SocialȘtirile 60m.RO

Drumurile din România au fost în 2019 cele mai periculoase din UE

În timp ce drumurile europene au fost şi în 2019 cele mai sigure drumuri din lume, cu o medie de 51 de accidente mortale la un milion de locuitori, România este pe ultimul loc în UE la acest indicator, în condiţiile în care a avut cea mai mare rată a accidentelor mortale din UE (96 de accidente mortale la un milion de locuitori, aproape dublu faţă de media din UE), a anunţat joi Comisia Europeană.

Un număr estimat de 22.800 de persoane şi-au pierdut viaţa pe drumurile din UE în 2019, cu aproape 7.000 de persoane, sau 23%, mai puţin decât în 2010, şi cu 2% mai puţin decât în 2018.

„Niciun deces sau accident grav pe drumurile din Europa în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne propunem cu 50% mai puţine decese şi cu 50% mai puţine accidente grave până în 2030 şi ştim că această ţintă poate fi atinsă. UE a înregistrat o scădere substanţială a deceselor rutiere în trecut, dar în ultimii ani cifrele au stagnat. În plus, discrepanţele în rândul statelor rămân mari”, a declarat comisarul pentru Transporturi, Adina Vălean.

Cifrele publicate de Executivul comunitar arată că tendinţa generală este una descrescătoare. Opt state membre au înregistrat în 2019 cel mai mic număr de decese provocate vreodată de accidentele rutiere: Croaţia, Finlanda, Franţa, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg şi Suedia.

Cele mai sigure drumuri din UE sunt în Suedia (22 de decese la un milion de locuitori) şi Irlanda (29 de decese la un milion de locuitori). În schimb, în România anul trecut s-au înregistrat 96 de decese la un milion de locuitori în accidente rutiere, cel mai ridicat procent din UE. Urmează Bulgaria şi Polonia cu 89 respectiv 77 de decese la un milion de locuitori.

România a înregistrat totuşi progrese în ultimii 10 ani, în condiţiile în care numărului de accidente rutiere mortale a scăzut de la 117 decese la un milion de locuitori în anul 2010 până la 96 de decese la un milion de locuitori, ceea ce înseamnă o reducere de 22%.

Alte state membre au înregistrat progrese şi mai mari: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei state baltice (Letonia, Lituania şi Estonia) precum şi Croaţia au înregistrat reduceri peste medie (cuprinse între 30% şi 40%) ale deceselor în accidente rutiere.

Accidentele rutiere mortale şi vătămările cauzate de accidente rutiere le afectează nu doar pe victime, ci şi întreaga societate, costurile socio-economice estimate ridicându-se la 280 de miliarde de euro, sau aproximativ 2% din Produsul Intern Brut al UE. 

Sursa: www.agerpres.ro

  • Marius Lulea: „Am avut un vot împotriva partidelor. 70% nu au ieșit la vot”
    Rezultatele alegerilor din Capitală arată un fenomen fără precedent: nu victoria unui candidat, ci prăbușirea încrederii în partidele politice. Marius Lulea atrage atenția asupra cifrelor care schimbă complet interpretarea scrutinului: aproape 70% dintre bucureșteni au refuzat să meargă la vot, un semnal puternic de respingere a întregului sistem politic. „Am avut un vot împotriva partidelor. …
  • Casele de sondaje s-au dovedit încă o dată inutile. Bani furați cu nemiluita de la politicieni pentru cifre false
    Alegerile din Capitală au expus încă o dată una dintre cele mai mari farsă ale industriei politice: sondajele fabricate, livrate pe bani grei, cu pretenția de „date științifice”. În realitate, casele de sondaje s-au dovedit din nou inutile, incompetente sau pur și simplu dispuse să falsifice realitatea pentru cei care plătesc. În ultimele săptămâni de …
  • Ciprian Ciucu, omul mafiei imobiliare, ales de doar 9% dintre bucureșteni să conducă Capitala
    Legitimitate minimă Rezultatul alegerilor pentru Primăria Capitalei ridică întrebări serioase despre reprezentativitate, legitimitate și despre direcția în care va fi împins Bucureștiul. Ciprian Ciucu, politicianul asociat constant cu rețelele de interese și dezvoltatorii imobiliari controversați, a devenit primar general cu doar aproximativ 200.000 de voturi din cele 1,8 milioane de persoane cu drept de vot …
  • Primarii PSD, o adunătură inutilă. Nu au făcut nimic pentru Daniel Băluță
    Alegerile din Capitală au scos la iveală nu doar slăbiciunile candidaților, ci și fracturile majore din interiorul PSD București. Daniel Băluță, unul dintre cei mai puternici edili ai partidului și singurul cu o administrație vizibilă, a fost lăsat practic singur în campanie, abandonat de propriii colegi, primarii PSD din Capitală. În loc să formeze o …
  • Declinul accelerat al lui Nicușor Dan în politica bucureșteană
    Marele perdant al alegerilor din București este Nicușor Dan, președintele pierdut deja printre plantele artizanale dotate cu microfoane de ultimă generație. Marele perdant al alegerilor din București este Nicușor Dan, președintele pierdut deja printre plantele artizanale dotate cu microfoane de ultimă generație. Așa arată începutul unui mandat la Cotroceni care a început cu promisiuni de …
Back to top button