Președintele Turciei i-a calificat pe liderii Greciei și Franței drept „lacomi și incompetenți”

Preşedintele Turciei Recep Tayyip Erdogan i-a calificat duminică drept „lacomi şi incompetenţi” pe liderii Franţei şi Greciei, într-un context de puternice tensiuni între Ankara, Atena şi Paris în Mediterana Orientală, informează AFP și Agerpres.
Ankara şi Atena, care îşi dispută împărţirea imenselor resurse de gaz din Marea Mediterană, fac să răsune alarmele de război, amplificându-şi manevrele navale sub ochii unei Europe îngrijorate.
„Poporul grec acceptă ceea ce riscă să i se întâmple din cauza liderilor săi lacomi şi incompetenţi?”, a declarat Erdogan în timpul unei ceremonii de înmânare de diplome pentru ofiţeri la Ankara.
„Poporul francez ştie preţul pe care va trebui să-l plătească din cauza liderilor săi lacomi şi incompetenţi”, a adăugat el.
De asemenea, Ministrul turc de externe Mevlut Cavusoglu a avertizat sâmbătă că orice acţiune din partea Greciei vizând extinderea apelor sale teritoriale de-a lungul ţărmurilor estice, spre Turcia, va fi considerată un motiv de război.
Reamintim că pentru a elimina din tensiunilie cu Turcia, Parlamentul grec a ratificat joi seară un acord bilateral privind delimitarea zonelor maritime de exploatare a hidrocarburilor în estul Mediteranei între Grecia şi Egipt.
Acest acord este considerat ca o ripostă la acordul turco-libian semnat la sfârşitul anului 2019 care permite Turciei să aibă accces la un spaţiu maritim mare în estul Mediteranei, unde au fost descoperite importante zăcăminte de hidrocarburi în ultimii ani.
Ratificarea acordului survine în plină criză a relaţiilor greco-turce în estul Mediteranei, unde cele două ţări vecine, ambele membre ale NATO, îşi dispută controlul asupra unor zone maritime bogate în hidrocarburi.
Din 10 august, Turcia a desfăşurat nava de cercetare seismică Oruc Reis însoţită de forţe navale, provocând furia Greciei, care a trimis de asemenea nave în regiune.
Sursa: www.agerpres.ro
- De ce ascund hoții de la PNL contractele cu presa!? Câte milioane a plătit Ciucu și Bolojan din banii românilor jurnaliștilor de casă
În timp ce liderii PNL se dau mari apostoli ai transparenței și ai „statului responsabil”, realitatea este mult mai întunecată: partidul pompează anual zeci de milioane de lei în presa de casă, fără a publica vreodată lista reală a beneficiarilor. De la Ciprian Ciucu în București până la Ilie Bolojan, sistemul este același, bani publici … - UE anunță un pachet financiar de 210 miliarde de euro pentru Ucraina
Comisia Europeană a aprobat planurile pentru un pachet financiar în valoare de 210 miliarde de euro destinat achiziționării de arme pentru Ucraina și susținerii economiei sale afectate de război, transmite The Telegraph. Succesul acestuia depinde de renunțarea Belgiei la opoziția sa de lungă durată față de utilizarea activelor rusești înghețate în întreaga Uniune pentru a … - Ce arată ultimul sondaj CURS cu 3 zile înainte de alegerile pentru Primăria Capitalei
Un sondaj CURS, publicat cu doar câteva zile înainte de alegerile locale pentru Primăria Capitalei, arată că e o cursă strânsă între primii candidați. Daniel Băluță conduce, urmat de Ciprian Ciucu și Cătălin Drulă, diferența dintre ultimi doi candidați fiind de doar un procent. Conform ultimului sondaj CURS, candidatul PSD la Primăria București, Daniel Băluță, … - JAF! Primăria Oradea alocă peste 1 milion de lei trustului Intact
Orașul lui Ilie Bolojan păstrează tradiția de investi în imagine, chiar și în plină austeritate. Primăria Oradea alocă peste 1 milion de lei trustului Intact, pe final de an, pentru „Orașul faptelor bune”, eveniment al radioului din trust. În șase ani, Oradea a plătit Antenei tribut de peste 1 milion de euro, pentru imaginea lui … - Ciprian Ciucu și acoliții săi din PNL au pus pe butuci STB. Nicușor Dan a girat hoțiile
Transportul public din București se prăbușește sub ochii bucureștenilor, iar responsabilii reali se ascund în spatele discursurilor goale. Sub conducerea lui Ciprian Ciucu și a oamenilor săi din PNL, STB a ajuns într-o stare critică: datorii uriașe, rute tăiate fără explicații, lipsă de investiții și un haos administrativ fără precedent. Surse din interiorul companiei vorbesc …