Conflict de interese în USR: Ministra Mediului și liderul Federației Greenfield, în tabere opuse pe drumul din Pădurea Băneasa

Pădurea Băneasa devine terenul unui scandal politic în USR. Ministra Mediului, Diana Buzoianu, care militează pentru protejarea pădurii și oprirea circulației auto, este colegă de organizație cu Cătălin Diaconescu, președintele Federației Greenfield, susținător al deschiderii traficului prin zonă. În timp ce ONG-urile cer acțiuni urgente, Romsilva și Federația Greenfield au deschis drumul forestier pentru autoturisme, iar USR se spală pe mâini de orice responsabilitate.
Un conflict cu implicații majore a izbucnit în USR Sector 6, după ce s-a aflat că ministra Mediului, Diana Buzoianu, și Cătălin Diaconescu, președintele Federației Greenfield Băneasa, sunt colegi de organizație. În timp ce Buzoianu luptă oficial pentru declararea Pădurii Băneasa ca arie naturală protejată, Diaconescu a semnat în martie 2025 un contract confidențial cu Romsilva pentru deschiderea unui drum forestier circulației auto, în beneficiul locuitorilor ansamblului Greenfield.
De la începutul lunii septembrie, drumul a fost deschis unilateral, fiind accesibil doar celor care plătesc o taxă Federației Greenfield. Măsura a stârnit indignarea a peste 40 de ONG-uri, care au cerut ministrei Mediului să blocheze urgent proiectul. În ciuda declarațiilor publice, accesul auto continuă nestingherit, iar organizațiile de mediu critică lipsa de acțiune concretă din partea ministerului.
Liderii USR București încearcă să minimalizeze conflictul, susținând că apartenența la aceeași filială nu reprezintă o problemă. Însă activiștii de mediu avertizează că USR ar putea fi complice prin tăcerea sa, în timp ce pădurea este fragmentată, iar traficul auto riscă să devină permanent. Suspiciunile cresc și asupra unor consilieri generali USR care ar bloca proiectul de protejare a Pădurii Băneasa pe domeniul public, favorizând indirect interesele Federației Greenfield.
În tot acest timp, bucureștenii continuă să asiste la o luptă de culise, în care promisiunile de protecție a mediului sunt umbrite de jocuri politice și interese private, iar Pădurea Băneasa rămâne la cheremul celor care văd în ea doar o scurtătură pentru mașini.