Drumurile din România au fost în 2019 cele mai periculoase din UE

În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană.
Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.
„Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puţine decese şi cu 50% mai puţine accidente grave până în 2030 şi ştim că această ţintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele în rândul statelor rămân mari”, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.
Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.
Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89 respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.
România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărului de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.
Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia) precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.
Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE.
Sursa: www.agerpres.ro
- Liderii AUR, radiografie a dezastrului creat de Bolojan. La iarnă ne așteptăm la o creștere cu 50% a ratei șomajului
Liderii AUR au dezvăluit dezastrul economic și social creat de guvernul Bolojan, prin decizii economice de austeritate care nu au ținut cont de realitățile din piață. Ca urmare, există temerea că numărul șomerilor va exploda în perioada următoare, tocmai pentru că statul nu respectă termenele de plată către companii. MARIUS LULEA: Este de așteptat ca … - Anca Alexandrescu, primul mesaj după ce Călin Georgescu a refuzat să-i acorde susținerea: Fostul prezidențiabil îndeamnă la boicot
Ruptură neașteptată în tabăra suveranistă: după luni întregi de colaborare și declarații de susținere, Călin Georgescu s-a delimitat de candidatura Ancăi Alexandrescu la Primăria Capitalei. Fostul candidat la prezidențiale a afirmat că nu recunoaște legitimitatea actualului proces electoral și că nu sprijină „niciun partid, nou sau vechi”. În replică, Anca Alexandrescu, proaspăt candidată la alegerile pentru … - Spitalul Universitar și sute de blocuri din Capitală rămân fără apă caldă și căldură
Spitalul Universitar și sute de blocuri din Capitală vor rămâne zilele următoare fără apă caldă și căldură din cauza unor lucrări, a anunțat luni compania Termoenergetica. Întreruperea alimentării vine în momentul în care meteorologii au anunțat, pentru zilele următoare, o scădere semnificativă a temperaturilor. Compania Municipală Termoenergetica București anunță, luni, că în următoarele zile se … - Ciprian Ciucu: de la societatea ”în civil” la sprijinul Monicăi Macovei şi lansarea în politica mare
Ciprian Ciucu a intrat în politica mare sprijinit de Monica Macovei şi partidul M10, într-un moment în care imaginea societăţii civile şi a ONG-urilor fragede părea teren fertil pentru lansări politice. Pe de o parte, colaborarea putea fi interpretată ca o şansă de „revigorare” a clasei politice; pe de alta, există suspiciuni că Ciucu ar … - Cătălin Drulă, USR și banii murdari: mafia imobiliară, finanțări grele pentru greii partidului
De ani buni, USR și liderii săi se revendică drept singura forță politică liberă de influențe, sponsori și rețele de interese. Dar în spatele discursului moralist și al lozincilor despre „transparență totală”, realitatea campaniilor electorale ale lui Cătălin Drulă și ale formațiunii pe care a condus-o arată cu totul altfel: o rețea complicată de finanțatori, …