Jaf din bani publici: 3 companii municipale înființate de Firea au acumulat pierderi de zeci de milioane de lei

Distribuie acest articol!

Consiliul General al Municipiului București (CGMB) votează luni, pe 2 august, desființarea a încă 2 companii municipaleNiciuna nu lasă în urmă ceva semnificativ, în afara unor pierderi de zeci de milioane de lei, din banii bucureștenilor.

În plus, va intra în insolvență o altă companie municipală, cu care nici instituțiile din subordinea Gabrielei Firea n-au vrut să lucreze.

Cu mare întârziere, după 9 luni de mandat al lui Nicușor Dan și al coaliției PNL – USR PLUS, holdigul înființat de Firea începe să se prăbușească.

Cimitire București SA este prima dintre companiile municipale pentru a căror dizolvare va vota Consiliul General luni, pe 2 august. Potrivit documentației care însoțește proiectul de hotărâre aflat pe masa consilierilor, această companie municipală e absolut inutilă și n-a făcut decât să toace banii bucureștenilor.

Mai exact, în 2018, compania municipală a primit delegare a serviciului public privind cimitirele și crematoriile umane pentru o perioadă de 5 ani. Or, asta însemna că trebuia să fie singura care execută lucrări și prestează servicii în acest domeniu. Cu toate astea – se mai arată în documentația citată– compania municipală nu și-a făcut treaba în calitate de operator căruia i s-a delegat serviciul public.

În schimb, responsabilă cu toate treburile a rămas tot Administrația Cimitirelor și Crematoriilor Umane (ACCU) din subordinea PMB. Adică tocmai acea administrație căreia compania municipală ar fi trebuit să-i preia sarcinile! Iar ACCU „a subcontractat în mod discreționar părți de lucrări către Compania Municipală Cimitire București (CMCB), încheind 23 de contracte de prestari servicii cu aceasta, la prețuri stabilite arbitrar”, se arată în documentația care însoțește proiectul de desființare a companiei municipale.

Salarii din bani publici au plătit atât Administrația Cimitirelor și Crematoriilor Umane (ACCU), cât și Compania Municipală Cimitire București (CMCB). Sper exemplu, în 2020, ACCU a avut cheltuieli de personal de 21.329.000 de lei. În paralel, însă, compania municipală a avut și ea fond de salarii de 8.049.052 de lei.

Per total, de la momentul înființării, Compania Municipală Cimitire București (CMCB) SA a acumulat pierderi de 19.837.846 de lei.

În plus, parte dintre totalul de 50 de milioane ”aport în numerar din fonduri publice (primit de compania municipală – n.red.) a fost utilizată în alte condiții decât cele de economicitate, eficacitate și eficiență”, se mai arată în documentația pusă la dispoziția Consiliului General.

Nu în ultimul rând, pe 13 mai, primarul general Nicușor Dan a anunțat că a făcut o plângere la DNA în care a denunțat o schemă infracțională legată de modul în care au fost administrate cimitirele și care a adus un prejudiciu de milioane de euro Primăriei Capitalei.

Tehnologia Informației SA nu se va mai ocupa nici măcar de semafoare, ci se va desființa

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului General de luni, 2 august, se află și un proiect de dizolvare a Companiei Municipale Tehnologia Informației SA.

Această companie a fost înființată pentru a crea infrastructură informatică pentru administrația locală.

Până la urmă, a creat site-uri pentru celelalte companii, a asigurat găzduirea lor online și servicii privind prelucrarea datelor personale.

În 2020, surse din administrația Firea au explicat pentru Spotmedia.ro că, de fapt, compania nu s-a ridicat la înălțimea așteptărilor. Dar că, pentru a nu o desființa, ea va fi absorbită de Compania Municipală de Managementul Traficului (care se ocupă cu mentenanța sistemelor de semaforizare și cu extinderea semaforizării inteligente din București – n.red.).

În cele din urmă, însă, majoritatea USR PLUS – PNL din cadrul Consiliului General a decis să desființeze compania.

Societatea – care la începutul acestui an avea 47 de angajați – a rămas fără bani. De fapt, are datorii care depășesc cu peste 1,7 milioane de lei valoarea activelor și nicio perspectivă să plătească.

Mai ales că, la finele anului trecut, Nicușor Dan a anunțat că va și imputa companiei municipale suma de 217.500 de lei (plus TVA) pentru că nu și-a îndeplinit îndatoririle legate de mentenanța acoperișului retractabil al Arenei Naționale.

Pază și Securitate SA intră în insolvență. Nici măcar instituțiile subordonate Gabrielei Firea n-au vrut să lucreze cu această companie

De la aproape 900 de salariați, câți avea la finele lui 2019, Compania Municipală Pază și Securitate SA rămăsese, la începutul lunii iunie 2021, cu numai 248 de angajați.

Mai avea 6.113.866 de lei în conturi și datorii la ANAF de 17.045.998 lei, potrivit documentației care însoțește proiectul prin care Consiliul General va aproba intrarea în insolvență a companiei.

A raportat pierdere în fiecare an, de la înființare. Mai exact, această societate a pierdut: 548.614 lei (în 2017), 6.730.841 lei (în 2018), 5.342.276 lei (în 2019) și 5.127.109 lei (în 2020).

Într-un raport din 2019 al Consiliului de Administrație (CA) al companiei municipale se arată că aceasta a încercat să obțină un contract de pază la Teatrul Constantin Tănase, care se află în subordinea PMB.

Dar teatrul a refuzat oferta companiei municipale, în favoarea alteia cu preț mai mic.

Administrația Lacuri, Parcuri și Agrement București (ALPAB) a fost – pentru o bună perioadă de timp – principalul client al CM Pază și Securitate. Cu alte cuvinte, aproape jumătate dintre salariații companiei municipale păzeau marile parcuri ale Capitalei.

În noiembrie 2020, însă, contractul companiei municipale cu ALPAB a expirat și n-a mai fost reînnoit.


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: