Ovidiu Voicu: Ticăloșia e dovedită! PNL a rulat o campanie politică mascată pe TikTok, folosind banii din subvențiille publice pentru Călin Georgescu
”PNL a rulat o campanie politică mascată pe TikTok, folosind banii din subvențiille publice”, scrie Ovidiu Voicu, director executiv la Centrul pentru Inovare Publică.
Să faci publicitate politică mascată încalcă termenii rețelei Tik Tok ”și este cel puțin imoral, dacă nu și ilegal. Ticăloșia peneliștilor e dovedită”, scrie Ovidiu Voicu, de la Centrul pentru Inovare Publică, după apariția investigației Snoop. Centrul pentru Inovare Publică este o organizație non-guvernamentală, coautor al raportului ”Starea democrației 2023”, al treile raport care a atras atenția asupra felului în care se cheltuiesc banii publici.
Încă înainte de desecretizarea documentelor CSAT, o altă organizație non-guvernamentală, Expert Forum, arătase într-un studiu, că ”Verticalitate și echilibru”, campania pe Tik Tok realizată de influenceri, este una în favoarea lui Călin Georgescu și care a obținut 2,5 milioane de vizualizări.
”Campania a fost gândită inițial pentru dl. Ciucă. În fapt, a devenit campanie pentru dl. Georgescu. Aici sunt două explicații:
– ticăloșie pură: PNL a vrut să rupă voturi de la dl. Simion, indiferent de consecințele pentru interesul public.
– ticăloșie și prostie: campania a fost deturnată de echipa dlui. Georgescu.
Rezultatul a fost catastrofal: banii publici din subvenție au ajuns să susțină candidatul Georgescu și au contribuit la situația imposibilă de astăzi, cu alegeri anulate.
Nici nu e de mirare că TikTok s-a apărat de acuzații spunând că toți candidații au făcut campanie. Sau că PNL îl apără de dl. Greblă, președintele Autorității Electorale Permanente, instituția care ar fi trebuit să verifice unde s-au dus banii din subvenție”, a mai scris Ovidiu Voicu.