Știrile 60m.RO

Crin Antonescu în campanie, mai mult singur: Multe filiale din țară nici nu s-au obosit să-și pună poză cu el

Campania prezidențială a lui Crin Antonescu se transformă într-un spectacol absurd: candidatul pare să meargă pe drumul său cu frâna de mână trasă, iar organizațiile județene de la PNL și PSD, mai preocupate de schimbatul cover-urilor pe Facebook, par să fi uitat complet că au candidat la prezidențiale. Fondurile sunt amânate, eforturile sunt minime și, pe scurt, se întâmplă totul ca într-o comedie de moravuri politice.

Campania pentru prezidențiale a lui Crin Antonescu a ajuns să semene mai mult cu o glumă bună decât cu o strategie electorală serioasă. Nu de puțin pentru că fostul președinte PNL nu și-ar fi da silința, ci pentru că organizațiile județene se pare că au considerat că un simplu cover pe Facebook e tot ce-i trebuie pentru a face magie electorală. Astfel, pe când Crin Antonescu își depune candidatura oficială la BEC pe 9 martie, filiale din toată țara par să se întrebe: „Candidatul? La prezidențiale? De unde știm?”

Într-o ședință convocată de Biroul Politic Național al PNL, marți, 18 martie, conducerea s-a minunat că doar aproximativ jumătate dintre cele 23 de organizații județene au reușit să-și facă datoria financiară – primele trebuind să dea câte 50.000 de lei (echivalentul a 10.000 de euro), iar celelalte câte 35.000 de lei (aproximativ 7.000 de euro). Evident, dacă banii erau atât de importanți, nimeni nu a vrut să-i cheltuiască, iar reticența la pomparea fondurilor a devenit la fel de contagioasă ca și lipsa de entuziasm în promovare.

Iar când vine vorba de promovare, situația se reduce la o simplă „reîmprospătare digitală”. La începutul săptămânii, câteva organizații PSD – din Bihor, Buzău, Brașov, Călărași, Constanța, Galați, Hunedoara, Olt, Iași, Prahova, Teleorman, Timiș și Tulcea – și chiar PNL Brașov, și-au schimbat cover-ul de Facebook cu afișul de campanie al lui Crin Antonescu. Dar, la care moment de cotitură, o parte dintre filiale au decis că un cover nou este tot ce contează, în loc să se mobilizeze pe toate fronturile.

Ziua următoare, marți, nu au întârziat nici filiale din PSD din Alba, Bistrița-Năsăud, Gorj, Sălaj, Suceava și Vâlcea, sau PNL din Alba, Brăila, Botoșani, Covasna, Gorj, Harghita și Satu Mare. Iar miercuri, odată cu scandalul de marți, s-au prăbușit și PNL Bistrița-Năsăud, care a fost nevoită să recupereze terenul, iar PSD Cluj, de exemplu, a omis cu desăvârșire orice mențiune despre Crin pe parcursul lunii martie – ca și cum ar fi fost un secret de familie.

Nu se oprește aici: filiala PNL Timiș, condusă de Vasile Blaga, și PSD Vrancea au făcut mișcări simbolice – schimbarea cover-ului cu câteva clickuri – în timp ce alte organizații, precum PSD Olt, s-au limitat la doar două distribuiri legate de prezența lui Crin, suficiente pentru a anunța o vizită în județ, dar nu pentru a promova cu adevărat o campanie de amploare.

De ce se întâmplă toate acestea? Se pare că, pe lângă o permanentă reticență în pomparea de bani (și, implicit, a resurselor necesare), filiale din PSD și PNL par a fi mai interesate să-și amintească de vechile campanii decât să îmbrățișeze noua realitate electorală. PSD Argeș rămâne ancorată în campania anulată de la prezidențiale, iar PSD Brăila tot își trage sufletul pentru fostul Marcel Ciolacu, garantul „Căii sigure pentru România”.

Și nu se oprește aici: organizații din PSD Botoșani, PSD Dâmbovița și PSD Caraș-Severin par să ignore complet candidatura lui Crin Antonescu – la Caraș-Severin, de altfel, nu există nicio mențiune. În cazul PSD Dâmbovița, prezența lui Crin e observabilă doar prin evenimentele de miercuri, când fostul președinte PNL a apărut în județ, iar PSD Giurgiu și PSD Ialomița se remarcă prin lipsa completă a afișelor și a cover-urilor, chiar dacă …

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button