Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse şi servicii

Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media şi experienţe sociale accesate, calitatea şi preţul devenind criteriile principale pentru opţiunea consumatorilor români, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă EY România.
Conform sursei citate, în ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic în rândul companiilor din România: stoparea sau, dimpotrivă, creşterea comunicării comerciale, implicarea crescută în comunitate sau atenţia sporită pentru angajaţi. Multe dintre companiile româneşti şi-au dezvoltat strategii şi capabilităţi pentru a gestiona criza şi pentru a-şi continua activitatea pe timp de pandemie.
Consumatorii români au început să urmărească cu tot mai multă atenţie responsabilitatea socială a companiilor. În studiu se menţionează că, deocamdată, este încă incert în ce măsură o strategie de business care integrează sustenabilitatea şi responsabilitatea socială poate determina în mod direct creşterea reputaţiei unei companii şi, indirect, migrarea consumatorilor către produsele şi serviciile companiilor responsabile, dar în mod cert, aceste aspecte apar în preferinţele consumatorilor, aşa cum o demonstrează studiul.
Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunităţi, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donaţii din partea companiilor, direcţionate către sprijinirea sistemului public de sănătate.
Aproape 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca şi produsele/ serviciile pe care acestea le furnizează, 80% susţinând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume. În contextul COVID-19, 59% dintre participanţii la studiu declară că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate.
Mai mult, majoritatea respondenţilor (61,32%) afirmă că activităţile de implicare în comunităţi i-ar determina să achiziţioneze produse din portofoliul companiilor implicate. Grija pentru angajaţi şi transparenţa se numără de asemenea printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziţie. Peste 70% dintre consumatori declară că publicitatea nu le mai influenţează deciziile de consum.
Potrivit studiului, noul consumator, sub influenţa pandemiei la nivel macro, este mult mai pragmatic şi mai atent la comportamentul companiilor. Şi consumatorul român urmăreşte comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, şi, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ce a primat în această perioadă au fost investiţiile publice în infrastructura din sănătate şi donaţiile destinate activităţilor de igienă şi medicină şi, totodată, susţinerea oferită de companii angajaţilor.
Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce priveşte gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) şi companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziţie inferioară, doar 58% din respondenţi considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situaţia actuală.
Studiul Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19, iniţiat de EY România, este menit să analizeze comportamentele de consum din România din ultimele luni, precum şi modul în care ne aşteptăm să arate o societate „post COVID-19”, privită din perspectiva consumatorului. El este inspirat din Future Consumer Index, studiu dezvoltat la nivel global de EY în mai multe pieţe dezvoltate.
Sursa: www.agerpres.ro
- Iustinian Roșca și dezastrul din spitalele Capitalei, un escroc protejat de Nicușor Dan și Vlad Voiculescu
Sistemul sanitar al Capitalei este în colaps, iar controalele ANPC scot la iveală un dezastru de proporții în spitalele administrate de ASSMB. Sub conducerea lui Iustinian Roșca, omul numit de Nicușor Dan, unitățile medicale sunt lăsate în paragină, cu echipamente mizere, alimente expirate și norme sanitare încălcate grosolan. Domnul face parte din USR și cu … - Tăiatul porcului, unul dintre cele mai solide simboluri ale identității rurale românești
Dincolo de ritualul gastronomic, tăiatul porcului reprezintă unul dintre cele mai solide simboluri ale identității rurale românești. Un exemplu de devotament față de tradiție vine dintr-o comună bistrițeană, unde o femeie de 87 de ani refuză să lase timpul să șteargă obiceiurile moștenite, pregătind masa de sărbători cu o vigoare și o pasiune care inspiră … - 16 fișiere din Dosarul Epstein au dispărut în mod inexplicabil! Printre ele erau și imagini cu Donald Trump
16 fișiere din Dosarul Epstein au dispărut sâmbătă. Printre imaginile anexate lor era și o fotografie cu Donald Trump. Cel puţin 16 fişiere au dispărut de pe pagina web publică a Departamentului de Justiţie pentru documente legate de Jeffrey Epstein – inclusiv o fotografie cu preşedintele Donald Trump – la mai puţin de o zi după ce … - Război total între baronii PNL, Thuma și Bolojan
Ședință cu scântei în PNL, după ce Ilie Bolojan a decis să îi dea lui Ciprian Ciucu șefia PNL București. Fără să dea nume, Bolojan l-a acuzat voalat pe Thuma că nu s-a implicat în campania lui Ciprian Ciucu. Ilie Bolojan l-a atacat pe Hubert Thuma Potrivit informațiilor Antena 3 CNN, premierul a fost cel care l-a atacat … - Bolojan a decis: persoanele cu handicap vor pierde scutirile la impozitele pe locuință și autoturism
Din 2026, persoanele cu handicap vor pierde scutirile la impozitele pe locuință și autoturism, în timp ce taxele locale cresc. Avocatul Nicolae Enciu spune că există totuși căi de apărare prin Constituție și CEDO. Măsurile fiscale din România au lovit cel mai puternic în categoriile vulnerabile: pensionarii, persoanele cu venituri mici, studenții și, în mod …