Știrile 60m.RO

Colapsul unui gigant: Continental își pierde identitatea și renunță la diviziile-cheie pentru a se agăța de afacerea cu anvelope

Compania germană Continental, odinioară un colos al industriei auto și unul dintre cei mai mari angajatori din România, trece printr-o transformare radicală care trădează mai degrabă un declin decât o strategie de dezvoltare. După desprinderea diviziei Powertrain, devenită Vitesco și vândută către Schaeffler, Continental anunță o nouă „restructurare”, pierderea altor ramuri importante, redenumirea diviziei Automotive în Aumovio și concentrarea exclusivă pe anvelope. Între timp, angajații din România și din întreaga lume sunt lăsați în incertitudine, iar veștile vin, ironic, nu de la companie, ci din presa internațională.

Continental, un nume cândva sinonim cu inovația și stabilitatea în industria auto, pare că se dezintegrează bucată cu bucată. În ultimii ani, compania a renunțat treptat la ramurile sale fundamentale. Transformările anunțate recent par să confirme o direcție clară: reducere, fragmentare și rebranding, în încercarea de a-și menține aparențele.

După separarea de divizia Powertrain, redenumită Vitesco și vândută în 2024 către Schaeffler, urmează o altă despărțire dureroasă. Continental renunță la unitățile de furtune și curele (Contitech), care urmează să fie vândute. Mai mult, divizia Automotive se va separa și va fi redenumită Aumovio. Toate aceste decizii nu au fost anunțate oficial în România, ci au fost dezvăluite în presa internațională, la Salonul Auto de la Shanghai. O dovadă clară că angajații și piața românească nu mai sunt o prioritate.

De altfel, divizia Automotive are prezență în Brașov, Iași, Sibiu și Timișoara. Însă planurile de viitor ale companiei par să nu includă nicio garanție pentru stabilitatea acestor centre. În loc de explicații concrete sau asigurări pentru angajați, conducerea oferă lozinci corporatiste despre viitor și tehnologie.

„Am aliniat constant sectorul automotive la tehnologiile viitorului şi ne adaptăm rapid, inovativ şi dintr-o poziţie competitivă puternică la evoluţiile pieţei. Acest lucru înseamnă că suntem consecvenţi în drumul nostru de a deveni un Automotive Powerhouse agil. Viitorul nostru brand reflectă această ambiţie”, a declarat Philipp von Hirschheydt, Membru în Consiliul Executiv al Continental şi CEO Automotive.

Sub noua identitate Aumovio, compania vrea să se axeze pe produse electronice și mobilitate software-driven. În același timp, își reduce drastic activitatea la nucleul inițial: producția de anvelope. Un semnal clar că se îngustează direcția și se abandonează segmente întregi din ecosistemul tehnologic dezvoltat în decenii.

„Ca şi companie independentă, câştigăm semnificativ mai multă capacitate creativă şi viteză. Aumovio va fi caracterizată de o triadă de produse tehnologice de vârf, o strategie consecventă de generare de valoare şi o reţea globală sinergetică, combinate cu prezenţa locală puternică pentru clienţi. Scopul nostru este de a ne extinde în continuare poziţia în viitoarele domenii ale mobilităţii şi în pieţele aflate în creştere. Această strategie devine evidentă în special în China. Ne bazăm aici, printre altele, pe prezenţa noastră puternică locală, producând şi dezvoltând local pentru piaţa chineză”, a mai precizat Hirschheydt.

Grupul Continental are în prezent aproximativ 92.000 de angajați la nivel global și a raportat vânzări de circa 19,4 miliarde de euro în 2024. Dar dincolo de cifre, realitatea din teren indică o strategie de retragere mascată. „Adaptarea la viitor” ascunde pierderi, tăieri și abandonarea unor domenii întregi de activitate.

Pentru o companie care a fost, ani la rând, un pilon al industriei auto europene și un angajator important în România, Continental pare acum o umbră a ceea ce a fost. Iar sub noul nume, Aumovio, rămâne de văzut dacă va mai avea ceva de oferit în afară de promisiuni abstracte și restructurări constante.

Cimpoi Adrian

Cimpoi Adrian este absolvent al Universității din București. După o perioadă în care a fost redactor și reporter pentru un post de televiziune, a decis să-și continuie drumul în presa scrisă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Back to top button