Degeaba se cumpără trenuri ce pot atinge 200 km/oră dacă nu avem linii pe care să circule
Asociaţia Pro Infrastructură îi răspunde ministrului Sorin Grindeanu care a anunţat achiziţia a 20 de trenuri electrice, în valoare de 180 de milioane de euro.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunţat în urmă cu câteva zile o nouă licitaţie pentru 20 de trenuri electrice de lung parcurs.
„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, a declarat Sorin Grindeanu. În schimb, cei de la Asociaţia Pro Infrastructură îl întreabă pe ministrul Transporturilor unde anume vor circula trenurile cu 200 km/oră? Ei atrag atenţia că ministrul a folosit pe Facebook, pentru a ilustra anunţul licitaţiei de rame electrice care pot atinge 200 km/h, fotografii din Elveţia.
Doar pe 170 de km se poate merge cu 160 la oră
„În România nu există linii unde trenurile pot atinge 200 km/h şi, probabil, nici nu vor exista mai devreme de 20 de ani. Viteza maximă a trenurilor autohtone este 160 km/h, pe aproximativ 170 km din cei 225 km de pe Bucureşti-Constanţa. În următorii ani, proiectele de reconstrucţie întârziate cu câte 5-8 ani vor mai adăuga 475 km cu 160 km/h pe coridorul Braşov-Curtici. Segmentele Sighişoara-Simeria şi Ghioroc-Curtici permit deja 160 km/h, dar sunt operate cu 140 km/h”, spun cei de la Pro Infrastructură. Mai departe, asociaţia scrie că se află în licitaţie alţi 200 de kilometri de cale ferată între Arad-Caransebeş şi Aleşd-Oradea, dar din experienţa de până acum a României, între pregătire şi dare în trafic trec cam 20 de ani.