Știrile 60m.RO

De ce nu este conectat podul Ciurel de A1: Firea și Nicușor nu au vrut să deranjeze clanul Savonea și mafia din Chiajna, plus alți securiști de soi

Podul Ciurel, una dintre cele mai scumpe și ridicate lucrări de infrastructură din București, inaugurată în 2020 după ani de întârzieri, este astăzi un simbol al planificării proaste și al promisiunilor neîndeplinite. Construit pentru a face legătura între Splaiul Independenței și Șoseaua Virtuții, proiectul ar fi trebuit să continue cu un drum expres care să ajungă până la Autostrada A1, însă această legătură nu a fost realizată. În stadiul actual, podul se oprește într-o stradă rece, fără ieșire spre centură sau A1, ceea ce îi aduce porecla de „pod către nicăieri”.

În mod oficial, explicațiile pentru blocaj sunt birocratice: proceduri de expropriere neterminate, trasee contestate în instanță și lipsă de finanțare pentru continuarea drumului expres spre A1. Chiar dacă proiectul inițial prevedea un coridor clar pentru această legătură, până acum nu s-au făcut exproprieri suficiente și nu s-a construit nici măcar tronsonul dintre pod și centură.

Pe scena politică, însă, explicațiile tehnice sunt trecute în umbră de acuzații și suspiciuni tot mai frecvente: lideri locali și cadre politice sunt criticați că nu au dorit să deranjeze interesele reale sau pretinse ale unor grupuri de presiune din zonă, cum ar fi afacerile familiei Liei Savonea și ale primarului corupt din Chiajna, edil protejat de procurorul șef al DNA Marius Voineag. În plus, în zonă ar avea case și securiști de soi precum Teodor Meleșcanu și alți grei ai politicii postdecembriste, fapt ce a blocat legătura dintre Ciurel și A1. Surse politice anonime susțin pe rețele și în medii politice că blocarea legăturii ar avantaja interese imobiliare sau economice locale, iar continuarea proiectului ar fi afectat afaceri sau valorificări terenuri din zona Chiajna-Roșu. Chiar dacă aceste afirmații nu sunt încă documentate public în registre oficiale, ele circulă intens ca explicații alternative pentru inactivitatea autorităților în anii recenți.

Gabriela Firea și Nicușor Dan sunt responsabilii de la Primăria Capitalei, indiferent de culoarea politică, au preferat calcule electorale și protejarea unor clișee politice în locul finalizării proiectului. În loc să forțeze consolidarea unui coridor logistic vital pentru traficul din vestul Capitalei, edilitatea a preferat să invoce obstacole birocratice sau opoziția unor proprietari locali ca motive pentru stagnare.

În mediul civic și tehnic, se vorbește deja despre o oportunitate ratată de decenii: dacă traseul Ciurel-A1 ar fi fost finalizat odată cu inaugurarea podului, Bucureștiul ar fi câștigat o rută de decongestionare a traficului spre vest, iar mii de șoferi ar fi evitat blocajele cronice de pe bulevardele principale.

În loc de atât, ceea ce avem este un proiect început și încheiat doar pe jumătate, care costă zeci de milioane de euro și funcționează doar ca o soluție parțială, fără conexiunea esențială la A1, lăsând loc interpretărilor: fie e vorba de ineficiență și dezinteres, fie de interese obscure care preferă menținerea intereselor mafiei, în dauna unei infrastructuri coerente.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button