Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse şi servicii

Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media şi experienţe sociale accesate, calitatea şi preţul devenind criteriile principale pentru opţiunea consumatorilor români, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă EY România.
Conform sursei citate, în ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic în rândul companiilor din România: stoparea sau, dimpotrivă, creşterea comunicării comerciale, implicarea crescută în comunitate sau atenţia sporită pentru angajaţi. Multe dintre companiile româneşti şi-au dezvoltat strategii şi capabilităţi pentru a gestiona criza şi pentru a-şi continua activitatea pe timp de pandemie.
Consumatorii români au început să urmărească cu tot mai multă atenţie responsabilitatea socială a companiilor. În studiu se menţionează că, deocamdată, este încă incert în ce măsură o strategie de business care integrează sustenabilitatea şi responsabilitatea socială poate determina în mod direct creşterea reputaţiei unei companii şi, indirect, migrarea consumatorilor către produsele şi serviciile companiilor responsabile, dar în mod cert, aceste aspecte apar în preferinţele consumatorilor, aşa cum o demonstrează studiul.
Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunităţi, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donaţii din partea companiilor, direcţionate către sprijinirea sistemului public de sănătate.
Aproape 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca şi produsele/ serviciile pe care acestea le furnizează, 80% susţinând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume. În contextul COVID-19, 59% dintre participanţii la studiu declară că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate.
Mai mult, majoritatea respondenţilor (61,32%) afirmă că activităţile de implicare în comunităţi i-ar determina să achiziţioneze produse din portofoliul companiilor implicate. Grija pentru angajaţi şi transparenţa se numără de asemenea printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziţie. Peste 70% dintre consumatori declară că publicitatea nu le mai influenţează deciziile de consum.
Potrivit studiului, noul consumator, sub influenţa pandemiei la nivel macro, este mult mai pragmatic şi mai atent la comportamentul companiilor. Şi consumatorul român urmăreşte comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, şi, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ce a primat în această perioadă au fost investiţiile publice în infrastructura din sănătate şi donaţiile destinate activităţilor de igienă şi medicină şi, totodată, susţinerea oferită de companii angajaţilor.
Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce priveşte gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) şi companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziţie inferioară, doar 58% din respondenţi considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situaţia actuală.
Studiul Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19, iniţiat de EY România, este menit să analizeze comportamentele de consum din România din ultimele luni, precum şi modul în care ne aşteptăm să arate o societate „post COVID-19”, privită din perspectiva consumatorului. El este inspirat din Future Consumer Index, studiu dezvoltat la nivel global de EY în mai multe pieţe dezvoltate.
Sursa: www.agerpres.ro
- Lege de robi: dacă nu îți plătești amenda îți iau carnetulRomânia pare hotărâtă să-și strivească propriii cetățeni sub bocancul unui stat tot mai abuziv. Noua propunere legislativă, care prevede suspendarea permisului de conducere pentru neplata unei amenzi timp de 90 de zile, nu este o simplă măsură administrativă. Este o formă de represiune economică. O lege de robi. Întâi îți dă statul o amendă, apoi …
- Nicușor Dan, în presa germană: Serviciile secrete nu s-au implicat suficient în problema anulării alegerilor din decembrie 2024Nicușor Dan, aflat într-o vizită în Germania, a afirmat într-un interviu acordat publicației Frankfurter Allgemeine Zeitung că serviciile secrete nu s-au implicat suficient în gestionarea situație create de anularea alegerilor prezidențiale în 2024 și că are de gând să numească în fruntea serviciilor două persoane care să nu provină nici din servicii, nici din politică. …
- Familia tradițională, model de carieră la stat: mamă, tată, fiu și nora, toți angajați la primărieÎn multe primării din România, mai ales în mediul rural, „familia tradițională” nu mai este doar o valoare culturală, ci a devenit o schemă perfectă de ocupare a instituțiilor publice. Mamă, tată, fiu și noră ajung angajați pe posturi bine plătite în aceeași primărie, în timp ce mii de tineri calificați nu prind niciun loc …
- Recalcularea pensiilor întârzie inexplicabil: sistemul informatic cedează, iar pensionarii așteaptăRecalcularea pensiilor bate pasul pe loc, cu întârzieri de luni de zile, în timp ce autoritățile invocă probleme informatice și măsuri fiscale neclare. Ministrul Muncii, Florin Manole, recunoaște că nici așa-numita „mică recalculare” nu avansează, iar softul Casei de Pensii este „suprasolicitat”. Pensionarii rămân în continuare victimele unui sistem blocat între promisiuni și erori de …
- Guvernul taie 40% din posturi, dar inventează o nouă direcție! Austeritate cu parfum de sinecuri la Palatul VictoriaMăsuri de austeritate anunțate cu surle și trâmbițe, dar în spatele „reformei” se naște o nouă structură de stat. Se dau afară sute de oameni, dar se înființează „Departamentul pentru Continuitate Guvernamentală” , o invenție birocratică cu 7 posturi noi și zero eficiență. Iar flota de mașini de lux merge mai departe, pe 12 milioane …