Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. Dotări nemaiîntâlnite pe modelele constructorului român

Noile modele Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway au fost prezentate de constructorul român deținut de Renault. Totodată, au fost anunțate mai multe informații despre fiecare model.
Construite pe o platformă nouă, cele trei modele oferă noi dotări, noi motorizări și o variantă nouă de transmisie.
Noua Dacia Logan
Dacia Logan are faruri și stopuri noi, a crescut în dimensiuni cu 3,6 centimetri, ajungând la 4,39 metri, dar a și scăzut în înălțime cu 1 centimetru (1.501 mm înălțime). Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate a crescut cu 42 mm și spătarele scaunelor din față oferă măsuțe rabatabile. Capacitatea portbagajului a crescut cu 18 litri, ajungând la 528 de litri, iar pragul de încărcare a fost coborât cu aproape 2 centimetri. Garda la sol este de 135 mm. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Noua Dacia Sandero
Dacia Sandero vine cu faruri și stopuri noi, însă garda la sol de 133 milimetri a rămas neschimbată. Lungimea este de 4,08 metri și înălțimea de 1499 mm. Sandero Stepway are o gardă la sol de 174 mm, protecții laterale și o alură de crossover. Capacitatea portbagajului pentru modelul Sandero este de 328 de litri. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Dotări interioare noi
La interior, atât Logan, cât și Sandero au volan care poate fi acum reglat pe înălțime și pe adâncime, iar opțional poate fi achiziționată o cotieră individuală sau centrală.
Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun un suport pentru smartphone, ecran pentru calculatorul de bord și comenzi pe volan pentru pilotul automat și limitatorul de viteză, precum și senzor de lumină și aprindere automată a farurilor.
În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, un sistem nou de climatizare, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.
Pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Sandero și Sandero Stepway.
Telefonul devine sistem de infotainment
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia. În sistemul de bază, telefonul șoferului poate fi transformat într-un sistem multimedia printr-o aplicație gratuită și o conexiune Bluetooth sau USB. Există un loc dedicat pentru poziționarea telefonului în bord. Mai sunt disponibile sisteme infotainment cu ecran tactil de 8 inchi și compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri. Sistemele de asistență la conducere disponibile includ frânare automată de urgență, senzor de unghi mor, asistență la parcare și asistență la plecarea din rampă.
Motorizări pentru Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway
Lista motorizărilor pentru noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă două variante pe benzină și o variantă benzină/GPL:
– Sce65, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru, aspirat, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte
– TCe90, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru și turbocompresor, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sa o cutie automată CVT
– TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, cu 3 cilindri, capacitatea de 1 litru, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte
Noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Republica Cehă, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Albania, Republica Moldova, Maroc, Noua Caledonie și Tahiti.
Sursa: Digi24
- Răzvan Cuc, baronul PSD prins din nou în menghina DNA: de la avioane ținute la sol pentru Dăncilă, la suspiciuni de mită de milioane
Fostul ministru al Transporturilor Răzvan Cuc, personaj-cheie al PSD, revine în centrul unui scandal major de corupție. După episodul controversat din 2019, când ar fi încercat să blocheze zboruri TAROM pentru a salva Guvernul Dăncilă, Cuc a fost reținut de DNA într-un dosar ce vizează un contract de zeci de milioane de lei și un … - Achitare controversată la Curtea de Apel București: Cătălin Rădulescu „Mitralieră”, scăpat după ani de tergiversări
Curtea de Apel București l-a achitat pe fostul deputat PSD Cătălin Rădulescu, supranumit „Mitralieră”, într-un dosar de fraudare a titlului de „Luptător cu Rol Determinant” la Revoluția din 1989. Decizia, luată după aproape 20 de amânări ale pronunțării, alimentează suspiciunile privind modul în care sunt soluționate dosarele sensibile ale politicienilor apropiați de vechea putere. Fostul … - Bolojan, deranjat de salariile medicilor: Sunt prea mari. 95% din bugetul spitalelor se duc pe lefuri
Premierul Ilie Bolojan a declarat, într-un interviu acordat într-un podcast realizat de Andi Moisescu, că în sistemul sanitar există spitale în care „95% din banii” primiți de la Casa de Asigurări „se duc pe salarii”, iar pentru pacienți rămâne „o sumă infimă” pentru medicamente, analize, curățenie și consumabile. În acest context, el a susținut că … - Taxe de protecție sau investiții reale? Cazul Bechtel și momentul în care americanii au plecat
Cazul Bechtel rămâne una dintre cele mai costisitoare și rușinoase lecții pentru statul român, prezentată ani la rând drept „investiție strategică”, dar care a funcționat, în realitate, ca o veritabilă taxă de protecție geopolitică. Autostrada Brașov–Cluj–Borș trebuia să fie un simbol al modernizării. A devenit un monument al risipei: miliarde plătite, câțiva kilometri finalizați, zero … - În 2025, România s-a împrumutat cu peste 20 de miliarde de lei de la propriii cetățeni
În 2025, statul român s-a împrumutat cu peste 20 de miliarde de lei direct de la cetățeni, prin titluri de stat și programe de economisire prezentate drept „oportunități sigure”. În realitate, această practică maschează o problemă gravă: incapacitatea statului de a-și acoperi cheltuielile curente din venituri proprii. Guvernele au preferat să întindă mâna către populație, …