Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse şi servicii

Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media şi experienţe sociale accesate, calitatea şi preţul devenind criteriile principale pentru opţiunea consumatorilor români, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă EY România.

Conform sursei citate, în ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic în rândul companiilor din România: stoparea sau, dimpotrivă, creşterea comunicării comerciale, implicarea crescută în comunitate sau atenţia sporită pentru angajaţi. Multe dintre companiile româneşti şi-au dezvoltat strategii şi capabilităţi pentru a gestiona criza şi pentru a-şi continua activitatea pe timp de pandemie.

Consumatorii români au început să urmărească cu tot mai multă atenţie responsabilitatea socială a companiilor. În studiu se menţionează că, deocamdată, este încă incert în ce măsură o strategie de business care integrează sustenabilitatea şi responsabilitatea socială poate determina în mod direct creşterea reputaţiei unei companii şi, indirect, migrarea consumatorilor către produsele şi serviciile companiilor responsabile, dar în mod cert, aceste aspecte apar în preferinţele consumatorilor, aşa cum o demonstrează studiul.

Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunităţi, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donaţii din partea companiilor, direcţionate către sprijinirea sistemului public de sănătate.

Aproape 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca şi produsele/ serviciile pe care acestea le furnizează, 80% susţinând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume. În contextul COVID-19, 59% dintre participanţii la studiu declară că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate.

Mai mult, majoritatea respondenţilor (61,32%) afirmă că activităţile de implicare în comunităţi i-ar determina să achiziţioneze produse din portofoliul companiilor implicate. Grija pentru angajaţi şi transparenţa se numără de asemenea printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziţie. Peste 70% dintre consumatori declară că publicitatea nu le mai influenţează deciziile de consum.

Potrivit studiului, noul consumator, sub influenţa pandemiei la nivel macro, este mult mai pragmatic şi mai atent la comportamentul companiilor. Şi consumatorul român urmăreşte comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, şi, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ce a primat în această perioadă au fost investiţiile publice în infrastructura din sănătate şi donaţiile destinate activităţilor de igienă şi medicină şi, totodată, susţinerea oferită de companii angajaţilor.

Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce priveşte gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) şi companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziţie inferioară, doar 58% din respondenţi considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situaţia actuală.

Studiul Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19, iniţiat de EY România, este menit să analizeze comportamentele de consum din România din ultimele luni, precum şi modul în care ne aşteptăm să arate o societate „post COVID-19”, privită din perspectiva consumatorului. El este inspirat din Future Consumer Index, studiu dezvoltat la nivel global de EY în mai multe pieţe dezvoltate. 

Sursa: www.agerpres.ro

  • Autogol inexplicabil în meciul Astra-CFR Cluj 0-2
    În meciul terminat cu scorul de 2-0 pentru campioană CFR Cluj, Croatul Ljuban Crepulja (27 de ani) a fost autorul unui autogol inexplicabil în finalul primei reprize. Când toată lumea se pregătea de pauză, în minutul 45, Crepulja a trimis incredibil mingea în propria poartă. Aflat la 8 metri buturile lui Lazăr, mijlocaș giurgiuvenilor a
  • Trei institute au fost acreditate să facă sondaje de opinie la ieşirea de la urne pentru alegerile locale
    Acestea sunt : Centrul de Sociologie Urbană și Regională-CURS, Grupul de Studii Socio-Comportamentale „Avangarde” și Fundația „Biroul de Cercetări Sociale”-BCS. Împărțirea pe orașe este următoarea : CURS va efectua sondaje în București, Cluj, Timișoara, Iași, Brașov, Craiova, Baia Mare, Oradea, Pitești, Constanța, Ploiești, Focșani, Deva, Albă Iulia, Arad. Grupul de Studii Socio-Comportamentale „Avangarde” va activa
  • DREPTATE. George Simion cheamă românii în stradă la ora 17.00
    George Simion, copreședintele AUR, cheamă pe români în stradă. Se va întâmpla acest lucru astăzi, sâmbătă la ora 17.00, 19 septembrie. George Simion cere Dreptate pentru România, dreptate pentru jaful comis de politicieni în ultimio 30 de ani. „Au vandalizat țara, și-au bătut joc de români, sunt vătafii clanurilor interlope și mafiei internaționale care conduce
  • Armata a găsit mai mult de o tonă de dispozitive pirotehnice în portul din Beirut
    Armata libaneză a anunţat vineri că a găsit mai mult de o tonă de dispozitive pirotehnice în portul din Beirut, la aproape 50 de zile de la dubla explozie mortală care a devastat capitala pe 4 august, provocânt 190 de morţi şi 6.500 de răniţi, potrivit L’Orient-Le Jour.”În cadrul operaţiunilor de evaluare efectuate de armata
  • Alexandru Rafila spune când se vor impune noi restricții în România: ”In acel moment situația se schimbă radical” | Stirea de Iasi
    Alexandru Rafila a vorbit, joi, despre creșterea semnificativă a cazurilor de coronavirus din ultima vreme. Potrivit acestuia, creșterea nu are legătură cu începerea anului școlar. „Această creştere nu este legată în niciun fel de inceputul anului scolar. Probabil că este vorba de reîntoarcerea multor concetăţenii din concedii”, susține Alexandru Rafila.  De asemenea, reprezentantul României la
%d blogeri au apreciat: