Certificatul verde pune economia în genunchi: Cea mai profitabilă companie din România a pierdut aproape jumătate dintre clienți

Distribuie acest articol!

Certificatul verde, o normă impusă de aproximativ două săptămâni, care restricţionează accesul persoanelor nevaccinate în malluri, magazine de modă sau cosmetice, are efecte şi pe piaţa distribuţiei de materiale de construcţii, scrie ZF.

Retai­lerii de bricolaj spun că resimt scăderi impor­tante ale traficului de cumpărători şi, implicit, ale vânzărilor.

„În acest moment, suntem nevoiţi să per­mitem accesul în magazine doar clien­ţilor care deţin un certificat verde. Înţele­gem să respectăm deciziile autorităţilor, nu avem alternativă. De când au intrat în vi­goare noile dispoziţii legale, traficul în ma­ga­zinele noastre a scăzut cu circa 45% şi, drept rezultat, am fost obligaţi să reducem co­menzile de aprovizionare la furnizori, care sunt în proporţie de peste 85% compa­nii româneşti. Dacă această situaţie se pre­lun­geşte, impactul în industrie va fi devas­ta­tor şi îi va afecta în mod egal atât pe retai­leri, cât şi pe producători, atât pe funcţio­narii care lucrează pentru stat, cât şi pe toţi cole­gii din mediul privat, atât pe cei vacci­naţi, cât şi pe cei nevaccinaţi“, spune Dragoş Pavăl, acţionar al Dedeman, liderul pie­ţei de bricolaj din România, cu 56 de ma­gazine şi afaceri de 9,1 miliarde de lei în 2020.

Fondatorul Dedeman adaugă şi că mă­su­ra este o formă de responsabilitate socială în­tr-un context atât de dificil precum cel actual.

„Este limpede că niciun business şi nici­un antreprenor nu-şi doreşte să fie con­strâns să aleagă între clienţii săi, pentru că fie­care dintre aceştia este important în ega­lă măsură. Însă totodată, fiecare dintre noi trebuie să contribuie pentru ca un număr cât mai mic de oameni să fie expuşi şi să-şi pună sănătatea în pericol“, mai spune Dragoş Pavăl.

Şi în magazinele Leroy Merlin certificatul verde este obligatoriu pentru a putea face cumpărături. Efectele s-au văzut în comerţul online. „Numărul comenzilor de pe Internet a crescut de patru ori în cinci zile. Găsim soluţii pentru clienţii noştri astfel încât să-şi poată face cumpărăturile de pe site, chiar dacă nu sunt vaccinaţi“, spune Frédéric Lamy, CEO-ul Leroy Merlin România.

Francezii au 19 magazine pe piaţa locală, cel mai recent fiind deschis la jumătatea lunii mai, la Târgovişte. Leroy Merlin a avut în 2020 o cifră de afaceri de aproape 2,2 miliarde de lei, iar estimările lui Frédéric Lamy în primăvară arătau că businessul va depăşi 3 miliarde de lei în 2021.

„Şi la noi, intrarea se face doar în baza certificatului verde, iar vânzările au mult de suferit din păcate“, spune Cătălin Dumitru, acţionar al Max SRL, o companie din Murfatlar, judeţul Constanţa, care deţine o reţea cu 11 magazine de materiale de construcţii şi afaceri de aproape 100 de milioane de lei în 2020.


Distribuie acest articol!
%d blogeri au apreciat: