Portul Constanța sub presiunea puternică a cerealelor ucrainene. Va rezista infrastructura unui asemenea aflux infernal?
După ce Moscova s-a retras luna trecută dintr-un acord internațional care i-a permis Kievului timp de un an să exporte în jur de 36 de milioane de tone de cereale prin porturile sale de la Marea Neagră, se așteaptă acum ca portul Constanța să joace un rol și mai important în transportul cerealelor ucrainene. Întrebarea este dacă vor putea rezista unei asemenea presiuni, relatează Agroklub citat de Rador.
„În prezent se construiesc facilități pentru ca trenurile care folosesc ecartamentul ucrainean (mai mare) să își poată transfera marfa în sistemul feroviar românesc. Lucrarea ar trebui finalizată în câteva săptămâni”, a declarat Dan Dolgin, director de operațiuni portuare.
El a adăugat că Constanţa are acum mai multe linii de tren decât anul trecut.
Intrările în zona portuară sunt sub presiune, în special cele destinate camioanelor. În jurul portului se formează șiruri lungi de camioane, care sunt în mare parte încărcate cu cereale ucrainene.
La începutul săptamanii, prețurile cerealelor pentru livrare în portul Constanța au fost: grâu de pâine 225 euro/t, grâu furajer 218, porumb 200, orz 193 euro/t și floarea soarelui 420 dolari/t, adică 383,46 euro/t.