Mihai Enache (AUR): Am avut dreptate! DNA a început urmărirea penală în cazul lui Nicușor Dan
Direcția Națională Anticorupție a început urmărirea penală în cazul lui Nicușor Dan, după sesizările făcute de Mihai Enache, candidatul AUR la Primăria Capitalei, cu privire la refuzul primarului general de a informa opinia publică despre banii pe care i-a cheltuit pentru campania publicitară.
„Am fost chemați de procurorii DNA pentru a fi înștiințați că a fost începută urmărirea penală în urma plângerii depuse de noi pe 30 aprilie. Sperăm la o anchetă cât mai rapidă, în așa fel încât să aflăm până la alegeri care este situația reală cu privire la campania de publicitate outdoor utilizată de domnul Nicușor Dan. Fie dânsul a folosit pentru plata acestor servicii niște sume de bani pe care nu le-a declarat și pe care nu le vedem, fie a primit beneficii directe, constând în reduceri substanțiale de la singura societate comercială cu care a avut contracte, societatea controlată de domnul Matei Păun”, a declarat Mihai Enache.
Potrivit lui Mihai Enache, Nicușor Dan ar fi cheltuit pentru panourile publicitare aproximativ 500 de mii de euro.
„Domnul Nicușor Dan ne spune în continuare de acele donații primite pe site. Nici astăzi, când discutăm noi, suma contorizată pe site-ul oficial al domnului Nicușor Dan nu atinge 180 de mii de euro așa cum dânsul a declarat că l-a costat această campanie, fără să mai vorbim despre faptul că plătește în paralel și o campanie agresivă în online. Nu înțelegem de ce este o problemă pentru Nicușor Dan că este ajutat de Matei Păun. Dacă au o relație apropiată nu e nicio problemă că domnul Matei Păun are afaceri în Rusia și Belarus, dar trebuie să știm cu toții din ce surse de bani și-a plătit domnul Nicușor Dan campania mega agresivă și opulentă de publicitate exterioară”, a subliniat candidatul AUR la Primăria Capitalei.
Mihai Enache a fost însoțit la DNA de Matei Ștefănescu, avocat de profesie, candidatul AUR la Primăria Sectorului 4.
„E important să subliniem că există indicii clare în sensul unei sume de peste 300 de mii de euro care nu a fost declarată nici la nivel de donații, nici din fodnuri personale ce a fost utilizată în această campanie de publicitate outdoor. Această campanie a început anterior momentului la care au început să se strîngă donațiile. Aceste fonduri existau. Aceste companii solicită plata în avans sau termene scurte. E necesar ca organele de cercetare penală să investigheze de unde au apărut acești bani și cu ce titlu au ajuns în campania de publicitate”, a declarat Matei Ștefănescu, în cadrul unei conferințe de presă.