Politică

JAF: România oferă de două ori mai mult decât Congresul american pe un avion de luptă F- 35

Programul de înzestrare al Armatei Românie cu 32 de avioane de luptă F-35 Lightning II va fi cel mai scump program de înzestrare militară din istoria României având în vedere că în conturile producătorului Lockheed Martin Corp. vor ajunge 6,5 miliarde de dolari.

Potrivit ministrului apărării Tilvăr, va valora mai mult decât cele pentru șapte baterii Patriot (3,9 miliarde de dolari) și 54 de instalatii de lansare HIMARS (1,5 miliarde de dolari) la un loc.

Acțiunile Lockheed Martin au crescut cu aproape 12 %, doar într-o singură zi.

Doar într-un singur an, acțiunile LM au avut un randament de 15%. Investitorii de pe burse sunt fericiți.

Se vor achiziționa 32 de bucăți, deci prețul pe o unitate 203 de milioane de dolari, dublu decât a admis Congresul american!

Polonia a oferit 4,6 miliarde de dolari, tot pe 32 de unități. Departamentul de stat a aprobat livrarea acestor avioane de luptă, pentru un preț mai mic, dar fără offset, conform Defencenews.com

Doar Cehia plătește mai multe decât România: 233 de milioane de dolari/bucată. Departamentul de stat al SUA a aprobat vânzarea a 24 de avioane de luptă, contra sumei de 5,4 miliarde de dolari, informează Breackingdefence.com

Prețul pe unitate al F-35, inclusiv costurile auxiliare, cum ar fi întreținerea depozitului, echipamentele de susținere la sol și piesele de schimb, este de 110,3 milioane USD/ F-35A, 135,8 milioane USD/F-35B și 117,3 milioane USD / F-35C, informează Center for Arms Control. Costurile acestea au fost aprobate de Congresul american.

Un expert în achiziții militare din Armata Română susține că Pentagonului i s-a făcut un discount de volum, doar că ultimele informații din presa americană arată că totalul comenzilor, aprobate de Congres au scăzut.

României i se vor livra aceste avioane de luptă după 2030.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Un comentariu

  1. Depinde de logistica comandata, simulatoare, centre de comanda si control, piese de schimb, motoare, scule, armament, etc. La o flota mai mare ai niste economii la scara.

    Nu ai ce sa faci cu avioanele simple. E ca si cum ti-ai cumpara masina si un service auto pentru ea inclus, construit cu tot cu elevatoare, consumabile, scule, piese de schimb, etc.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button