JAF din bani publici la Institutul Marius Dracea: 150 de mii de euro pentru o campanie media privind protejarea ursului brun

Distribuie acest articol!

Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultură Marius Dracea, aflat în subordinea Ministerul Mediului, a lansat în SICAP o licitație pentru acordarea unui contract de 740.000 de lei pentru o campanie media care să anunțe demararea planului national de conservare a populației de urs brun.

Contractul presupune ca firma câștigătoare să se ocupe de toate direcțiile unei campanii complexe, online și offline, respectiv conferințe de presă, inserturi în presa scrisă națională și locală, site specializat și pagina de facebook, realizarea unui studio sociologic pe grupuri țintă, realizarea și distribuirea de spot-uri video și audio extrase dintr-un film documentar despre urs, care trebuie realizat șI el, de asemenea.

27 de luni este durata acestui contract iar departajarea ofertelor se face în proporție de 90% prin preț, restul fiind asumarea de către firmele participante a unui număr cât mai mare de distribuții ale spot-urilor video în presă. Ofertele se deschid în 18 octombrie iar finanțarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020.

Ce prevede contractul scos la licitație de ICAS:

  • 1. Elaborarea unei strategii media și a planurilor generice ale campaniei (media plan);
  • 2. Realizarea unei campanii de presă scrisă care va viza atât presa centrală cât și presa locală;
  • 3. Organizarea a două conferințe de presă cu participarea a minim 20 de persoane din care 10 jurnaliști specializați zona agro/ social/ ONG/ mediu/ cinegetică/ publicații specializate;
  • 4. Realizarea a unui studiu sociologic comparativ privind evoluția gradului de informare și conștientizare al grupurilor țintă ce se vor datora campaniei și activităților de informare;
  • 5. Realizarea, mentenanța și asigurarea funcționalitatii unui portal și a unei pagini de socializare a proiectului, pentru diseminarea informațiilor legate de desfășurare, rezultate și implicarea grupurilor țintă;
  • 6. Realizarea unui număr de 5 buletine informative (newsletter-uri) ce vor fi postate pe website-ul proiectului și pe pagina de socializare;
  • 7. Realizarea și difuzarea de filme (video) și spoturi radio (audio) cu caracter informativ: – Realizarea unui film de prezentare a metodologiei de colectare a probelor genetice, – Realizarea și difuzarea unui film documentar, – Realizarea și difuzarea unui număr de 5 filme scurte, – Realizarea și difuzarea a două spoturi radio;
  • 8. Asigurarea, inscripționarea, scrierea și distribuirea unui număr de minim 550 buc de USB-uri cu informațiile campaniei media, ce urmează a fi puse la dispoziție la conferințele cu jurnaliștii (minim 20 buc.) și grupurilor țintă (minim 530 buc)”.

În timp ce o instituție guvernamentală face campanie pentru conservarea populației de urs brun, acesta s-a înmulțit foarte mult și și-a pierdut teama față de om, ajungând nu numai aproape de comunități, ci chiar în ele.

În urmă cu câteva săptămâni, ministerul Mediului a precizat că nu știe exact care este populația de urs brun din România, ultima estimare fiind de acum cinci ani. “În 2016 ultima dată ne arată o populaţie care se situeaza undeva între 6-7000. Cu siguranţă aceste cifre sunt estimative, dar sunt ultimele care sunt raportate şi către Comisia Europană. De atunci nu s-a mai întâmplat mare lucru în ceea ce priveşte estimarea populaţiei”, a declarat ministrul Mediului Tanczos Barna.

Dacă Mediul nu știe câți urși trăiesc acum, față de 2016, are totuși datele privind apelurile la 112 care semnalează atacuri de urs sau prezențe de urs în comunități: 4.400 apeluri înregistrate de STS în 2021, față de 263, acum cinci ani.


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: