Tensiuni comerciale: Transportatorii maghiari cer intervenția autorităților

Un scandal de proporţii a izbucnit în Ungaria între transportatorii maghiari şi cei români din cauza epidemiei de coronavirus – relatează publicaţia ungară Világgazdaság, citată de Rador.
O treime din mărfurile ungare de export sunt transportate cu mult sub preţul pieței de transportatorii români – a declarat publicaţiei ungare Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria.
Potrivit federaţiei, din această cauză transportatorii ungari au înregistrat deja pierderi de venituri în valoare de 50 miliarde de forinţi. Federaţia cere intervenţia autorităţilor ungare.
Transportatorii ungari au înregistrat o scădere a veniturilor de 50 de miliarde de HUF în urma pierderii de teren pe piață față de firmele din România, arată Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria, la inițiativa căreia au avut loc în aceste zile o serie de consultări pentru protecția pieței, cu implicarea instituțiilor de specialitate.
Potrivit Federației ungare există prețuri concurențiale periculoase în transportul de marfă, o treime din transportul pentru export din Ungaria fiind adjudecat sub preț de transportatorii români.
Federația ungară afirmă că prin prețurile de transport care indică o activitate ilegală, ireală, sub nivelul cheltuielilor, camionagii români care deseori își asumă o serie de nereguli, exclud firmele ungare de pe piața din Ungaria, iar competiția privind oferta de prețuri s-a accentuat și mai mult în perioada crizei COVID-19.
Potrivit calculelor Federației ungare prețul pe km al cheltuielilor proprii este de 0,82 – 0,86 de EUR, iar în cazul unui transport cu o remorcă prelată, prețul mediu de transport pentru export este de 0,87 – 0,92 EUR, în condițiile în care potrivit informațiilor de pe piață, prețul de transport de export de pe piața ungară practicată de companiile românești poate fi și de 0,75 sau chiar 0,5 EUR pe km.
Federația ungară solicită intervenția autorităților și solicită intensificarea controalelor în primul rând pe respectarea timpilor de odihnă, pe interzicerea petrecerii timpului săptămânal de odihnă de 45 de ore în mijlocul de transport, pe utilizarea unui combustibil potrivit standardelor obligatorii, pe eludarea sistemului de plăți de taxe rutiere, respectiv pe plata sancțiunilor contravenționale. Pentru gestionarea subiectului se va înființa un grup de lucru.
Totuși, reprezentanții transportatorilor români nu consideră fundamentate toate criticile formulate de colegii lor maghiari, arătând că situația este mai nuanțată. Potrivit lui Böjte Gábor, proprietar de firmă de transport din Sfântu Gheorghe, cea mai mare problemă rezultă din faptul că transportatorii negociează foarte rar cu beneficiarul direct.
„Fabricile postează marfa pe bursa online, transportul acestora fiind încredințat unor firme de logistică – transport (spedition), care rețin o parte importantă din prețul mai bun oferit de client, iar din această cauză firmele de transport primesc sume mai mici” – a explicat transportatorul român situația. De asemenea, transportatorii români arată că și firmele din Ungaria vânează transportul ieftin.
Sursa: www.g4media.ro
- Apă potabilă din rezervele de stat, pentru cei peste 100.000 de oameni afectați de situația de la barajul Paltinu
Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a adoptat o nouă decizie pentru genstionarea situaţiei generate de lipsa apei potabile în 13 localităţi din judeţele Prahova şi Dâmboviţa, urmând a fi scoasă apă potabilă din rezervele de stat. Transportul apei va fi realizat de Administraţia Naţională a Rezervelor de Stat şi Probleme Speciale, cu sprijinul Inspectoratului … - Super bugetarii care încaseasă doar din „adaosuri” peste 10.000 de lei
Bugetari din mai multe instituții reușesc să încaseze doar din sporuri de trei ori mai mult față de angajatul care primește leafa minimă, care este la un brut de 4.050 de lei. Situația sporurilor mari poate fi observată mai ales în zona Justiției, fie că vorbim de CCR, CSM, Ministerul Justiției sau alte instituții. La … - Soția lui Ciprian Ciucu și discretele afaceri de familie
Un profil complet despre Cristina Simona Ciucu, soția lui Ciprian Ciucu, candidatul la Primăria Capitalei. Detalii despre carieră, firmele fondate împreună, rolul său în organizații neguvernamentale și informațiile din declarațiile de avere. Cristina Simona Ciucu este soția lui Ciprian Ciucu, candidat la Primăria Capitalei și fost primar al Sectorului 6. Cei doi formează un cuplu … - Germania propune un referendum în Ucraina pentru împărțirea teritoriilor: „concesii dureroase”, consideră Berlinul
Kievul ar putea fi nevoit să facă „concesii dureroase”, inclusiv cele teritoriale, pentru a pune capăt invaziei ruse care durează de aproape patru ani, dar este nevoie de un vot popular pentru a rezolva această problemă în țară, transmite ministrul german de externe, Johann Wadephul, într-un interviu acordat ziarului Neue Osnabrücker Zeitung. „Acesta va fi, fără îndoială, … - Se porneşte centrala pe cărbune de la Paroşeni, în urma deziciilor imbecile de la București
Secretarul de stat Pavel Niţulescu din Ministerul Energiei a declarat marţi, la Ploieşti, că energia pe care o producea centrala de la Brazi, oprită din cauza crizei apei de la Paltinu, va fi suplimentată din alte surse, urmând să fie pornite centrala de la Paroşeni şi încă un grup la CEO Oltenia, transmite Agerpres. „În …