Tensiuni comerciale: Transportatorii maghiari cer intervenția autorităților

Un scandal de proporţii a izbucnit în Ungaria între transportatorii maghiari şi cei români din cauza epidemiei de coronavirus – relatează publicaţia ungară Világgazdaság, citată de Rador.
O treime din mărfurile ungare de export sunt transportate cu mult sub preţul pieței de transportatorii români – a declarat publicaţiei ungare Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria.
Potrivit federaţiei, din această cauză transportatorii ungari au înregistrat deja pierderi de venituri în valoare de 50 miliarde de forinţi. Federaţia cere intervenţia autorităţilor ungare.
Transportatorii ungari au înregistrat o scădere a veniturilor de 50 de miliarde de HUF în urma pierderii de teren pe piață față de firmele din România, arată Federația Națională a Transportatorilor Privați din Ungaria, la inițiativa căreia au avut loc în aceste zile o serie de consultări pentru protecția pieței, cu implicarea instituțiilor de specialitate.
Potrivit Federației ungare există prețuri concurențiale periculoase în transportul de marfă, o treime din transportul pentru export din Ungaria fiind adjudecat sub preț de transportatorii români.
Federația ungară afirmă că prin prețurile de transport care indică o activitate ilegală, ireală, sub nivelul cheltuielilor, camionagii români care deseori își asumă o serie de nereguli, exclud firmele ungare de pe piața din Ungaria, iar competiția privind oferta de prețuri s-a accentuat și mai mult în perioada crizei COVID-19.
Potrivit calculelor Federației ungare prețul pe km al cheltuielilor proprii este de 0,82 – 0,86 de EUR, iar în cazul unui transport cu o remorcă prelată, prețul mediu de transport pentru export este de 0,87 – 0,92 EUR, în condițiile în care potrivit informațiilor de pe piață, prețul de transport de export de pe piața ungară practicată de companiile românești poate fi și de 0,75 sau chiar 0,5 EUR pe km.
Federația ungară solicită intervenția autorităților și solicită intensificarea controalelor în primul rând pe respectarea timpilor de odihnă, pe interzicerea petrecerii timpului săptămânal de odihnă de 45 de ore în mijlocul de transport, pe utilizarea unui combustibil potrivit standardelor obligatorii, pe eludarea sistemului de plăți de taxe rutiere, respectiv pe plata sancțiunilor contravenționale. Pentru gestionarea subiectului se va înființa un grup de lucru.
Totuși, reprezentanții transportatorilor români nu consideră fundamentate toate criticile formulate de colegii lor maghiari, arătând că situația este mai nuanțată. Potrivit lui Böjte Gábor, proprietar de firmă de transport din Sfântu Gheorghe, cea mai mare problemă rezultă din faptul că transportatorii negociează foarte rar cu beneficiarul direct.
„Fabricile postează marfa pe bursa online, transportul acestora fiind încredințat unor firme de logistică – transport (spedition), care rețin o parte importantă din prețul mai bun oferit de client, iar din această cauză firmele de transport primesc sume mai mici” – a explicat transportatorul român situația. De asemenea, transportatorii români arată că și firmele din Ungaria vânează transportul ieftin.
Sursa: www.g4media.ro
- AUR critică măsurile fiscale din Pachetul 2 și anunță o moțiune de cenzurăReprezentanții AUR critică măsurile din Pachetul 2 pe care Guvernul intenționează să îl promoveze până la sfârșitul acestei luni. Potrivit liderilor AUR, guvernul nu e pregătit să corecteze deficitul bugetar, iar declarațiile legate de o posibilă intrare în incapacitate de plată au înrăutățit situația. AUR intenționează să depună din nou moțiune de cenzură dacă guvernul …
- Gheorghe Piperea (AUR): Statul e complice cu multinaţionalele, în timp ce povara austerităţii este pusă doar pe umerii cetăţenilor româniEuroparlamentarul AUR Gheorghe Piperea a explicat schema prin care multinaționalele scot miliarde de euro din România, fără să plătească niciun ban, în complicitate cu decidenții politici, care nu au transpus în legislația românească o directivă europeană. Dacă aceasta ar fi implementată, gradul de colectarea a banilor în buget ar crește, fără să afecteze puterea de …
- Marius Lulea (AUR): Programul „Anghel Saligny” trebuie să continue. Marea majoritate a localităților au în continuare străzi de pământ, piatră, fără trotuare și trăim ca în Evul MediuProgramul „Anghel Saligny” trebuie să continue, iar continuarea tăierii din investiţii reprezintă o catastrofă pentru România, a declarat Marius Lulea, prim-vicepreşedintele AUR, transmite Agerpres. „Poziţia partidului AUR este una categorică – programul „Anghel Saligny” trebuie să continue. Este nevoie să ajutăm comunităţile locale, care sunt subfinanţate. 20% din locuinţele din România nu au acces la …
- Anca Alexandrescu, dezvăluiri incendiare după raportul SUA privind anularea alegerilor: ”În mod clar Iohannis și Ciolacu au fost implicați”Jurnalista Anca Alexandrescu a făcut marți, în direct, o serie de dezvăluiri incendiare, după ce surse de la cel mai înalt nivel din cadrul administrației Trump au anunțat că directoarea Serviciului Național de Informații, Tulsi Gabbard, analizează un dosar secret privind anularea alegerilor prezidențiale din România, din decembrie 2024. Ea a subliniat că fostul președinte …
- Marius Lulea (prim-vicepreședinte AUR): „Programul Anghel Saligny trebuie să continue pentru comunitățile locale”Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a declarat marți că programul Anghel Saligny este esențial pentru susținerea comunităților locale și că orice reducere a investițiilor ar reprezenta o catastrofă pentru economia României. Prim-vicepreședintele AUR, Marius Lulea, a declarat marți că programul guvernamental „Anghel Saligny” trebuie să continue, subliniind că orice diminuare a fondurilor destinate investițiilor ar reprezenta …