Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse şi servicii

Epidemia COVID-19 a modificat obiceiurile de consum ale românilor cu privire la produse, servicii, canale media şi experienţe sociale accesate, calitatea şi preţul devenind criteriile principale pentru opţiunea consumatorilor români, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă EY România.
Conform sursei citate, în ultimele cinci luni din 2020, au putut fi observate mai multe comportamente asociate contextului pandemic în rândul companiilor din România: stoparea sau, dimpotrivă, creşterea comunicării comerciale, implicarea crescută în comunitate sau atenţia sporită pentru angajaţi. Multe dintre companiile româneşti şi-au dezvoltat strategii şi capabilităţi pentru a gestiona criza şi pentru a-şi continua activitatea pe timp de pandemie.
Consumatorii români au început să urmărească cu tot mai multă atenţie responsabilitatea socială a companiilor. În studiu se menţionează că, deocamdată, este încă incert în ce măsură o strategie de business care integrează sustenabilitatea şi responsabilitatea socială poate determina în mod direct creşterea reputaţiei unei companii şi, indirect, migrarea consumatorilor către produsele şi serviciile companiilor responsabile, dar în mod cert, aceste aspecte apar în preferinţele consumatorilor, aşa cum o demonstrează studiul.
Pandemia a schimbat puternic dinamica implicării sectorului privat în comunităţi, iar acest fapt poate fi observat în volumul mare de donaţii din partea companiilor, direcţionate către sprijinirea sistemului public de sănătate.
Aproape 85% dintre consumatorii români declară că modul în care se comportă companiile este la fel de important pentru ei ca şi produsele/ serviciile pe care acestea le furnizează, 80% susţinând că mediul de afaceri are responsabilitatea de a face schimbări în lume. În contextul COVID-19, 59% dintre participanţii la studiu declară că pot vedea impactul pozitiv al companiilor în societate.
Mai mult, majoritatea respondenţilor (61,32%) afirmă că activităţile de implicare în comunităţi i-ar determina să achiziţioneze produse din portofoliul companiilor implicate. Grija pentru angajaţi şi transparenţa se numără de asemenea printre factorii pe care consumatorii îi iau în considerare în deciziile de achiziţie. Peste 70% dintre consumatori declară că publicitatea nu le mai influenţează deciziile de consum.
Potrivit studiului, noul consumator, sub influenţa pandemiei la nivel macro, este mult mai pragmatic şi mai atent la comportamentul companiilor. Şi consumatorul român urmăreşte comportamentul adoptat de companii în contextul crizei COVID-19, şi, deopotrivă, strategia lor de business generală. Ce a primat în această perioadă au fost investiţiile publice în infrastructura din sănătate şi donaţiile destinate activităţilor de igienă şi medicină şi, totodată, susţinerea oferită de companii angajaţilor.
Cele mai bine clasate companii în topul încrederii consumatorilor români în ceea ce priveşte gestionarea crizei COVID-19 sunt companiile de tehnologie (84,5%) şi companiile de retail (74%). Companiile farmaceutice se află pe o poziţie inferioară, doar 58% din respondenţi considerând că Big Pharma a răspuns eficient în situaţia actuală.
Studiul Comportamentul consumatorului român în contextul COVID-19, iniţiat de EY România, este menit să analizeze comportamentele de consum din România din ultimele luni, precum şi modul în care ne aşteptăm să arate o societate „post COVID-19”, privită din perspectiva consumatorului. El este inspirat din Future Consumer Index, studiu dezvoltat la nivel global de EY în mai multe pieţe dezvoltate.
Sursa: www.agerpres.ro
- Victor Ponta, surprins de reacția parlamentarilor USR: “Nu au vrut să știe de ce s-au anulat alegerile deși aveau candidat în turul doi”Victor Ponta a declarat, în emisiunea TV a lui Marius Tucă , că partidele din coaliție nu au manifestat niciun interes pentru a afla motivele anulării alegerilor prezidențiale. Mai mult, fostul premier susține că acestea ar fi blocat înființarea unei comisii de anchetă pe această temă. Ponta s-a arătat surprins și de lipsa de reacție …
- Judecătoarea Adriana Stoicescu, după ce a fost filată: Pot spune minciuni despre noi. Pot inventa povești. Iar și iar. Dar conștiința curată nu o vor putea niciodată sugruma. Sau încătușaJudecătoarea Adriana Stoicescu de la Curtea de Apel Timișoara, care a fost pusă aproape patru luni sub supraveghere de procurori în dosarul lui Călin Georgescu, a avut o primă reacție, marți, după ce informația a apărut în presă, în care vorbește de o ‘lume a șerpilor’, care ‘te vând pe 30 de arginți’. ‘Dumnezeu a …
- Avocata lui Georgescu se ia de Alex Florența: A făcut un scenariu de Hollywood în rechizitoriuAvocata lui Călin Georgescu, Elena Radu, care a contestat anularea alegerilor prezidențiale din noiembrie 2025, l-a criticat dur pe procurorul general Alex Florența. Ea susține că acesta a creat „un scenariu de Hollywood” în rechizitoriul privind presupusa lovitură de stat pe care Georgescu și Horațiu Potra ar fi plănuit-o. ,,Cum știe Grok (inteligenta artificială a …
- Bolojan, explicație halucinantă despre relațiile cu America: Sunt în contact cu oficiali americani care ne viziteazăPremierul Ilie Bolojan a declarat, marți, că relația cu Statele Unite ale Americii este strategică pentru România, arătând că este în contact cu oficialii americani care vizitează țara noastră. ‘Relația cu Statele Unite este o relație strategică pentru România, la fel cum este și relația din punct de vedere economic cu Uniunea Europeană. De exemplu, …
- Nicușor Dan, președintele care divide și distruge o țară: Suveraniștii, rușii și justiția, inamicii în interviuriNicușor Dan, președintele României, continuă atacurile la adresa opoziției și divide electoratul între UE și Rusia. Nicușor Dan nu are abilități de speaker sau capacitatea de a ține un discurs complex liber, însă continuă o serie de interviuri pentru a-și consolida imaginea politică. Strategia interviurilor Nicușor Dan nu dădea interviuri în perioada în care era primar …