Politică

Putea fi perla turismului românesc, dar a pierdut în ultimii 10 ani aproape 20% din locuitori

Extrem de populare în vremea Imperiului Roman și al celui Austro-ungar, locul este azi departe ce ceea ce era odinioară și de ceea ce ar fi putut fi. Băile Herculane e orașul care a pierdut în ultimii 10 ani aproape 20% din locuitori, arată datele Institutului Național de Statistică.

Strategia de dezvoltare a Băilor Herculane: Populația nu participă la efortul de regenerare al oraşului. Valoarea economică pe care o poate aduce turismul nu este conştientizată de actorii locali

Evoluţia populației oraşului Băile Herculane a cunoscut un maxim în anul 1992 (6340 de persoane), corespunzând cu perioada de cea mai frenetică dezvoltare economică şi turistică a staţiunii. Dar anii au trecut, iar acum localitatea are „o capacitate viitoare redusă de dezvoltare a economiei locale. Surplusul populației active va fi generat prin navetism regional sau prin noi stabilirii în stațiune în momentul finalizării patrimoniului construit”, spun reprezentanții Primăriei.

Ei consideră că prin finanțarea sistemului de turism SPA, orașul se poate dezvolta la dimensiunile de odinioară. Numai că, în Strategia de dezvoltare locală 2021-2027, edilii admit că „populaţia încă regretă majoritar perioada de înflorire din perioada comunistă şi deşi este interesată, nu participă la efortul de regenerare al oraşului Băile Herculane, fiind înainte de toate influenţată de impactul crizei şi instabilităţii economice şi dificultăţile tranziţiei.

Valoarea economică pe care o poate aduce turismul nu este conştientizată de actorii locali, în contextul unui nivel antreprenorial limitat, unei abordări limitat individualiste şi a lipsei unei strategii de marketing profitabile. La nivelul planificării strategice este în fază de elaborare un nou Plan Urbanistic General pentru Băile Herculane, corelat cu strategiile teritoriale şi de dezvoltare economică relevante (n.red- ?). Staţiunea încearcă să renască, iar autoritatea locală a pornit demersul de a aduce împreună „agenţii schimbării”, fiind motorul capitalizării beneficiilor eforturilor şi oportunităţilor într-un efort conjugat”

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button