Mihail Albișteanu (AUR): Încă o șansă pierdută pentru Moldova. Guvernul ar fi putut construi autostrada Moldovei prin PNRR

Distribuie acest articol!

Deputatul AUR Mihail Albișteanu consideră că Moldova a fost lăsată de izbeliște de către partidele care s-au perindat la guvernare timp de 31 de ani. Mai mult decât atât, proiectele care vizau dezvoltarea acestei regiuni au avut un singur rezultat: încurajarea rivalităților locale și județene din cauza lipsei de coordonarea a obiectivelor. Așa am ajuns ca în 2021 Moldova să nu aibă autostrăzi și nici alte realizări importante în domeniul infrastructurii.

Ca deputat de Iași, Mihail Albișteanu susține că Autostrada Moldovei – A8, este vitală. Fără această autostradă și fără șoseaua de centură, orașul se va sufoca din punct de vedere economic. Legea pentru construirea autostrăzii A8 există, dar guvernanții nu se grăbesc să pună proiectul în lucru. De 31 de ani, guvernanții ignoră județul Iași, al doilea din țară ca număr de populație, orașul Iași având cea mai mare creștere a zonei metropolitane, în România, după București, constantă parlamentarul.

Prin Programul Național de Redresare și Reziliență s-ar fi putut accesa fonduri pentru realizarea acestei autostrăzi, însă PNRR prevede pentru județul Iași construirea a doar 3 tronsoane, dintre care, două, abia dacă ating marginile județului Iași.Principalele trei proiecte care urmează să fie incluse în PNNR vizează construcția tronsoanelor de autostrada Focșani – Bacău și Bacău – Pașcani, care fac parte din A7 și a unei rute de 30-50 km între Leghin/Pipirig (NT) și localitatea Motca (jud. Iași), porțiune ce reprezintă unul dintre „capetele” sectorului montan al A8. Însă dacă pentru tronsoanele din A7 ar urma lansarea licitațiilor de execuție până la sfârșitul anului în curs, pentru sectorul din A8 încă nu a fost lansată o dată certă”, explică Albișteanu, precizând că autoritățile ar trebuie să vadă A8 drept un obiectiv strategic.

În plus, Guvernul ar trebui să realizeze și alte proiecte de infrastructură, cum ar fi Prutul navigabil, „care prin investirea a doar 2 miliarde de euro ar aduce beneficii incalculabile cooperării economice transfrontaliere între România și R. Moldova și, pe cale de consecință, marelui proiect al Unirii”, precizează deputatul.

Mihail Albișteanu consideră că a venit vremea ca politicienii să lase deoparte rivalitățile și să coordoneze proiectele din cele 8 județe al Moldovei pentru a reuși să dezvolte regiunea din punct de vedete al infrastructurii.


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: