Declic, mișcare împotriva supermarketurilor din România: E o tactică nouă/ Cresc prețurile la modul obscen și scad gramajul. În Franța e semnalată, la noi… nu
Declic a lansat un apel către Ministerul Economiei privind produsele din supermarket.
„Ai avut impresia, în ultima perioadă, că s-a mai schimbat ceva la produse, în afară de prețurile obscene? Ei bine, nu ți se pare. Producătorii și retailerii își protejează profiturile, printr-o rețetă proprie. Umflă prețurile și scad gramajul alimentelor. De asta, am lansat o petiție nouă. Vrem ca aceste micșorări de cantitate să fie marcate clar pe etichetă, ca să nu ne mai fure la preț. Semnezi și tu petiția? E puțin probabil ca Ministerul Economiei să preia inițiativa fără presiune”, a transmis Declic într-o petiție.
„O pungă de Napolitane Joe Original a scăzut de la 180 la 160 de grame. Asta în timp ce, la începutul lui 2022, o pungă costa 4,99 de lei la eMag. Varianta intrată la apă este acum 5,6 lei.
Aceeași păcăleală o găsim și la cașcavalul Napolact. De la 250 de grame, cât era pachetul în 2022, astăzi a ajuns la 240 de grame. Până mai ieri, varianta de 250 g costa 8,99 lei, iar azi, pentru varianta mai puțină, plătim 14,8 lei, pe site-ul Auchan.
La fel e și cu unele băuturi precum Cola sau Pepsi.
Această tactică de protejare a profitului în fața inflației nu este ceva nou. În Franța, producătorii au micșorat gramajul alimentelor, din același motiv. Dar, pentru a nu păcăli consumatorii, supermarketul Carrefour din Franța a marcat aceste produse intrate la apă.
În România, magazinele nu au luat o asemenea inițiativă.
De asta, îi cerem Ministerului Economiei să modifice sistemul de etichetare, astfel încât să nu fim păcăliți de producătorii care reduc gramajul și cresc prețurile.
O petiție Declic cu mii de semnături poate atrage atenția mass-media într-un timp relativ scurt. Acest lucru s-a întâmplat în multe cazuri. Este modul în care parlamentarii și miniștrii pot să simtă presiunea publică și să răspundă la cererile cetățenilor.
De asemenea, multe semnături îi vor pune pe decidenți în fața problemei pe care o evită. Astfel, obținem ce ne dorim și nu mai lăsăm supermarketurile să ne fure la preț prin scăderea gramajului”, a mai transmis Declic.