Circulația trenurilor pe ruta Gara de Nord-Aeroport înregistrează întârzieri din cauza unor probleme tehnice
CFR SA informează că, din cauza unor probleme tehnice neprevăzute, se înregistrează mici întârzieri în circulația trenurilor pe ruta ruta directă Gara de Nord-Aeroportul Henri Coandă.
„Dat fiind faptul că este prima secție de cale ferată, pe care se aplică sistemul de operare de tip „cadențat”, pe o linie nouă și cu o instalație nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate și vor fi rezolvate în scurt timp, astfel încât circulația trenurilor spre și dinspre Aeroport să se desfășoare în condiții normale de trafic”.
Compania feroviară a anunțat, miercuri, că trei operatori de transport feroviar vor asigura serviciul public de transport feroviar de călători între Gară de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă, cu 72 de trenuri, odată cu intrarea în vigoare a noului Mers de Tren, valabil pentru perioada 13 decembrie 2020 (ora 00:00)-11 decembrie 2021 (ora 00:00).
Conform unui comunicat, legătură directă între Gară de Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București va fi asigurată pe relația București Nord-Mogoșoaia-Aeroportul Internațional Henri Coandă București (și retur) de 72 de trenuri (36 de perechi), care aparțin SNTFC CFR Călători, Regio Călători și Transferoviar Călători.
Astfel, SNTFC CFR Călători (operatorul național de transport feroviar de călători) va avea pe această rută 42 de trenuri, dintre care 20 de trenuri vor circulă între orele 0:00-10:16 și 22 de trenuri între orele 14:30-24:00, Regio Călători (operator privat de transport feroviar de călători) va avea 20 de trenuri, dintre care 12 trenuri vor circulă între orele 21:50-5:36 și 8 trenuri între orele 9:50-14:56, și Transferoviar Călători (operator privat de transport feroviar de călători)-10 trenuri, dintre care două trenuri vor circula între orele 2:30-3:36, șase trenuri între orele 10:30-14:16 și două trenuri în intervalul 20:30-21:36.
Pentru asigurarea legăturii directe între Gara București Nord și Aeroportul Internațional Henri Coandă București, CFR SĂ a derulat două mari proiecte feroviare, și anume: dublarea liniei de cale ferată Mogoșoaia-Balotesti (contract în valoare 50,5 milioane lei, finanțat de la bugetul de stat) și construcție linie nouă pentru Racord C.F. (din zonă Odăile) la Terminalul T1, Aeroportul Internațional Henri Coandă București (contract în valoare de aproape 412,72 milioane lei, finanțat din fonduri europene și buget de stat