Politică

Ioana Ramona Bruynseels (AUR), acuzații la adresa lui Grindeanu: ”Este inadmisibil să vă aduceți aminte de siguranța feroviară numai după ce au murit oameni”

Ioana Ramona Bruynseels, șefa Departamentului de Politici Publice a Alianței pentru Unirea Românilor (AUR), semnează o scrisoare deschisă adresată ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu, după incidentele feroviare din ultima perioadă. Bruynseels îi reproșează lui Grindeanu că își aduce aminte de siguranța feroviară doar după o tragedie și prezintă tabloul sumbru al infrastructurii feroviare din România.

„SCRISOARE DESCHISĂ

Domnule vicepremier și ministru al transporturilor Sorin Grindeanu,

Este inadmisibil, ca ministru al transporturilor, să vă aduceți aminte de siguranța feroviară numai după ce au murit oameni în accidente feroviare. Consider că prima problemă a unui ministru al transporturilor este siguranța transporturilor!

Ni se spune că aveți 3,5 miliarde de euro pentru calea ferată, din care nu ați reușit să cheltuiți.

Partidul dumneavoastră este la putere de 33 de ani. Pe cine acuzați că au subfinanțat calea ferată?

Constatăm că în sistemul feroviar și mai ales la mecanici e o lipsa acută de autoritate. Mecanicii instructori sunt și lideri de sindicat, neglijează latura profesională, adica instruirea și exigenta, iar mecanicii sunt slab instruiți sau, unii, superficiali.

O altă constatare este incompetența celor care sunt numiți în funcții de conducere. Traian Preoteasa a fost director/consilier la Infrastructura, director general la Marfa, director general la Calatori. Ne-a mințit public la accidentul din Teleorman, la accidentul din Galați a declarat că ochiul lui de specialist spune că viteza locomotivei a fost cam de 30 km/oră (erau 91 km/oră), că a fost defect “gradulatorul” (apropos, denumirea corectă este GRADUATOR)…

‼️Cancerul la societățile CFR, oricare ar fi ele, este generalizat și el începe cu:

– lipsa pieselor

– instruirea insuficientă a inginerilor, impiegaților, reparatorilor și mecanicilor de locomotiva instruiți (cei experimentați au ieșit la pensie).

– materialul rulant este foarte vechi, cu durată de viață expirată și o parte din el are reparațiile planificate neefectuate,

– uzinele reparatoare sunt de fapt căpușe ale sistemului bazat pe corupție și practică prețuri prohibitive iar calitatea reparațiilor este cel puțin îndoielnică

Cum sa aduci la un nivel rezonabil un domeniu în care nu mai ai fabrici de piese de schimb (pentru vagoane și locomotive), producătorii de material rulant îl exportă (pentru noi nu e bun, vezi achiziții), scoli de meserii nu mai sunt, nivelul salarial este neatractiv?

Domnule vicepremier Sorin Grindeanu,

Aveți capacitatea de a gestiona ministerul în fruntea căruia vă aflați și, împreună cu Coaliția de guvernare, vă asumați răspunderea pentru starea jalnică a sistemului feroviar românesc și pentru viețile pierdute din această cauză?”, scrie Ioana Ramona Bruynseels.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button