O parte a vechiului oraş-port Famagusta numită Varosha, care a rămas nelocuită din 1974, se va redeschide joi

O staţiune-fantomă din partea de nord a Ciprului se va deschide joi, pentru prima dată după divizarea insulei mediteraneene din 1974, a anunţat marţi preşedintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, citat de AFP şi dpa. Este vorba despre vechiului oraş-port Famagusta numit Varosha, care a rămas nelocuită după războiul care a divizat Ciprul.
Controversatul anunţ făcut de Recep Tayyip Erdogan a fost confirmat de către premierul autoproclamatei Republici Turce a Ciprului de Nord (RTCN, recunoscută doar de Ankara), Ersin Tatar.
„Este un fapt indiscutabil că Maras este parte a Ciprului (turc)”, a spus Erdogan, folosind denumirea turcă pentru Varosha. „Susţinem decizia dumneavoastră de a deschide frumosul litoral de la Maras pentru folosinţă publică”, i-a transmis el lui Ersin Tatar.
Acesta din urmă a calificat redeschiderea staţiunii Varosha drept un „pas ireversibil”.
Atunci când tancurile turce au avansat în Famagusta în 1974, aproximativ 40.000 de locuitori din Varosha au fugit. Cele 600 de hectare ale staţiunii părăsite de localnici au fost izolate cu garduri şi s-au aflat sub controlul turc.
Numeroasele tentative ale ONU din ultimele decenii de a găsi o soluţie la problema cipriotă au eşuat.
În ultimele săptămâni a apărut o situaţie de criză între Grecia şi Cipru, pe de o parte, şi Turcia, pe de altă parte, în legătură cu activităţile de foraj turce din Mediterana Orientală.
Turcia şi Grecia, membre ale NATO, au un diferend legat de jurisdicţia maritimă şi de drepturile de explorare în Mediterana Orientală, din cauza opiniilor divergente privind limitele platoului continental. Ankara a provocat iritarea Greciei în luna august atunci când a trimis în zona disputată nava de studii seismice Oruc Reis.
Sursa: G4Media
- Coaliția amână din nou tăierile pentru primării, dar mărirea taxelor și impozitelor nu a putut fi amânatăGuvernanții trag de timp când vine vorba de reducerea cheltuielilor din administrația locală, dar nu au avut nicio ezitare în a mări taxele, impozitele și TVA-ul. În timp ce deciziile privind tăierile sunt împinse de la o săptămână la alta, cetățenii plătesc deja mai mult, fără nicio amânare. Ședințele Coaliției de guvernare s-au transformat într-un …
- Ilie Bolojan, iritat de întrebările presei: „Așa nu rezolvăm nimic”Moment tensionat la bilanțul de 100 de zile de guvernare: premierul Ilie Bolojan a izbucnit când a fost întrebat de ce evită răspunsurile complete. În timp ce vorbește despre planuri mari pentru agricultură, șeful Guvernului pare deranjat de insistențele jurnaliștilor și preferă să acuze presa de „discursuri ideologice” în loc să ofere explicații clare. Conferința …
- Guvernul îngroapă justiția: milioane de dosare blocate, avocați umiliți, cetățeni abandonațiAsociația Convențională a Avocaților (ACAv) acuză Guvernul și Ministerul Justiției de pasivitate criminală în fața unei crize fără precedent. Peste 3,6 milioane de dosare sunt blocate pe rolul instanțelor, milioane de cetățeni așteaptă soluții în cauze vitale, iar avocații sunt lăsați fără plata muncii lor. În loc de soluții, autoritățile aleg să ignore colapsul justiției. …
- SOCAR, Jetfly și rețeaua „neagră” a motorinei: Foști și actuali funcționari ai statului român, complici la una dintre cele mai mari scheme de evaziune fiscală din UEUna dintre cele mai mari rețele de evaziune fiscală din Uniunea Europeană a fost țesută în ultimii ani în jurul companiilor SOCAR PETROLEUM și Jetfly Hub SRL Ploiești. Schema a fost pusă la punct de evazioniști români și italieni, dar succesul ei nu ar fi fost posibil fără protecția oferită de foști și actuali funcționari …
- „Austeritate cu șofer personal”. Lecția de economie după modelul Jurcă-BolojanȘeful Cancelariei premierului Ilie Bolojan, Mihai Jurcă, a anunțat cu mândrie că a redus de 10 ori cheltuielile cu parcul auto al Cancelariei. Dar, întrebat de ce el beneficiază în continuare de mașină și șofer, oficialul a explicat senin: rangul său de secretar de stat îi permite acest lux. Cu alte cuvinte, austeritatea e pentru …