Lovitură pentru bucureșteni: biletele STB+Metrorex s-au scumpit din nou și ajung la prețuri occidentale, dar cu servicii mizerabile

De astăzi, 4 septembrie 2025, transportul public din București devine și mai scump. Prețul biletului integrat STB+Metrorex a crescut brusc de la 5 la 7 lei, aproape cât în Roma, în timp ce tramvaiele, autobuzele și metroul rămân la fel de aglomerate, murdare și nesigure. Este a doua majorare din acest an, iar tarifele aproape s-au dublat în doar câteva luni, fără nicio îmbunătățire vizibilă a serviciilor.
Bucureștenii primesc o nouă lovitură la început de toamnă: biletele integrate pentru transportul public STB+Metrorex s-au scumpit din nou, atingând un nivel record. Începând de astăzi, 4 septembrie 2025, un bilet simplu costă 7 lei, față de 5 lei anterior, iar la începutul anului prețul era de doar 3 lei. Practic, în doar opt luni, tarifele s-au mai mult decât dublat, fără ca infrastructura sau condițiile de transport să se îmbunătățească în vreun fel.
Scumpirea vine într-un moment în care bucureștenii se confruntă deja cu un sistem de transport defectuos: tramvaie care sar de pe șine, autobuze care întârzie sau nu mai vin, și un metrou sufocat de aglomerație și defecțiuni zilnice. În ciuda acestor probleme cronice, autoritățile cresc prețurile până aproape de nivelul marilor capitale europene.
Pentru comparație, un bilet integrat costă acum 1,40 euro, aproape cât la Roma, unde prețul este 1,50 euro. Diferența? În Capitala Italiei, transportul este modern și eficient, în timp ce la București oamenii se înghesuie în vehicule vechi, murdare și prost întreținute.
Noile tarife, dublate în mai puțin de un an:
• Bilet simplu: 7 lei (de la 5 lei, iar la începutul anului era 3 lei);
• 2 călătorii: 14 lei (de la 10 lei);
• 10 călătorii: 59 lei (de la 45 lei);
• Abonament 24 ore: 18 lei (de la 14 lei);
• Abonament 72 ore: 49 lei (de la 35 lei);
• Abonament 7 zile: 66 lei (de la 50 lei);
• Abonament lunar: 160 lei (de la 140 lei);
• Abonament 6 luni: 800 lei (de la 700 lei);
• Abonament anual: 1.410 lei (de la 1.200 lei).
În ritmul actual, costul transportului public a devenit o povară serioasă pentru locuitorii Capitalei, mai ales pentru cei care depind zilnic de aceste servicii. În același timp, salariile nu au crescut în același ritm, iar infrastructura rămâne într-o stare dezastruoasă.
Călătorii se plâng de luni de zile de lipsa aerului condiționat, stații neîngrijite, scări rulante nefuncționale și autobuze care circulă la intervale uriașe, în special la orele de vârf. În plus, metroul suferă frecvent avarii, care blochează traficul ore întregi.
Această scumpire brutală arată, încă o dată, disprețul autorităților față de bucureșteni: prețuri europene, dar condiții de transport care rămân la nivel de oraș sărac și haotic. Dacă tendința continuă, în scurt timp transportul public din București nu doar că va fi ineficient, dar va deveni și inaccesibil pentru o mare parte a populației.