Economie

Drumul expres Craiova–Pitești a costat cât o autostradă scumpă. Unde e performanța?

România a reușit din nou „performanța” de a construi cel mai scump drum expres pe câmpie. Cu un cost de peste 6,2 milioane euro pe kilometru, fără TVA, Drumul Expres Craiova–Pitești intră în topul rușinii europene. Este aproape la același nivel cu autostrăzile construite în munții Austriei – doar că acolo se sapă tuneluri și se înfruntă alunecări de teren, nu se trasează asfalt pe teren plat.

Cum se justifică un asemenea cost? Nu avem poduri suspendate, nici viaducte spectaculoase. Avem în schimb licitații întârziate, lucrări amânate, constructori care abandonează, reluări de proceduri, exproprieri nefinalizate și birocrație de beton. Nimeni nu e tras la răspundere, nimeni nu își asumă eșecul.

Austria construiește în munți la 8-12 milioane euro/km. România construiește în câmpie la 6,2 milioane/km. Diferența? Acolo se termină în termen și cu standarde înalte. Aici, ni se cer aplauze doar pentru că, după zece ani de vorbe, vedem o porțiune de asfalt.

Drumul expres Craiova–Pitești este oglinda fidelă a modului în care se administrează România: scump, încet, ineficient. Când costurile de câmpie ajung la prețuri de Alpi, nu mai vorbim de progres, ci de bătaie de joc. Și, ca de obicei, nota de plată o achită românii.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button