OpiniiPrima PaginăȘtirile 60m.RO

Miza atacului „presei” asupra AUR: șantaj pentru banii din subvenția partidelor. Ei vor să facă spital

Imediat după anunțarea rezultatelor alegerilor parlamentare televiziunile din România s-au înghesuit în a prezenta informații false cu privire la partidul AUR.

Totul a început chiar în seara numărării voturilor când la iRealitatea TV noua formațiune politică era dată la doar 3%, în condițiile în care numărătoarea finală i-a plasat pe locul IV cu peste 9% din voturile românilor. Nici o televiziune nu a oferit mai mult de 6% și cu toate acestea adevărul a ieșit la iveală: partidul AUR era deja un fenomen.

George Simion a reușit să elimine de pe scena politică doi premieri și un fost președinte de țară, adică PMP și PRO ROMÂNIA cu ALDE.

Fake News-urile au început din acel moment să fie o constantă în viața presei plătite de partide și acuzată apoi că nu a reușit să blocheze accesul unui partid ce nu face parte din sistem în parlamentul României.

Însă audiența presei TV și a celei scrise tradiționale se află în picaj liber. Rețele de socializare au preluat în forță misiunea mijloacelor de informare în masă și românii au la dispoziție mesaje din mai multe surse și pot discerne ce consideră că este corect, nu mai au nevoie de opiniile analiștilor de tarabă.

Nimeni nu mai crede în ceea ce se scrie.

Cam toate instituțiile media care lovesc în români sunt abonate la cele 50 de milioane de euro date ca și mită, sub forma unei subvenții, de către PNL, USR și UDMR. Dar acești bani nu au ajutat cu nimic partidele politice deoarece PNL s-a plasat undeva la 25% și USR pe la 15%.

Dezastrul a fost unul total deoarece performanța presei plătite a fost una scăzută. Acolo nu se mai află strategi care să gândească și mimetiști ce dau din gură fără să gândească: dacă a venit comanda ea nu se comentează ci se execută.

Partidul AUR este un partid puternic, bine organizat, cu membri și susținători destul de radicali și implicați în acțiuni. Cu cât lovești mai puternic în ei cu atât mai puternic devine partidul.

În timpul campaniei electorale presa a neglijat total mesajele venite din social media și care anunțau o victorie iminentă a noii formațiuni politice condusă cu mână de fier de către George Simion și Claudiu Târziu, cei doi copreședinți ai organizației.

Acum miza devine și mai mare: se fac presiuni ce depășesc limitele admise de către CNA pentru ca partidul AUR să vină cu coada între picioare pentru semnarea unor contracte de publicitate.

Practic miza discreditărilor o reprezintă o formă de șantaj mediatic pentru ca partidul AUR să vină să semneze contracte de publicitate politică cu presa în cauză.

Liderii partidului, George Simion și Claudiu Târziu, au anunțat deja public că refuză să dea bani la presă și că aceștia vor fi direcționați către construcția unui spital.

În ultimii patru ani câteva sute de milioane de euro au primit partidele politice sub formă de subvenție și rambursări din campania electorală. Sumele sunt cu adevărat amențitoare și permiteau cu siguranță dublarea alocațiilor copiilor.

  • Ciprian Ciucu minte cum respiră! Gropile de pe Calea Giulești sunt acolo de 5 ani și Ciucu nu a trecut pe acolo
    Ciprian Ciucu, primarul Sectorului 6, se prezintă în campania electorală drept un „manager eficient” care rezolvă problemele infrastructurii în timp record. Una dintre cele mai vizibile promisiuni cu care defilează este aceea că gropile din sector sunt reparate în maximum 72 de ore de la sesizare. Însă realitatea de pe teren contrazice flagrant declarațiile primarului: …
  • Cătălin Drulă, un personaj nociv în campania pentru București. Caută să facă circ din orice
    Campania pentru Primăria Capitalei a intrat într-o zonă toxică odată cu implicarea lui Cătălin Drulă, liderul USR, care pare dispus să transforme orice subiect într-un spectacol ieftin. În locul unui dialog responsabil despre infrastructură, transport public, investiții sau soluții reale pentru un oraș sufocat, Drulă preferă confruntarea agresivă, scandalul și atacurile personale — un stil …
  • Economia, foarte aproape de pragul recesiunii. Se apropie stagflația
    Economia României intră într-o zonă de risc major. Cel mai recent raport FMI, dublat de avertismentele dure ale guvernatorului BNR, Mugur Isărescu, conturează un tablou tensionat: creștere anemică, inflație ridicată până în 2026, deficit bugetar periculos, risc pentru ratingul de țară și presiuni severe asupra mediului de afaceri. Vicepreședintele Asociației pentru Studii și Prognoze Economico-Sociale (ASPES), Bogdan …
  • Sondaj CURS! Nicușor Dan și Ilie Bolojan se prăbușesc în ritm accelerat
    Un sondaj realizat la nivelul Bucureștiului de CURS, în perioada 3-14 noiembrie 2025, ne arată încrederea pe care bucureștenii o au în personalitățile politice, iar în cazul lui Nicușor Dan și Ilie Bolojan se observă o prăbușire accelerată. Pentru actualul președinte o mare problemă este și cea legată de percepția bucureștenilor privind ”cel mai bun primar”, clasament în care Nicușor …
  • Ghinea și USR, acuzați că pregătesc subordonarea justiției: „Noaptea minții în politică”
    Declarația lui Cristian Ghinea potrivit căreia „CSM trebuie scos de sub controlul magistraților” a declanșat un val de indignare. Criticii susțin că USR abandonează discursul pro–stat de drept și promovează idei similare cu cele folosite de regimurile iliberale din Polonia și Ungaria pentru a captura justiția. Cristian Ghinea, fost ministru din partea USR, a devenit …

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.
Back to top button