Economie

Cum își înșeală Lidl clienții: prețuri umflate artificial

Potrivit fostului director de marketing de la Lidl Germania, produsele “Bio Organic” sunt făcute în mod deliberat pentru a fi similare din punct de vedere vizual cu produsele Bioland.

Lidl promite o calitate superioară și, conform propriei reclame, dorește să devină cel mai durabil magazin de reduceri. În reclamele sale se folosesc multe produse de la Bioland, a căror imagine bună ar trebui să sporească încrederea în produsele ecologice de marcă proprie ale Lidl, potrivit unui documentar ZDF. Fostul șef de marketing de la Lidl dezvăluie ce anume se ascunde în spatele ofensivei bio.

Lidl a încheiat un parteneriat cu Bioland în 2019. Compania garantează standarde ecologice ridicate:

  • Produsele Bioland sunt produse fără pesticide și fără inginerie genetică;
    Produsele nu provin din creșterea industrială;
    Produsele provin exclusiv din Germania sau din Tirolul de Sud.
    Produse care par similare

Potrivit fostului director de marketing, produsele “Bio Organic” sunt făcute în mod deliberat pentru a fi similare din punct de vedere vizual cu produsele Bioland. Lidl folosește ambele sigilii ecologice pe propriile produse, astfel încât etichetarea devine confuză. Clienții care nu se uită cu atenție ar recunoaște cu greu diferența și ar crede că achiziționează un produs Bioland.

Un fost angajat dezvăluie secretele Lidl. Produsele îndeplinesc doar cerințele minime

Cu toate acestea, propriul sigiliu ecologic garantează, de obicei, doar standardul ecologic minim al UE. În plus, potrivit documentarului ZDF, puținele produse Bioland erau adesea amestecate pe rafturi cu produsele de marcă proprie “Bio Organic”. În comparație cu produsele Bioland de înaltă calitate, acestea sunt mai ieftine – atât la cumpărare, cât și la vânzare. Lidl a vrut să își încurce clienții cu acest truc”, continuă fostul director de marketing.

La fel ca multe alte lanțuri de supermarketuri, cum ar fi Aldi și Rewe, Lidl se bazează din ce în ce mai mult pe ofertele digitale. Clienții pot folosi aplicația pentru a obține reduceri și produse gratuite. În plus, în aplicația Lidl Plus, bonurile de casă pot fi înlocuite cu un bon de casă digital în aplicație.

Un client al unei sucursale din Germania a raportat o problemă gravă la poliție. Este vorba despre consecințele dureroase pentru clienții al căror cont din aplicație a fost spart. El și-a descris problema pe Facebook și a avertizat alți clienți cu privire la posibilitatea de a pierde până la câteva sute de euro.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button