Ministra lui Iohannis anunță introducerea Bacalaureatului tehnologic
Ministrul Ligia Deca a anunțat că, prin noile legi ale Educației, va fi introdus Bacalaureatul tehnologic. „Examenul de Bacalureat se pliază pe fircare profil, deci vom avea Bacul tehnologic, pe care liceele tehnologice îl propun și îl așteaptă de multă vreme”, a spus ministrul. Ligia Deca a anunțat că vor rămâne două probe de competențe lingvistice, limbă străină 1, limbă străină 2, „tocmai pentru a crește potențialul de angajare și adecvarea absolvenților pentru societatea viitorului”, scrie Mediafax.
Ministrul a anunțat introducerea unei noi probe de competențe.
„Ce avem în plus față de formula de acum este o probă așa-zis complementară, de competențe de bază”, a spus ministrul. Aceasta probă va fi de Matematică sau Științe ale naturii ori de Istorie, Logică, Filosofie, Psihologie. La această probă, notarea se va face pe sistem admis/respins.
„În sesiunile de vară/toamnă, elevii vor avea mai puține discipline de examen, pentru că probele de competențe limngvistice pentru limba1, limba 2, probele de competențe digitale și proba de competență complementară se vor putea da încă din timpul anului școlar”, a mai anunțat Ligia Deca.
“Admiterea la liceu. Evaluarea Naţională rămâne în formula de până acum: probe scrise la matematică, limba şi literatura română şi limba maternă pentru cei care urmează gimnaziul în această formă. Se introduce ideea de concurs de admitere la profilurile liceelor unde există concurenţă dovedită în ultimii ani. Dacă liceele doresc să scoată aceste locuri în concurs pentru acele profiluri pe care le doresc scoase la concurs, liceele pot alege două probe evidenţiate pe profil. De exemplu, pentru chimie, biologie pot alege chimia şi biologia în aşa fel încât să poată selecta dedicat pentru potrivirea pentru profilul respectiv. Pentru 60 la sută din locurile de pe profilurile vizate se poate da concurs, 40 la sută din locuri rămânând în repartizare computerizată. Din aceste 40 la sută, prioritate pe 10% din dintre acestea vor avea elevii cu cerinţe educaţionale speciale sau elevii de etnie romă. Subiectele sunt standardizate, unice elaborate de Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, în conformitate cu programele la nivel gimnazial şi, evident, cu un grad de dificultate adecvat competiţiei, adică mai degrabă pentru selecţie decît pentru forma de examen sumativă pe care o are Evaluarea Naţională în acest moment”, a afirmat Deca.