Continental vrea desființarea a circa 1.500 de locuri de muncă în România

Producătorul german de piese auto şi pneuri, Continental AG, ia în considerare desființarea a circa 1.500 de posturi adiționale în cadrul diviziei sale ContiTech, specializată în produse din cauciuc și materiale plastice. Gigantul german deține o unitate ContiTech și în Timișoara, informează Reuters.
Planul de reducere a personalului a fost confirmat luni de o sursă din cadrul consiliului de întreprindere, în contextul în care grupul se pregătește să cedeze divizia ContiTech, parte a unei restructurări majore a companiei.
Continental anunţase anterior că are intenţia de a realiza economii anuale de 150 de milioane de euro, începând cu 2028, la ContiTech, divizie pe care intenţionează să o vândă anul viitor pentru a concentra grupul exclusiv pe afacerea sa principală, care este producţia de anvelope.
„Măsurile anterioare nu mai sunt suficiente”, a transmis compania.
În luna ianuarie, Continental şi-a anunţat intenţia de a închide patru fabrici şi de restructura alte două uzine, ceea ce va afecta 580 de locuri de muncă la ContiTech.
Se discută despre eliminarea a aproximativ 10.000 de locuri de muncă la nivelul întregului grup
La nivelul întregului grup, a fost anunţată eliminarea a aproximativ 10.000 de locuri de muncă, în cadrul măsurilor de restructurare care au inclus şi separarea de divizia de piese auto a Continental – acum listată sub numele de Aumovio – la începutul acestui an.
Măsurile suplimentare de la ContiTech, care se vor concentra pe rolurile administrative, vin ca răspuns la schimbarea contextului de piaţă, a declarat compania, adăugând că speră să îmbunătăţească competitivitatea.
Într-o declaraţie comună, sindicatul IGBCE şi a consiliului de întreprindere de la Continental au numit noile planuri „o altă încălcare a încrederii” în procesul de restructurare.
Continental este unul dintre cei mai mari angajatori privaţi din România, cu circa 20.000 de salariaţi. Din aceştia, 13.000 lucrează acum sub brandul Aumovio în unităţile de la Braşov, Iaşi, Sibiu şi Timişoara iar restul angajaţilor români rămân în celelalte divizii Continental – inclusiv ContiTech.
„Fabrica cu numărul șapte din România a fost deschisă în 2002, în Parcul Industrial Freidorf din Timișoara. Unul dintre sectoarele de activitate pentru grup, îl reprezintă cauciucul. În locația din Timișoara, lucrăm preponderent cu cauciuc și cu aliaje de aluminiu.
Avem două unități de producție unde fabricăm curele de transmisie și de distribuție pentru mașini și unde asamblăm țevi pentru sistemul de AC și pentru sistemul de servodirecție și control al șasiului”, se arată într-un anunț făcut de Continental România.