Despre minciunile borfașului de la Cluj: Prima lopată la metroul din Cluj… După câteva ore, utilajele au dispărut
La mai bine de un an de la semnarea contractului cu firma din Turcia, a fost sapata prima lopata de pamant la metroul din Cluj, in comuna Floresti. Asa ajungi primar la Cluj pentru al șaselea mandat. Minți, furi și lași impresia că faci ceva cât să te voteze românii.
E vorba in prima faza de o organizare de santier, pentru ca sapatul propriu zis nu poate incepe inca, avand in vedere ca uriasa si complexa cartita care ar trebui sa foreze tunelurile inca nici nu a ajuns in Europa si va dura cateva luni pana cand va fi asamblata, dupa ce va ajunge.
Valoarea totală a contractului de finanţare este de 13 miliarde de lei si primele 9 statii ar trebui sa fie gata in 2026. Unii sunt optimisti, dar altii sunt pesimisti ca se va intampla acest lucru. Metroul din Cluj e cel mai intarziat proiect finantat prin PNRR, in comparatie cu metroul spre Otopeni, unde stadiul lucrarilor a ajuns la 30%, contractele fiind semnate aproape simultan.
In total, linia din Cluj va avea 21 km, 19 statii si un depou. În anul 2031, anul de punere în funcțiune al metroului, va avea 164.000 de călători pe zi, ceea ce înseamnă mai puțin cu 29.000 de mașini în oraș, încă din primul moment de funcționare a metroului.