Drumurile din România au fost în 2019 cele mai periculoase din UE

În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană.
Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.
„Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puţine decese şi cu 50% mai puţine accidente grave până în 2030 şi ştim că această ţintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele în rândul statelor rămân mari”, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.
Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.
Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89 respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.
România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărului de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.
Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia) precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.
Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE.
Sursa: www.agerpres.ro
- Bolojan dă încă o palmă angajaților la stat
Tradiția punților bugetare e întreruptă de premierul Ilie Bolojan, care nu e de acord cu o zi liberă pe 5 ianuarie, când angajații la stat se întorc la muncă pentru o zi, pentru ca apoi să aibă iar libere, potrivit surselor Cotidianul. Anul 2025 începe pentru bugetari cu liberele legale, adică 1 (joi) și 2 … - De ce refuză Bolojan să îl demită pe Predoiu, autorul legilor justiției prin care escrocii scapă de pușcărie
Refuzul premierului Ilie Bolojan de a-l îndepărta pe Cătălin Predoiu din Guvern ridică semne serioase de întrebare, mai ales în contextul trecutului acestuia. Predoiu nu este un personaj nou în arhitectura puterii: a avut mai multe mandate la Ministerul Justiției, perioade în care a influențat decisiv legislația penală, iar astăzi conduce Ministerul Afacerilor Interne, instituția-cheie … - Mafia media, front comun pentru salvarea scaunului Lianei Arsenie, garanția că pot scăpa de pușcărie prin prescripție
Un fenomen tot mai vizibil în spațiul public arată cât de strâns sunt legate anumite zone ale presei de interesele din justiție. În ultimele săptămâni, mai multe televiziuni și site-uri cunoscute pentru obediența lor față de putere au declanșat un adevărat front mediatic în apărarea Lianei Arsenie, prezentată forțat drept „victimă” a unor atacuri politice … - Nicușor Dan, un președinte rupt de realitățile României! De ce acționează suspect în cazul mafiei din justiției!?
Departe de imaginea tehnocrată și „independentă” cu care a fost vândut electoratului, Nicușor Dan pare tot mai mult un președinte izolat de realitățile României reale, incapabil – sau neinteresat – să confrunte una dintre cele mai grave probleme ale statului: capturarea justiției de rețele de interese politice și de grupuri de influență care funcționează după … - Baronul USR: Radu Miruță încasează peste 20.000 de lei, salarii cumulate, de la stat, iar Parlamentul îi plătește și cazare
Să fii parlamentar nu e deloc simplu în România. Mai ales dacă ești și ministru. Statul te obligă să primești salarii mari și tu nu ai de ales. Cam asta spune Radu Miruță, care este și parlamentar și ministru al Economiei. Ministrul Economiei, Radu Miruţă, a declarat joi, că încasează 12.000 de lei de la …