INS: Aproape 30% din drumurile publice sunt pietruite sau de pământ

La sfârşitul anului 2020, România avea 920 de kilometri de autostradă, în creştere cu 6,2% faţă de 2019, ceea ce înseamnă că anul trecut au fost inauguraţi doar 54 de kilometri de autostradă, reiese din datele transmise vineri de Institutul Naţional de Statistică(INS).
“La 31 decembrie 2020, lungimea drumurilor publice totaliza 86.791 km, din care 17.913 km (20,6%) drumuri naţionale, 35.085 km (40,4%) drumuri judeţene şi 33.793 km (39,0%) drumuri comunale. Din punctul de vedere al tipului de acoperământ, structura reţelei de drumuri publice înregistra: 45,2% (39.189 km) drumuri modernizate, în proporţie de 93,5% drumuri modernizate cu îmbrăcăminţi asfaltice de tip greu şi mijlociu, 24,9% (21.651 km) drumuri cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere şi 29,9% (25.951 km) drumuri pietruite şi de pământ”, arată INS.
În ceea ce priveşte starea tehnică a drumurilor publice, 33,4% din lungimea drumurilor modernizate şi 40,9% din lungimea drumurilor cu îmbrăcăminţi uşoare rutiere aveau durata de serviciu depăşită.
“Din lungimea drumurilor naţionale, 6.178 km (34,5%) erau drumuri europene, 920 km (5,1%) autostrăzi, iar din punctul de vedere al numărului de benzi de circulaţie, 1.959 km (10,9%) erau drumuri cu 4 benzi, 297 km (1,7%) drumuri cu 3 benzi şi 35 km (0,2%) drumuri cu 6 benzi. Lungimea drumurilor judeţene cuprindea în proporţie de 43,4% drumuri modernizate şi 35,8% dintre drumurile comunale erau drumuri pietruite”, potrivit INS.
La 31 decembrie 2020, lungimea liniilor de cale ferată de folosinţă publică în exploatare însuma 10.769 km, din care 10.631 km (98,7%) linii cu ecartament normal, 134 km (1,3%) linii cu ecartament larg şi 4 km linii cu ecartament îngust..
“Densitatea liniilor la 1.000 km2 teritoriu era de 45,2‰. Densităţile cele mai mari s-au înregistrat, în regiunea Bucureşti-Ilfov (156,3‰), regiunea Vest (58,9‰), regiunea Sud-Est (48,8‰) şi regiunea Nord-Vest (48,7‰). La aceeaşi dată, lungimea căilor principale era de 5.990 km, reprezentând 55,6% din lungimea simplă a liniilor de cale ferată în exploatare”, mai arată INS.
La sfâşitul anului 2020, liniile de cale ferată electrificate reprezentau 37,5% din lungimea reţelei de căi ferate în exploatare la sfârşitul anului 2020.
