Politică

Operațiune de mușamalizare: Dîncu spune că nu s-au mai defectat MIG-urile 21 din cauza kerosenului de proastă calitate

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, cunoscut ca ministrul din sufrageria serviciilor a declanșat o operațiune de mușamalizare în ancheta privind defectarea a două avioane MIG 21. Dîncu susţine că nu au existat MIG-uri defecte din cauza calităţii combustibilului, precizând că avioanele au avut unele defecţiuni dar că acestea nu au fost cauzate de kerosenul cu care au fost alimentate.

Vasile Dîncu a fost întrebat, sâmbătă, în cadrul emisiunii Insider Politic de la Prima TV cum este posibil ca MIG-urile unui stat NATO să se strice după ce au fost alimentate cu kerosen de proastă calitate.

“Nu s-a stricat niciun MIG. Eu am analizat în primăvară, am cerut un raport privind aceste fapte când au fost trimise în judecată. Este vorba despre o firmă care a alimentat între 2018 şi 2020 sau şi 2021, Armata, o bază a noastră, cu kerosen. Este vorba de nişte analize care au descoperit deficienţe la kerosenul dintr-o tranşă. Evident că s-a început un proces. Până la urmă, contractul acela s-a reziliat înainte de termen cu firma respectivă. Analizele pe care le-am făcut la cei care s-au ocupat de mentenanţă, la Forţele Aeriene ale României, nu au arătat că vreun motor s-ar fi defectat din această cauză sau ar fi avut o pierdere din această cauză. Sigur că procurorii au căutat toate argumentele. Ei au cam calculat un prejudiciu şi o să vedem ce va hotărî judecătorul. Însă, tehnic, din punct de vedere tehnic, avioanele nu au fost prejudiciate, chiar dacă era un combustibil care nu era chiar conform. Nu a produs damage-uri, cel puţin aşa spun tehnicienii în acest moment. Ne-am uitat la cauzele pentru mentenanţă şi cauzele pentru care au ajuns acele avioane în bancurile de probă”, a afirmat ministrul Apărării.

El a precizat că avioanele au avut defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului

“Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului. Şi noi am comunicat asta procurorilor. Dar acum era o fază în care de-abia începe procesul acum, încă nu au avut loc dezbateri, nu s-au adus toate probele. Cei care se apără nu şi-au spus cuvântul, nu şi-au adus dovezile. Deci este o exagerare aceasta. Însă cu adevărat, din nefericire, a existat această disfuncţionalitate în trecut, în care o firmă nu a furnizat exact combustibilul pe care armata l-a comandat”, a explicat Vasile Dîncu.

Întrebat dacă acum acele MIG-uri sunt reparate, ministrul Apărării a răspuns: “Nu avem nicio problemă, nici atunci nu au avut probleme legate de combustibil. Era vorba de faptul că motoarele intră la revizie după un anumit grafic, că se întâmplă şi acolo, era un proces tehnic legat de praf şi amestecul de praf şi combustibil, aşa cum mi-au explicat mie nişte tehnicieni, dar asta se va discuta mai degrabă în proces, pentru că este o chestiune tehnică importantă. Evident că avioanele au mers mai departe după aceea”.

Mai multe aeronave MIG din opt unităţi militare s-ar fi defectat după ce au fost alimentate cu kerosen de proastă calitate. 

Astfel, Armata Română a fost înşelată cu trei vapoare pline cu kerosen de proastă calitate, conform motivării Curţii de Apel Ploieşti, în speţa prin care  celor doi inculpaţi din dosar le-a fost ridicat controlul judiciar.

Prejudiciul final adus Armatei Române ar fi de peste 30 de milioane de lei, adică mai bine de 6,5 milioane de euro, mai arată sursa citată.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button