. Deocamdată NU există însă un contract ferm în acest sens.
Compania NU a comunicat un preț de listă pentru tren, dar în general prețurile pornesc de la 4-5 milioane euro pentru astfel de automotoare.
Electroputere VFU Pașcani a avut afaceri de 86,9 milioane lei în 2019 (puțin mai mici decât în 2018), aproape trei sferturi fiind generate de activitățile feroviare (reproiectarea, reconstrucția și modernizarea vehiculelor feroviare). Profitul net a fost de 6,75 milioane lei, de peste două ori mai mare decât în 2018. Numărul mediu de angajați a fost de 509, conform datelor de pe site-ul Ministerului Finanțelor.
Compania repară și vagoane pentru CFR Călători, a modernizat și trenuri pentru Republica Moldova și construiește și tramvaie.
Compania a fost privatizată în 2004 și face parte din grupul Grampet. În 2013, ”Remar” a devenit ”Electroputere VFU Pașcani”,
Din cauza pandemiei, activitatea companiei a fost redusă semnificativ din martie, iar pentru personalul ce a fost activ s-au luat măsuri pentru evitarea îmbolnăvirii (regulament intern cu privire la distanțarea fizică și dezinfectie, echipament și materiale de protecție, acces în fabrică prin tunel de dezinfecție).

Sursa: www.hotnews.ro
- SURSE: Întâlnirea dintre Trump și Zelenski a fost una extrem de tensionată: dialogul a mers „rău”Ucraina nu poate spera să primească rachete Tomahawk din SUA, a afirmat vineri seara târziu presa americană preluată de dpa, după ce preşedintele Donald Trump l-a primit la Casa Albă pe omologul său ucrainean, Volodimir Zelenski, relatează Agerpres. Portalul de ştiri Axios şi televiziunea CNN au publicat această ştire pe baza unor surse informate despre discuţiile la vârf. …
- Mărturiile locatarilor din blocul devastat de explozie: „Trebuie să ne dea drumul să intrăm în casă, să mai luăm ce mai putem pe acolo”Locatarii blocului din Rahova unde a avut loc explozia de ieri s-au dus să stea pe unde a putut, la rude, la prieteni sau în cazările oferite de Primăria Capitalei. Oamenii mărturisesc că sunt în stare de șoc și se gândesc cu groază la ce urmează. „Așteptăm să intrăm în casă să vedem pagubele care …
- Cornel Nistorescu: Nicuşor Dan vrea să facă din România un „stat poliţienesc” supravegheat de „noua securitate”„După oarece discuții cu consilierii săi de la primărie aduși la Cotroceni, cu prietenii din USR, dar mai ales cu cei care l-au pus și l-au susținut, Nicușor Dan a ieșit la rampă cu ideea să trezească SRI din coșmarul de noapte al afacerilor personale și din cel de zi al megaafacerilor instituționale și să …
- Firma care a făcut revizia la blocul explodat Rahova are sediu în casa cu alte 1.500 de societăți comercialeFirma la care locatarii spun că au sunat ca să verifice instalația de gaze din blocul care a explodat are sediul într-un așa-numit „cuib de fantome”. Cu alte cuvinte, potrivit Termene.ro, la aceeași adresă din Sectorul 1 au sediul social peste 2.100 de societăți comerciale. Atenție, vorbim despre o casă cu doar 4 camere. Descoperirea …
- EU Observer: Fondul UE a investit în programe spion israeliene pentru urmărirea jurnaliștilorÎn 2020, Fondul European de Investiții (FEI) a finanțat firma israeliană de programe spion „Paragon Solutions” prin intermediul unui fond local de capital de risc, care este legată de atacuri asupra activiștilor și jurnaliștilor, a relatat astăzi EU Observer. Purtătorul de cuvânt al Băncii Europene de Investiții (BEI), care include și FEI, a confirmat că …