Uniunea Europeană construieşte un sistem de apărare pentru industriile în pericol să fie preluate de chinezi

Uniunea Europeană elaborează noi reguli pentru a împiedica companiile subvenţionate din China sau Statele Unite să preia campioanele sale industriale sau să câştige contracte publice, relatează CNN.
Într-o propunere prezentată public, Comisia Europeană susţine că are nevoie de noi competenţe pentru a preveni concurenţa neloială pe piaţa unică şi pentru a păstra „autonomia strategică” a blocului. „Avem nevoie de instrumentele potrivite pentru a ne asigura că subvenţiile externe nu denaturează piaţa, la fel ca şi în cazul subvenţiilor naţionale”, a declarat Margrethe Vestager, comisarul pentru concurenţă şi politica digitală.
Executivul UE vrea să examineze companiile care ar putea utiliza subvenţii de la guverne străine pentru a concura cu companiile din bloc, precum şi achiziţiile firmelor europene de către rivalii străini.
Dacă se constată că un cumpărător străin beneficiază pe nedrept de subvenţii, acesta ar putea fi forţat să restituie banii sau să vândă active pentru a satisface autorităţile europene. În unele cazuri, Uniunea Europeană ar putea bloca achiziţia.
De asemenea, Comisia intenţionează să împiedice acordarea contractelor publice către companii străine care iau subvenţii guvernamentale şi apoi licitează sub nivelul pieţei.
„UE este printre cele mai deschise economii din lume, atrăgând niveluri ridicate de investiţii din partea partenerilor noştri comerciali. Cu toate acestea, deschiderea noastră este ameninţată prin practici comerciale externe, inclusiv subvenţii care denaturează condiţiile de concurenţă echitabile pentru companiile din UE, „a declarat comisarul Phil Hogan.
Noile reguli s-ar aplica tuturor firmelor străine, inclusiv companiilor din SUA, dar oanaliştii spun că obiectivul principal este China.
Companiile chineze de stat fac obiectul unor analize în Europa, în urma eforturilor depuse de Beijing pentru a-şi extinde influenţa pe continent prin proiecte de infrastructură, cum ar fi iniţiativa Belt and Road.
Pandemia a generat noi îngrijorări în ceea ce priveşte protejarea sectoarelor de asistenţă medicală, a furnizării de servicii medicale şi farmaceutice europene faţă de preluările din străinătate. Reducerea preţurilor acţiunilor a făcut vulnerabile şi companiile din alte sectoare.
Propunerea Comisiei va intra într-o perioadă de consultare publică până pe 23 septembrie, cu scopul de a introduce o nouă legislaţie în 2021.
Sursa: www.mediafax.ro
- Dragoș Anastasiu, despre cum va arăta România cu proeuropenii la putere: Euro la 6 lei și șomaj de 30-40%Vicepremierul Dragoş Anastasiu a afirmat că România risca un ”curs la 6 lei” euro şi ”şomaj la 30-40%”, dacă nu adopta până pe 8 iulie pachetul de măsuri fiscale, iar Comisia Europeană începea demersul de a stopa fondurile europene pentru România. ”Eram ca o maşină cu roţile din faţă în prăpastie”, a declarat Dragoş Anastasiu, la Digi 24. ”Dacă …
- Faliment cu premeditare: Damen, acuzată că a prăbușit intenționat șantierul MangaliaO investigație realizată de Follow the Money dezvăluie acuzații de o gravitate extremă la adresa constructorului naval olandez Damen Shipyards. Compania este acuzată de statul român că ar fi orchestrat în mod ilegal falimentul șantierului naval din Mangalia prin tranzacții fictive și abuz de poziție. Conform documentelor din cadrul procedurii de insolvență consultate de publicația …
- Top 10 modalități prin care multinaționalele exportă profiturile din RomâniaMultinaționalele nu sunt în România ca să dezvolte economia, ci ca să extragă profit. Cu ajutorul unor „optimizări fiscale” perfect legale, dar profund imorale, acestea golesc bugetul țării și alimentează conturile din străinătate. Iată cele mai folosite 10 metode prin care își exportă câștigurile, în timp ce antreprenorii români se sufocă sub taxe. Prețuri de …
- Grindeanu nu poate explica Bruxelles-ului de ce un kilometru de drum expres în România e mai scump decât o autostradă în AlpiUniunea Europeană bate cu pumnul în masă și cere explicații: cum e posibil ca un kilometru de drum expres în România să coste mai mult decât un kilometru de autostradă construit pe versanții abrupți ai Alpilor elvețieni? Iar Grindeanu nu are un răspuns coerent. Doar ridică din umeri și se uită spre firmele „de casă”, …
- Marius Lulea (AUR): „Fermierii se scufundă în datorii. România a devenit o colonie economică”România agricolă este în colaps, iar fermierii sunt victimele unui sistem care îi condamnă la ruină. Marius Lulea, prim-vicepreședinte AUR, trage un semnal de alarmă dur în fața indiferenței autorităților: „Fermierii români sunt într-o situație catastrofală. Deși autoritățile se laudă cu producții record, în realitate agricultorii se scufundă în datorii.” Prețul de vânzare al cerealelor …