Politică

PSD se laudă cu trenurile achiziționate din Franța de USR: Șpagă de milioane pentru Drulă

Ministerul Transporturilor controlat de la PSD la această dată se laudă cu achiziția a 20 de rame electrice inter-regio de la francezii de la Alstom. Contractul este unul cu cântec deoarece înainte de PSD la ministerul Transporturilor a fost USR. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă ar fi luat o șpagă grasă de la francezii de la Alstom prin anularea contractului cu Asocierea CRRC Qingdao Sifang Co., Ltd (Republica Chineză) – Astra Vagoane SA (România). Drulă a mai anulat un contract de achiziție a 40 de rame regionale ce era destinat tot asocierii dintre CRRC Qingdao Sifang Co., Ltd (Republica Chineză) – Astra Vagoane SA (România).

Așa a fost ordin pe unitate de la Paris. În schimb averea ministrului Cătălin Drulă a explodat în cele opt luni cât a fost șef peste ministerul Transporturilor. Cum că banii ar fi fost câștigați la bursă. Conform surselor noastre, la cel mai nivel în stat, averea lui Drulă provine din șpaga de la Alstom, iar adevăratul motiv al distrugerii USR și al lui Dacian Cioloș de către Klaus Iohannis sunt șpăgile necontenite și contractele cu dedicație către francezi, fapt care nu a fost pe placul administrației prezidențiale.

Secretarul de stat Ionuț Cristian Săvoiu de la PSD se laudă azi cu semnarea contractului pentru cele 20 de rame inter-regionale însă șpaga au luat-o cei de la USR. Nu trebuie să îi plângem pe cei de la PSD pentru că Grindeanu este un hoț cu ștaif.

Drulă, milionar din șpăgi

USR-istul Cătălin Drulă este ministrul care s-a îmbogățit cel mai mult în funcția pe care a deținut-o în Guvern timp de 8 luni de zile, cea de ministru al Transporturilor, banii din conturi înmulțindu-se de aproape 5 ori, de la 150.000 de euro la aproape 710.000 de euro. De asemenea, investițiile fostului demnitar au crescut de peste 100 de ori, de la puțin peste 20.000 de dolari la peste 2,5 milioane de dolari.

Concret, potrivit declarației de avere de la preluarea mandatului de ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă nu avea nicio clădire în proprietate, ci doar un teren intravilan la Mogoșoaia, județul Ilfov, cu o suprafață de 1.490 mp, un autoturism BMW din 2012, și mai multe sume de bani în conturi la bănci și în fonduri de investiții, precum și acțiuni cumpărate la mai multe companii.

Drulă declara la preluarea mandatului 15 conturi și depozite bancare, în valoare de aproximativ 150.000 de euro, după cum urmează:

La capitolul investiții, Cătălin Drulă declara în 2020 acțiuni în valoare de aproximativ 21.770 de dolari, după cum urmează:

Ce s-a schimbat după ce a ajuns ministru

După doar 8 luni de mandat la Ministerul Transporturilor, averea USR-istului Cătălin Drulă a crescut enorm. Astfel, potrivit declarației de avere din 8-10-2021, contul de lei de la BCR a crescut de la 177.163 de lei, cât avea înainte a de prelua poziția de ministru, la 363.267 de lei, suma declarată după ce a părăsit postul din fruntea Ministerului Transporturilor. În doar 8 luni de mandat, Cătălin Drulă a reușit să strângă în contul de lei de la BCR aproximativ 186.000 de lei!

De asemenea, contul USD deschis la BCR pe numele lui Cătălin Drulă a crescut de la 16.042, cât avea în decembrie 2020, la 604.805 dolari, cât declara pe 8 septembrie 2021, la eliberarea din funcția de ministru al Transporturilor. Practic, în doar 8 luni la Ministerul Transporturilor, Cătălin Drulă a reușit să strângă doar în contul de USD de la BCR aproximativ 588.763 de dolari!

Per total, în cei 8 luni de mandat, Drulă a acumulat în conturile sale peste 163.000 de lei și aproape 600.000 de dolari, mai exact o creștere de la 150.000 de euro, bani disponibili în conturi, la 710.000 de euro.

Declarația de avere a fostului ministru a suferit modificări majore și la capitolul investiții. Astfel, dacă la sfârșitul anului 2020 Cătălin Drulă declara investiții de aproximativ 21.770 de dolari, în 2021 ex-ministrul declara investiții de aproximativ 2.550.000 de dolari, după cum urmează:

 

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button