Dacia a prezentat noile modele Logan, Sandero și Sandero Stepway. Dotări nemaiîntâlnite pe modelele constructorului român

Noile modele Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway au fost prezentate de constructorul român deținut de Renault. Totodată, au fost anunțate mai multe informații despre fiecare model.
Construite pe o platformă nouă, cele trei modele oferă noi dotări, noi motorizări și o variantă nouă de transmisie.
Noua Dacia Logan
Dacia Logan are faruri și stopuri noi, a crescut în dimensiuni cu 3,6 centimetri, ajungând la 4,39 metri, dar a și scăzut în înălțime cu 1 centimetru (1.501 mm înălțime). Spațiul disponibil la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate a crescut cu 42 mm și spătarele scaunelor din față oferă măsuțe rabatabile. Capacitatea portbagajului a crescut cu 18 litri, ajungând la 528 de litri, iar pragul de încărcare a fost coborât cu aproape 2 centimetri. Garda la sol este de 135 mm. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Noua Dacia Sandero
Dacia Sandero vine cu faruri și stopuri noi, însă garda la sol de 133 milimetri a rămas neschimbată. Lungimea este de 4,08 metri și înălțimea de 1499 mm. Sandero Stepway are o gardă la sol de 174 mm, protecții laterale și o alură de crossover. Capacitatea portbagajului pentru modelul Sandero este de 328 de litri. Lățimea modelului este de 1.848 mm.
Dotări interioare noi
La interior, atât Logan, cât și Sandero au volan care poate fi acum reglat pe înălțime și pe adâncime, iar opțional poate fi achiziționată o cotieră individuală sau centrală.
Indiferent de nivelul de echipare, modelele dispun un suport pentru smartphone, ecran pentru calculatorul de bord și comenzi pe volan pentru pilotul automat și limitatorul de viteză, precum și senzor de lumină și aprindere automată a farurilor.
În funcție de piață și de versiune, sunt disponibile, fie în serie, fie opțional, un sistem nou de climatizare, scaune față încălzite (începând din aprilie 2021), card mâini libere cu deschidere de la distanță a portbagajului, frână de parcare electrică, cameră de marșarier, senzori acustici față și spate pentru asistența la parcare și senzor de ploaie cu acționarea automată a ștergătoarelor de parbriz.
Pentru prima oară la Dacia, o trapă de pavilion vitrată cu deschidere electrică va fi disponibilă în cursul anului 2021 pe Sandero și Sandero Stepway.
Telefonul devine sistem de infotainment
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt disponibile cu trei sisteme multimedia. În sistemul de bază, telefonul șoferului poate fi transformat într-un sistem multimedia printr-o aplicație gratuită și o conexiune Bluetooth sau USB. Există un loc dedicat pentru poziționarea telefonului în bord. Mai sunt disponibile sisteme infotainment cu ecran tactil de 8 inchi și compatibilitate Android Auto și Apple CarPlay.
Noile Logan, Sandero și Sandero Stepway sunt echipate în serie cu șase airbag-uri. Sistemele de asistență la conducere disponibile includ frânare automată de urgență, senzor de unghi mor, asistență la parcare și asistență la plecarea din rampă.
Motorizări pentru Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway
Lista motorizărilor pentru noile modele Dacia Logan, Sandero și Sandero Stepway oferă două variante pe benzină și o variantă benzină/GPL:
– Sce65, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru, aspirat, cuplat la o cutie manuală cu 5 trepte
– TCe90, un motor cu trei cilindri, capacitate de 1 litru și turbocompresor, cuplat la o cutie manuală cu 6 trepte sa o cutie automată CVT
– TCe 100 ECO-G, un motor nou în gamă, cu 3 cilindri, capacitatea de 1 litru, echipat cu turbocompresor și cu alimentare mixtă benzină/GPL, cuplat cu o cutie manuală cu 6 trepte
Noul Logan va fi comercializat în România, Spania, Republica Cehă, Estonia, Letonia, Lituania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Serbia, Bulgaria, Muntenegru, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Kosovo, Albania, Republica Moldova, Maroc, Noua Caledonie și Tahiti.
Sursa: Digi24
- Un colos al industriei românești va fi închis definitiv: A fost cumpărat cu un contract secretizat, iar acum îl transformă în fier vechiUnul dintre coloșii industriei românești, Combinatul Siderurgic de la Hunedoara, va fi închis definitiv de către compania ArcelorMittal. Primarul municipiului Hunedoara, Dan Bobouţanu solicită desecretizarea contractului de privatizare a Combinatului Siderurgic din 2003, efectuarea unui Audit statutar pentru perioada 2003 – 2025 de către instituţiile guvernului şi stabilirea de măsuri care să prevină transformarea în fier vechi a …
- Financial Times, noua portavoce a mafiei globaliste – dezbină popoare în folosul guvernelor corupte și multinaționalelorFinancial Times, autointitulata „Biblie” a presei economice, s-a transformat de ani buni într-un instrument de propagandă al rețelelor globaliste. Sub masca unor analize „profunde”, publicația vinde povești convenabile pentru mafia financiară care dirijează din umbră guverne întregi, inclusiv la București. În articole recente, România este prezentată drept un „elev model” al Europei de Est, cu …
- Epava securistă Băsescu, scoasă de la naftalină de mafia sistemuluiFostul turnător la Securitate, Băsescu Traian, reapare pe scena publică, readus în prim-plan de aceeași mafie de sistem care l-a propulsat la Cotroceni și care astăzi îl folosește, din nou, ca portavoce a intereselor obscure. Declarațiile sale recente nu sunt altceva decât o încercare jalnică de a-și justifica trecutul și de a livra narativele pe …
- AUR depune moțiune simplă împotriva ministrului MediuluiAUR va depune în zilele următoare la Camera Deputaților o moțiune simplă cu titlul: Slăbirea securității energetice a României prin politici de mediu care obstrucționează punerea în funcțiunea hidrocentralelor începute înainte de 1989. „România a devenit în 2025 net importatoare de energie electrică cu un deficit de aproximativ 2,4 TWh-oră în primul semestru și prețuri …
- Slugile de la București iau credit 17 miliarde euro ca să cumpere armament scump de la străini. Mafia globală tipărește bani pentru colonia RomâniaRomânii se trezesc din nou prinși într-o capcană financiară pusă la cale de Bruxelles și acceptată obedient de guvernul de la București. Programul SAFE aduce un împrumut colosal de 17 miliarde de euro pentru a cumpăra armament. Nu fabrici, nu autostrăzi, nu spitale, nu școli – doar arme scumpe care nu produc nimic pentru economia …