- Cătălin Predoiu și premiul penibil al imposturii internaționale
Cătălin Predoiu, personaj central al puterii din ultimii ani și considerat de mulți artizanul loviturii de stat din decembrie 2024, anularea alegerilor prezidențiale pentru că nu convenea candidatul sistemului – continuă seria gesturilor care sfidează inteligența publică. În plin scandal privind capturarea Justiției de către puterea politică în timpul mandatului său, Predoiu s-a deplasat în … - JAF! Bolojan adoptă OUG-ul prin care vor crește impozitele și taxele pe locuințe și mașini cu până la 80%
Premierul Ilie Bolojan a convocat o ședință extraordinară de Guvern, în cadrul căreia va fi adoptată Ordonanța de Urgență care va conduce la creșterea cu până la 80% a impozitelor și taxelor pe mașini sau locuințe. În termen de 3 zile de la adoptarea OUG, fiecare primărie va comunica organelor fiscale competente valoarea noilor impozite, … - Londra îl întâmpină cu proteste pe Nicușor Dan: investițiile, umbrite de nemulțumirile românilor din diaspora
Vizita președintelui Nicușor Dan la Londra, prezentată oficial drept o misiune de atragere a investitorilor, este marcată de proteste ale românilor din diaspora. În fața Ambasadei României, mesajele despre corupție și o Justiție defectuoasă contrastează puternic cu discursul optimist al autorităților. Președintele Nicușor Dan a ajuns la Londra după o vizită în Finlanda, într-un turneu … - Marius Lulea: La 36 de ani de la Revoluție, România trăiește pe o nedreptate istorică
La 36 de ani de la Revoluția Română din 1989, bilanțul este devastator, iar adevărul rămâne îngropat sub tăcere și ipocrizie. Marius Lulea, lider AUR, afirmă că România nu a primit nici astăzi răspunsurile esențiale: cine a tras în români după 22 decembrie, cine sunt morții Revoluției și cine sunt vinovații reali pentru cele peste … - Răzvan Cuc, baronul PSD prins din nou în menghina DNA: de la avioane ținute la sol pentru Dăncilă, la suspiciuni de mită de milioane
Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, personaj-cheie al PSD, revine în centrul unui scandal major de corupție. După episodul controversat din 2019, când ar fi încercat să blocheze zboruri TAROM pentru a salva Guvernul Dăncilă, Cuc a fost reținut de DNA într-un dosar ce vizează un contract de zeci de milioane de lei și un … - Achitare controversată la Curtea de Apel București: Cătălin Rădulescu „Mitralieră”, scăpat după ani de tergiversări
Curtea de Apel București l-a achitat pe fostul deputat PSD Cătălin Rădulescu, supranumit „Mitralieră”, într-un dosar de fraudare a titlului de „Luptător cu Rol Determinant” la Revoluția din 1989. Decizia, luată după aproape 20 de amânări ale pronunțării, alimentează suspiciunile privind modul în care sunt soluționate dosarele sensibile ale politicienilor apropiați de vechea putere. Fostul … - Bolojan, deranjat de salariile medicilor: Sunt prea mari. 95% din bugetul spitalelor se duc pe lefuri
Premierul Ilie Bolojan a declarat, într-un interviu acordat într-un podcast realizat de Andi Moisescu, că în sistemul sanitar există spitale în care „95% din banii” primiți de la Casa de Asigurări „se duc pe salarii”, iar pentru pacienți rămâne „o sumă infimă” pentru medicamente, analize, curățenie și consumabile. În acest context, el a susținut că … - Taxe de protecție sau investiții reale? Cazul Bechtel și momentul în care americanii au plecat
Cazul Bechtel rămâne una dintre cele mai costisitoare și rușinoase lecții pentru statul român, prezentată ani la rând drept „investiție strategică”, dar care a funcționat, în realitate, ca o veritabilă taxă de protecție geopolitică. Autostrada Brașov–Cluj–Borș trebuia să fie un simbol al modernizării. A devenit un monument al risipei: miliarde plătite, câțiva kilometri finalizați, zero … - În 2025, România s-a împrumutat cu peste 20 de miliarde de lei de la propriii cetățeni
În 2025, statul român s-a împrumutat cu peste 20 de miliarde de lei direct de la cetățeni, prin titluri de stat și programe de economisire prezentate drept „oportunități sigure”. În realitate, această practică maschează o problemă gravă: incapacitatea statului de a-și acoperi cheltuielile curente din venituri proprii. Guvernele au preferat să întindă mâna către populație, … - România are nevoie de un plan pentru locuințe ieftine!
România se confruntă cu o criză reală a locuirii, ignorată sistematic de guvernele care au preferat improvizația în locul unei strategii naționale. Prețurile locuințelor au explodat, chiriile au devenit împovărătoare, iar pentru milioane de români creditul ipotecar nu mai este o opțiune, ci o condamnare pe 30 de ani. Statul a abandonat complet ideea de …