Elevii cer demiterea ministrului Educației și îl acuză de rea-credință și malpraxis educațional

Distribuie acest articol!

Cinci asociaţii ale liceenilor din România cer demiterea ministrului Sorin Câmpeanu. Elevii îl acuză de rea-credinţă.

Asociaţia Elevilor din Constanţa (AEC), Asociaţia Elevilor din Bucureşti şi Ilfov (AEBI), Asociaţia Elevilor din Maramureş (AEM), Asociaţia Elevilor din Bacău (AEBc) şi Asociaţia Vâlceană a Elevilor (AVE) solicită premierului Florin Cîţu să propună revocarea din funcţie a ministrului educaţiei, Sorin Cîmpeanu, pentru „rea-credinţa de care a dat dovadă prin măsurile luate în ultima săptămână“.

Liceenii explică:

„ Joi, 2 septembrie, pe site-ul Ministerului Educaţiei a fost publicat proiectul de Hotărâre de Guvern cu privire la aprobarea Regulamentului de Organizare şi Funcţionare al ARACIP.  Acest proiect modifică structura Consiliului de Conducere, înlocuind experţii ce făceau parte din acesta cu reprezentanţi ai administraţiei publice locale, centrale, şi ai societăţii civile, persoane ce ar trebui să facă parte din Comisia consultativă a ARACIP, nicidecum să conducă instituţia. Astfel, în conducerea ARACIP ajung să fie doar 4 experţi, degradându-se profund activitatea instituţiei, evaluarea calităţii unităţilor de învăţământ fiind lăsată în mâna unor terţi fără experienţă în domeniu.  Prin proiectul de hotărâre publicat, observăm dorinţa de a restrânge independenţa şi autonomia instituţiei, dorinţă pe care o considerăm condamnabilă. Malpraxisul educaţional al ministrului continuă, vineri, 3 septembrie, fiind adoptat un ordin ce oferă posibilitatea unităţilor de învăţământ de a renunţa la catalogul fizic, folosind strict catalogul electronic.

„Experimente” pe pielea elevilor

„Ordinul prevede ca sursă de finanţare pentru achiziţionarea programelor de catalog electronic bugetul propriu şi fondurile proprii ale unităţilor de învăţământ, fapt pe care îl considerăm atât nejustificat, cât şi inechitabil având în vedere faptul că Ministerul Educaţiei este beneficiar al unui proiect finanţat din fonduri europene, prin care fiecare şcoală ar fi putut avea acces la un astfel de sistem informatic. Mai mult, deşi fac parte din generaţia „experiment” a ministerului, elevii care încep săptămâna viitoare clasa a IX-a nu se mai bucură de atenţia guvernanţilor, care îi lasă atât fără planuri cadru, cât şi fără manuale. După 8 ani în care au funcţionat după o programă nouă şi un curriculum bazat pe competenţe urmează ca aceştia să se întoarcă în timp şi să revină la planurile cadru aprobate în 2009. Chiar dacă pentru decidenţi manualele şi programa nu reprezintă aparent o prioritate, pentru elevi sunt o necesitate, iar ignoranţa de care se dă dovadă va duce la inconsistenţă în ceea ce priveşte cunoştinţele beneficiarilor primari ai actului educaţional şi la incapacitatea acestora de a sedimenta anumite cunoştinţe. Această lipsă a continuităţii în pregătirea elevilor a fost motivată de ministrul educaţiei, Sorin Cîmpeanu prin aşteptarea rezultatelor proiectului pilot care urmează să fie implementat începând cu anul acesta la unele şcoli, printre care şi Colegiul Naţional „Gheorghe Lazăr” din Bucureşti. Regresul sistemului educaţional este datorat exclusiv decidenţilor care nu au abilitatea de a vedea nevoile reale ale elevilor şi de a le pune mai presus de ambiţiile personale. În acest sens, având în vedere dezastrul creat de Ministrul Sorin Cîmpeanu în cadrul sistemului de învăţământ, dând dovadă de dezinteres şi de ignoranţă, solicităm revocarea acestuia din funcţie de urgenţă!“

Ministrul nu servește interesele elevilor

„Ministrul a dovedit, în mod repetat, faptul că nu doreşte altceva decât să servească interesele unor indivizi siniştri, în niciun caz ale elevilor. Acţiunile sale arată faptul că nu doreşte altceva decât să manipuleze opinia publică pentru a-şi creşte capitalul de imagine, încercând să îşi scuze incompetenţa prin prisma unor măsuri populiste, care nu au vreun impact real. Astfel, în locul unei digitalizări reale a învăţământului, a ales catalogul electronic accesibil strict şcolilor care pot plăti din bugetele proprii. Elevi care încă din şcoala primară au studiat după alte programe vor fi nevoiţi să se întoarcă în timp, iar una dintre puţinele instituţii competente şi independente, cu un rol necesar în funcţionarea sistemului de învăţământ, se doreşte a fi transformată într-un circ condus de oameni fără vreo pregătire în domeniu. Învăţământul se află în paragină, iar Sorin Cîmpeanu pare că vrea să îl îngroape complet, nu să îl salveze“, declară Ariana Dudună, lider AEC.  

Sursa: bizbrasov.ro


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: