Social

Ieșiți în STRADĂ: Guvernul Cîțu vrea să falimenteze firmele de transport marfă

Prof. Petrișor Peiu spune că Guvernul Cîțu vrea să falimenteze firmele de transport marfă, pentru a facilita concedierea șoferilor de TIR pe care Germania are nevoie să-i angajezeAnalistul Petrișor Peiu, consilier economic a doi premieri ai României, acuză Guvernul Cîțu că a asmuțit ANAF-ul asupra firmelor de transport rutier de marfă, pentru a facilita disponibilizarea șoferilor de TIR de care Germania are nevoie.

Într-un editorial publicat în Gândul, Peiu arată că inspectorii ANAF au descins la 99 de firme de transport, „Asmuțiți de fostul ministru de finanțe, Vasilică Cîțu”. Conform profesorului Peiu, care citează Profit.ro, „La 58 dintre ele s-a încheiat controlul și li se impută respectivelor companii plata a 283 de milioane de lei către buget”.

El scrie că este „evident că guvernul de la București și-a propus să omoare găina care face ouă de aur, adică să îngroape cea mai performantă ramură din economia națională, trimițând în faliment transportatorii internaționali de marfă din țara noastră. Consecința criminală a acestei decizii va fi distrugerea firmelor românești de transport transfrontalier”.Ce se va întâmpla cu șoferii disponibilizați? „Întâmplător”, Germania a anunțat că are nevoie de 60-80.000 de astfel de profesioniști.

„Și ce se va întâmpla cu miile de șoferi care lucrau aici? Dacă cineva avea vreo îndoială privind adevărata motivație a guvernelor lui Klaus Iohannis, iată și dezlegarea problemei: Germania are nevoie de 60-80 000 de șoferi de TIR și nu are de unde să-i ia. O spune chiar Dirk Engelhard, Vorstandssprecher (purtătorul de cuvânt al conducerii Bundesverband Güterkraftverkehr Logistik und Entsorgung (BGL) e.V. (Asociația transportatorilor germani).

Ba mai mult, Asociația Transportatorilor Rutieri Internaționali (International Road Transport Association- IRU) estimează că nevoia transportatorilor germani va crește la 185 000 de șoferi de TIR până în 2027. Se pare că salariile (2500 euro/lună!!) nu mai motivează suficient tinerii germani să se apuce de șoferie, așa că soluția nemților este simplă: să aducă șoferii altora, gata pregătiți, școlarizați și cu experiență”, a notat Peiu.

Peiu amintește că reprezentanții României din Europa au asistat impasibili la „un veritabil act de război economic împotriva sa”. Mai precis, pe 9 iulie 2020, „Parlamentul european a votat „Pachetul Mobilitate 1”, o încălcare grosolană a principiilor fondatoare ale Uniunii (liberea circulație a bunurilor, a capitalurilor și a persoanelor). Pachetul Mobilitate 1 a fost un act îndreptat împotriva industriilor de profil a trei state membre, România, Bulgaria și Polonia”.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.
Back to top button