Drumurile din România au fost în 2019 cele mai periculoase din UE

În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană.
Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.
„Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puţine decese şi cu 50% mai puţine accidente grave până în 2030 şi ştim că această ţintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele în rândul statelor rămân mari”, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.
Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.
Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89 respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.
România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărului de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.
Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia) precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.
Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE.
Sursa: www.agerpres.ro
- Bolojan nu reformează statul ci fură de la nevoiași, în timp ce privilegiații huzuresc. Urmează să pice legea pensiilor speciale la CCR!?
Sub masca „reformei statului”, guvernarea condusă de Ilie Bolojan pare să aplice aceeași rețetă veche: austeritate pentru cei mulți și protecție totală pentru cei conectați la sistem. În timp ce pensionarii de rând, familiile vulnerabile și angajații plătiți modest suportă scumpiri, tăieri și amânări, categoriile privilegiate continuă să trăiască fără griji, apărate de legi făcute … - Bătrânețea, sinonimă cu umilința! Circa 1 milion de români trăiesc în mizerie absolută cu o pensie de 1200 de lei lunar
În România de astăzi, aproximativ un milion de pensionari trăiesc la limita supraviețuirii, cu venituri lunare în jurul sumei de 1.200 de lei. Nu este o excepție, nu este o anomalie statistică, ci o realitate socială ignorată sistematic de decidenți, în timp ce discursurile oficiale vorbesc despre „stabilitate”, „creștere” și „responsabilitate bugetară”. Cu 1.200 de … - Oamenii de rând care au muncit să lase o Românie făra datorii, au o pensie de mizerie
România anului 1989 a intrat în epoca post-decembristă cu povara datoriei externe practic eliminată: până în aprilie 1989 regimul comunist anunța că datoria externă era redusă aproape la zero, iar România figura ca creditor net în plan internațional după decenii de stingere a împrumuturilor externe, în ciuda costurilor sociale enorme pentru populație În deceniile care … - Ilie Bolojan a adus sărăcia în România cu ocazia sărbătorilor de iarnă
Românii au intrat în sărbătorile de iarnă cu buzunarele goale și cu un gust amar, după un an în care scumpirile au devenit regula, nu excepția. Sub guvernarea condusă de Ilie Bolojan, inflația a rămas printre cele mai ridicate din Uniunea Europeană, mult peste media europeană, iar efectele se văd direct în viața de zi … - 36 de ani de jaf și distrugere. România postdecembristă a avut parte doar de politicieni hoți și trădători
Au trecut 36 de ani de la căderea regimului comunist, iar bilanțul României postdecembriste este unul sumbru: o țară bogată în resurse, dar sărăcită sistematic de o clasă politică preocupată exclusiv de propriile privilegii. În loc de reconstrucție, dezvoltare și demnitate, românii au primit promisiuni mincinoase, jaf organizat și o tranziție fără sfârșit. Industria a …