Consumul s-a prăbușit. Marile lanțuri de magazine goale… i-a lovit ce credeau că ne lovește pe noi

Consumul din România a intrat în picaj. Românii, sufocați de taxe, prețuri și facturi, nu mai cumpără la fel ca înainte. Magazinele care altădată gemeau de clienți sunt acum aproape goale. Marile lanțuri de retail, care făceau profituri uriașe pe spatele oamenilor, încep să simtă criza.
Este ironia sorții: exact pe cei care au crezut că românii vor fi loviți i-a ajuns criza din urmă. În loc să vedem gospodării închise și mese goale, vedem supermarketuri pustii și rafturi neatins. Puterea de cumpărare s-a prăbușit, iar asta lovește în buzunarul corporațiilor care și-au imaginat că românul va scoate banul oricât de mult ar urca prețurile.
Aceleași lanțuri care au împins nota de plată din ce în ce mai sus au acum un șoc: vânzările cad, profiturile scad, iar costurile mari cu întreținerea spațiilor imense devin greu de acoperit. Lăcomia se plătește, iar cei care visau la încasări record se trezesc cu hale pline de marfă și fără cumpărători.
Românii au învățat să se descurce altfel: produc mai mult acasă, cumpără de la piață, reduc risipa și aleg localul în locul importurilor scumpe. Lecția este simplă: atunci când lovești prea tare în oameni, ei nu mai cad, ci se ridică și schimbă regulile jocului.