Cătălin Drulă – ministrul care a blocat metroul, a lăsat Metrorex fără buget și a transformat reformele în scandaluri

Candidatul USR la Primăria Capitalei, Cătălin Drulă, își construiește campania pe imaginea unui „reformator”, dar bilanțul său din fruntea Ministerului Transporturilor demonstrează contrariul: blocaje, conflicte și decizii arbitrare, care au afectat infrastructura Bucureștiului și au compromis proiecte strategice de transport.
Magistrala 6 – sabotaj pe bani japonezi
Una dintre cele mai controversate decizii luate de Drulă a fost oprirea licitației pentru construcția Magistralei 6 de metrou, pe secțiunea de nord dintre stația Tokyo (Băneasa Shopping City) și Aeroportul Otopeni.
Proiectul avea finanțare asigurată încă din 2010, printr-o linie de credit de 41,87 miliarde yeni (aprox. 325 milioane euro) de la Banca Japoneză de Dezvoltare (JICA), obținută în mandatul președintelui Traian Băsescu.
În loc să continue un proiect strategic pentru dezvoltarea Capitalei, Drulă a preferat să-l blocheze politic, pierzând ani de muncă și riscând să compromită relațiile României cu investitorii japonezi.
Metrorex, fără buget și fără direcție
Anul 2021 a fost un an negru pentru Metrorex, fiind singurul an din istoria companiei în care instituția nu a avut buget de venituri și cheltuieli aprobat.
Motivul: orgoliile politice și conflictul personal al lui Drulă cu conducerea Metrorex și cu sindicatul USLM.
Blocajul financiar a generat întârzieri în plăți, lipsă de investiții și un climat de haos administrativ, în plină criză a transportului public din București.
Operațiunea „ranga” – reforma cu forța
Într-o încercare de a poza în „ministrul care face ordine”, Drulă a ordonat demolarea chioșcurilor comerciale din stațiile de metrou.
Dar imaginea directorului Metrorex, Ștefan Paraschiv, cu ranga în mână devenind simbolul „reformei” usr-iste, a transformat acțiunea într-o operațiune de PR grotescă, mai degrabă decât într-o măsură de management responsabil.
Legalitatea și modul brutal de executare au fost contestate, iar rezultatul a fost o criză de imagine pentru instituție și un val de critici din partea opiniei publice.
În loc să lase în urmă investiții, modernizări și stabilitate, Cătălin Drulă a lăsat în urma sa scandaluri, procese și un metrou mai sărac și mai haotic ca oricând.
Astăzi, același om care a blocat Magistrala 6 și a paralizat Metrorex cere votul bucureștenilor pentru a conduce Capitala.