”Jack, între dragoste și nebunie”, povestea clasică a lui Jack într-un musical postmodern provocator
Duminică, 26 februarie, începând cu orele 18.00, scena Teatrului Național de Operetă şi Musical “Ion Dacian” va găzdui spectacolul ” Jack, între dragoste și nebunie”.
De-a lungul timpului, natura umană a cultivat o infinită apetență pentru legendele urbane. Asemenea miturilor antice, legendele urbane alimentează într-un mod constant imaginația oamenilor, tocmai pentru a justifica și pentru a explica atitudini legate de modul de viață, educația copiilor, algerile culinare, vestimentare sau profesionale. Monstrul verde din Pennsylvania, ființe supranaturale, găuri negre, zone crepusculare, Triunghiul Bermudelor, Bloody Mary, cadavrul din saltea, legenda dobermanului, femeia cu gura tăiată, autostopistul misterios, motocicliștii fără lumini, sataniștii, crocodilii din canalele New York-ului, răpirile de către extratereștri, conspirațiile politice, metroul alternativ din Moscova, viața de după moarte a lui Hitler, Elvis Presley, Michael Jackson sau Tupac Shakur, evreii care nu au mers la lucru pe 11 septembrie 2001, locuri fantastice sau bântuite, animale mitice și ocultism sunt doar câteva dintre legendele urbane care capătă viață tocmai din dorința oamenilor de a crea un suprarealism care ne dezvăluie omipotența visului în jocul dezinteresat al gândirii.
Scris în maniera unui musical postmodern Jack, între dragoste și nebunie supune atenției o serie de procedee clasice, apelând la bogăția mijloacelor de expresie specifică acestui gen de spectacol, tocmai pentru a oferi publicului o gamă variată de impresii dramatice născute la granița dintre clasic și contemporan.
Povestea lui Jack Spintecătorul transpusă și regândită, într-o manieră originală, devine un pretext plauzibil pentru o lucrare muzicală de tip crossover în care procedee specifice muzicii rock se transfigurează cu ajutorul tehnicii belcanto într-o lucrare care tranșează istoria lui Jack ca pe o destăinuire profund personală a autorului.
Legendele urbane au devenit atât de credibile, tocmai pentru că ele construiesc și fundamentează viziunea colectivă asupra lumii. Ele vin să aducă răspunsuri la întrebări, dar și multe explicații născute tocmai din apetența omenirii pentru fantastic.
Jack, între dragoste și nebunie este un musical în două acte, semnat Diego Mecchi, după romanul „Jack, între nebunie și dragoste: conflictele unui criminal în serie”, bazat pe povestea renumitului criminal în serie, Jack Spintecătorul.
O istorie inedită, dar și o posibilă versiune a faimoasei istorii care a zguduit Anglia victoriană, sunt elementele pe care se construiește musicalul. Istoria lui Jack Spintecătorul și motivele crimelor sale au făcut obiectul unei infinte pleiade de legende urbane britanice.
Având la bază numeroasele variații ale istoriei lui Jack, musicalul încearcă formularea unei noi posibile, dar și plauzibile explicații a evenimentelor. Autorul face apel la o serie de justificări freudiene transpunând în limbajul genului muzical frământările unei minți alienate. Conflictul este potențat și de o istorie de iubire și numeroase intrigi, totul culminând cu scene de nebunie și adevărat tumult psihotic.
Andrei Munteanu, regizorul acestui spectacol, s-a născut pe 24 decembrie 1983 la Chişinău, a debutat în 2008 cu spectacolul „MaghenDavidul dragostei“ de I. Nessys, iar primul spectacol pe care l-a montat la Bucureşti a fost „ Sora mai mare“ de Al. Volodin, la Teatrul Evreiesc de Stat, în 2010. În 2008 a obţinut două premii pentru regia spectacolului „ MaghenDavidul dragostei“ la Festivalul de teatru „Leul de aur“, din Lvov, Ucraina şi la Festivalul de teatru „Întâlnirile din Minsk“.
Spectacolul este pentru mine, personal, o provocare profesională. Istoria lui Jack Spintecatorul a stârnit multe controverse de-a lungul timpului și a fost sursă de inspirație pentru multă lume, motiv pentru care materialul este incitant pentru tot colectivul artistic implicat.
Istoria criminalului londonez la teatrul de operetă îmbracă forma unui musical cu accente de thriller, destul de solicitant pentru interpreți și inedit pentru repertoriul teatrului. Acest lucru cu siguranță reprezintă o provocare, dar și o miză artistică importantă.
