Campanie bizară a lui Drulă: candidatul USR la Primăria Capitalei se plimbă în afara Bucureștiului și promite lucruri pe care primarul nu le poate face

În loc de Capitală, Ilfov
Cătălin Drulă, candidatul USR la alegerile parțiale pentru Primăria Municipiului București din 7 decembrie 2025, își continuă campania într-un mod neobișnuit: vizitând localități din județul Ilfov și criticând administrațiile din jurul Capitalei. Într-o postare pe Facebook, Drulă acuză „mafia imobiliară PSD” din Popești-Leordeni, Bragadiru și Chiajna, afirmând că aceste localități ar fi victimele unui „urbanism dezastruos”, în care blocurile se ridică fără reguli, iar oamenii se sufocă între betoane.
Politicianul USR a mers până la a spune că „la Ilfov, PNL și PSD sunt pe o mână”, semn că mesajul său se îndreaptă mai degrabă împotriva partidelor rivale decât spre prezentarea unui program realist pentru București.
Fostul ministru al Transporturilor vorbește despre „integrarea metropolei” și despre ideea ca Bucureștiul și localitățile din jur să devină o singură entitate administrativă.
Promisiuni fără competență
„Singura soluție este să integrăm metropola”, afirmă candidatul USR, susținând că împărțirea actuală între București și Ilfov ar fi o moștenire „ceaușistă”, menținută în interesul „clanurilor imobiliare”. În viziunea sa, primăria ar trebui să coordoneze un sistem comun de transport, cu trenuri urbane, linii de metrou extinse, autobuze cu benzi dedicate și drumuri radiale. Tot Drulă vorbește și despre o „viziune urbanistică pentru oameni”, cu grădinițe, școli și parcuri în fiecare cartier al „metropolei unite”.
Problema este că niciuna dintre aceste decizii nu ține exclusiv de competențele Primăriei Municipiului București. Ideea unei metropole integrate ar necesita o modificare legislativă și o reorganizare administrativă majoră, implicând Guvernul și Parlamentul (controlate de PSD și PNL, partidele acuzate anterior) – nu doar primarul Capitalei. În plus, transportul feroviar urban și infrastructura rutieră națională se află în subordinea Ministerului Transporturilor, instituție pe care Drulă a condus-o în trecut.
De la planuri grandioase la realitatea electorală
Astfel, mesajele de campanie ale candidatului USR par să ignore granițele competențelor instituționale și să se bazeze pe promisiuni greu de realizat chiar și la nivel guvernamental. Criticile la adresa „mafiei imobiliare din Ilfov” și apelurile la „un drum onest” comun pentru București și localitățile din jur pot atrage simpatia unei părți a electoratului anti-sistem, dar riscă să pară deconectate de la realitatea administrativă.