Plăți dublate la plata cu cardul pentru mai multe bănci din România – ING, BCR…
Mai mulți clienți ai serviciilor bancare din România au observat în ultimele zile că tranzacțiile pe care le-au făcut au fost dublate. Mai exact, la plata anumitor sume, din conturi a dispărut dublu sumei. Situații asemănătoare au întâmpinat atât clienții ING cât și cei BCR.
Un număr considerabil de clienţi ai băncii ING România au fost afectaţi de tranzacţii dublate, iar instituţia bancară nu a remediat situaţia în mod prompt, stârnind nemulţumirea acestora. Pe pagina oficială de Facebook a ING, au fost postate o serie de mesaje din partea băncii în care se aducea explicaţia pentru aceste plăţi dublate, atribuindu-le unei erori independente din partea unei alte entităţi bancare. În comunicatul de pe reţeaua de socializare, ING promitea că problema va fi rezolvată începând cu joi dimineaţa.
Totuşi, reacţiile nemulţumiţilor nu au întârziat să apară, cu numeroase persoane care au arătat că banii încă nu le-au fost returnaţi, în ciuda promisiunilor iniţiale. Lipsa unui comunicat oficial din partea băncii a stârnit şi mai multă nemulţumire în rândul clienţilor afectaţi, iar situaţia nu s-a ameliorat prin răspunsurile individuale primite de la ING pe Facebook.
Clienţii nemulţumiţi au fost foarte vocali pe pagina de Facebook a băncii, exprimându-şi frustrarea şi neplăcerea provocată de această situaţie neplăcută. Unii dintre ei s-au confruntat cu solduri negative pe conturi, fără posibilitatea de a-şi achita datoriile sau cheltuielile de bază, ca urmare a plăţilor dublate efectuate de bancă. Un alt aspect care a fost adus în discuţie de clienţi este faptul că problema a avut un impact asupra conturilor lor de economii, aspect care le-a creat îngrijorare cu privire la siguranţa financiară.
În răspunsurile primite de la ING, băncii i s-a cerut răbdare clienţilor şi li s-a reafirmat angajamentul de a remedia situaţia cât mai rapid posibil. Cu toate acestea, nenumăratele neclarităţi şi întârzieri în soluţionarea problemelor au intensificat nemulţumirile, iar în rândul unor clienţi a apărut chiar teama de a mai efectua plăţi cu cardurile respective.
Un răspuns oficial a fost transmis redacției din partea ING:
„Vă informăm că în cursul zilei de ieri, 02 august 2023, din motive independente de ING, generate de către o altă bancă acceptatoare de plăți (din România), o parte dintre tranzacțiile efectuate de către clienții ING la terminalele respectivei bănci acceptatoare au fost dublate. Precizăm că am oferit tot suportul clienților noștri afectați. În cursul acestei dimineți, tranzacțiile dublate ale clienților ING au fost corectate. Important: Această situație nu a fost determinată de către ING”.
Reacţiile clienţilor ING afectaţi de tranzacţii dublate
„ING România căutați să remediati problema majoră pe care o aveți, prin care ați luat banii oamenilor de pe carduri. În cazul meu m-ați lăsat și fără bani, și dator, în condițiile în care mai aveam bani pe card. Acum nu mai am nici bani, pentru că mi i-ați luat și am și sold negativ. Adică mi-ați luat și banii, m-ați făcut și dator” este mesajul publicat acum 14 ore de Jack Răzvan pe pagina de Facebook a băncii.
„Salutare! Situația a apărut din cauza unei erori independente de ING Bank. Toate sumele dublate urmează să fie reversate pe conturile clienților începând cu această dimineață” i-au transmis reprezentanții ING.
„Tranzacțiile dublate din weekend s-au rezolvat?” a întrebat acum 18 ore un alt client al băncii, Andreea Nicoleta. „Lucrăm la remedierea situației în continuare și facem tot posibilul să soluționăm problema în cel mai scurt timp! Ne cerem scuze pentru neplăcerile create”, i-a transmis banca.
„Ce fac cu banii? Păi îi țin la ING România. Ce se întâmplă cu banii? Simplu, îmi sunt luați peste noapte și mă trezesc cu contul curent pe minus și fără posibilitatea de a achita nimic. Dar când la un moment dat, în urmă retragerii prin direct debit a unei sume, contul curent a rămas pe minus cu o suma (infimă) în două ore mi se retrăseseră aceși bani din contul de economii pentru că citez:”contul curent nu poate avea balanță negativă”.
Păi acum se pare că se poate, cam de 24h. Mai pe scurt, bancă de cacao și servicii la fel. Nici măcar nu vă ameninț cu o reclamație pentru că știu că hoții nu pățesc nimic niciodată. Sper să rămâneți pe piață cam atât cât durează și remedierea voastră minune. Zi superbă” este mesajul unui al client furios, Damiana Badea. „Lucrăm la remedierea situației în continuare și facem tot posibilul să soluționăm problema în cel mai scurt timp! Ne cerem scuze pentru neplăcerile create” i-a răspuns ING.
„Încă nu au apărut banii în cont. Văd că mesajele cu remedierea sunt de acum 4-5 h. Nu îmi mai pare safe deloc să fac plăți cu cardul. Dimineață când am văzut contul cu – am crezut că nu văd bine”, a scris şi Monica Dumitrache. „Monica, sumele se vor returna pe conturile clienților începând cu această dimineață” a răspuns ING.
În șirul de mesaje furioase s-a strecurat și o ironie. „Bună ziua. Dacă încasez azi salariul de la o astfel de bancă îmi va fi dublat?” a întrebat Cătălin Serafimescu. „Cătălin, well… poate nu te aștepți la acest răspuns, dar…nu” i-a răspuns în glumă reprezentantul ING.
„Cum adică „motive independente” de ING când sunt companii diferite la care ați dublat tranzacțiile? Păi în cazul ăsta cine are grijă de conturile și tranzacțiile ING dacă sunt „independente”? Am mai zis o dată, ușor ușor va transformați în brd…” a reacţionat Daniel Negruță, un alt client. „Așa cum se menționează și în mesajul automat, plățile au fost dublate dintr-o eroare ce nu ține de ING Bank. Mai exact, banca de unde sunt terminalele unde s-au realizat plățile au dublat aceste tranzacții, însă s-au reversat deja și urmează să fie returnate pe conturile clienților” i-a explicat banca.
„La telefon mi s-a comunicat că nu se știe exact sursa problemei și încă lucrați la acest aspect. Până la urmă care este răspunsul corect? O eroare a unei alte entități (caz în care și alte bănci ar trebui să fie afectate) sau o eroare internă în ING?” a cerut să afle un alt client afectat, Andrei Clim.
„Nu a fost vorba despre o eroare internă și ne pare rău dacă din Call Center nu ți-au transmis motivul corect. Problema a apărut, cum spuneam anterior, de la banca care a emis POS-urile respective. Situația nu a fost prezentă doar la noi. Sumele urmează să fie returnate pe conturile clienților începând cu această dimineață.” i-a răspuns ING.