Am încercat împreună cu artiștii teatrului să fac un spectacol despre puterea distrugătoare a bolii, dar și despre forța tămăduitoare a dragostei. Alternanța între violență și tandrețe este o caracteristică definitorie a acestui personaj, așa cum a fost conceput de autorul muzicii și al libretului Diego Mechi, și un vector al spectacolului.
Împreună cu scenograful Vladimir Turturica și coregraful Damiano Bisozzi am lucrat intens, sper ca rezultatele să fie la înălțimea așteptărilor spectatorilor.
Regia artistică: Andrei Munteanu
Conducerea muzicală: Alexandru Ilie, Dirijorul corului: Aurel Muraru, Scenografia: Vladimir Turturica, Coregrafia: Damiano Bisozzi, Asistent regie: Sorina Raluca Micșunescu, Asistent coregrafie: Levente Szasz, Muzica și libretul: Diego Mecchi, Orchestrația: Gaspare Bartelloni, Aranjamentul muzical: Matteo Teani și Howl Jordan, Traducerea și adaptarea: Cezar Helmis, Consultant lingvistic: Dr. Cristina Deutsch.
Distribuție: Jack / George: George Vîrban, Mary: Mediana Vlad, Johnny: Anton Zidaru, Wolf: Florin Ganea, Jane: Miruna Dascălu, Conder: Daniel Găină, Daniel: Dumitru Filip.
Matroana de bordel: Irina Onea, Vânzătorii de carne: Arnold Mack, Alexandru Vasile, Vânzătorii de pește: Răzvan Rusu, Marius Meragiu, Sanitarul de la morgă: Alin Țintea, Măturătorii: Alois Doboș, Mihăiță Radu, Hingher: Bogdan Ardeleanu, Polițiști: Alexandru Onea, George Matei, Londonezii: Octavian Ștefănescu, Lorendi Rădulescu, Cătălin Cocheș, Demonul Azrael: Marian Chirazi, Mama lui Jack: Cristina Osiceanu, Prima victimă a lui Jack: Eugenia Stoian, A doua victimă a lui Jack: Carmen Anghel, A treia victimă a lui Jack: Cristina Georgescu, A patra victimă a lui Jack: Sabina Ioniță, A cincea victimă a lui Jack: Luminița Florescu
Prostituate de cartier: Cristina Popa, Aurelia Tudor, Cristina Cojocaru, Ana-Maria Moldoveanu, Carmen Anghel, Ana Maria Racu, Sabina Ioniță, Eugenia Stoian, Andreea Bârzescu, Camelia Ghiță
Orășenii: Cătălin Cocheș, Octavian Ștefănescu, Lorendi Rădulescu
Marionete: Eugenia Stoian, Sabina Ioniță, Andreea Bârzescu, Camelia Ghiță, Gabriela Pojoreanu, Luminița Florescu, Maria Rogojan, Alexandra Borîia, Oana Vâlceanu
Personalitățile lui Jack: Andrei Ciobanu, Mircea Crăciun, Vlad Țențu, Ștefan Băloi, Daniel Dobre, Marian Chirazi
Demoni: Mircea Crăciun, Ștefan Băloi, Andrei Ciobanu, Vlad Țențu, Daniel Dobre, Eugenia Stoian, Andreea Bârzescu, Gabriela Pojoreanu, Oana Vâlceanu, Camelia Ghiță, Sabina Ioniță, Alexandra Borîia, Maria Rogojan
Cadavre: Eugenia Stoian, Andreea Bârzescu, Oana Vâlceanu, Camelia Ghiță, Sabina Ioniță, Alexandra Borîia, Maria Rogojan, Marian Chirazi, Mircea Crăciun, Ștefan Băloi, Andrei Ciobanu, Vlad Țențu, Daniel Dobre
Fantome: Marian Chirazi, Ștefan Băloi, Vlad Țențu, Daniel Dobre, Sabina Ioniță, Maria Rogojan, Andreea Bârzescu, Camelia Ghiță
Vă invităm pe 26 februarie 2023, de la ora 18:00 la spectacolul ”Jack, între dragoste și nebunie”, un musical postmodern provocator.
Informații despre stagiunea 2022-2023, cât și calendarul spectacolelor și evenimentelor desfășurate la Teatrul Național de Operetă și Musical “Ion Dacian” le puteți afla de pe site-ul oficial: https://www.opereta.ro/, de pe pagina de Instagram opereta.ro, sau de pe pagina de Facebook a teatrului: https://www.facebook.com/OperetaIonDacian. Biletele pot fi achiziționate atât on-line de pe site-urile www.opereta.ro și www.startickets.ro cât și de la casa de bilete aflată în incinta teatrului din Bulevardul Octavian Goga, nr.1, sector 3.