Economie

O bună parte din angajații Ford Craiova sunt trimiși acasă în șomaj tehnic

Conducerea companiei Ford Craiova a decis să trimită o bună parte din angajați în șomaj tehnic din cauza penuriei de semiconductori, problemă care persistă de mai bine de un an.

Săptămâna aceasta, o bună parte dintre angajați vor sta acasă și vor fi plătiți cu 78 la sută din salariu, la serviciu venind doar personalul indispensabil.

În vara acestui an, Ford a transferat proprietatea asupra fabricii sale din Craiova, care produce vehicule şi motoare, către Ford Otosan, permiţând astfel companiei să-şi extindă operaţiunile la nivel internaţional.

Fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024.

De asemenea, Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, care va fi produsă la fabrica din România.

Pentru a sprijini lansarea următoarei generaţii a modelului Courier, Ford Otosan a anunţat deja o investiţie de 490 de milioane de euro la fabrica de la Craiova, care va fi implementată în următorii trei ani.

Noul vehicul utilitar uşor, care va intra în producţie anul viitor la Craiova şi care va avea o versiune complet electrică din 2024, va fi următoarea generaţie Ford Transit Courier.

De asemenea, vehiculul multifuncţional compact Tourneo Courier va fi construit la Craiova din 2023, cu o versiune complet electrică.

Transit Courier şi Tourneo Courier sunt proiectate şi dezvoltate de joint venture-ul Ford Otosan, unul dintre cele mai de succes şi longevive parteneriate din industria auto globală

Compania a mai anunţat că producţia modelului EcoSport se va opri până la finalul acestui an deoarece fabrica de la Craiova se va concentra tot mai mult pe un viitor construit pe producţia de vehicule comerciale şi electrice.

Astfel, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button